האם נראה את עידן עמדי באוסקר? הוכרזו המועמדים לטקס פרסי אופיר 2024

בטקס, שיתקיים ביום שני, 16 בספטמבר באקספו ת"א, יוענקו הפרסים ב-18 קטגוריות וייבחר הסרט הטוב ביותר שיתמודד על הזכות לייצג אותנו בטקס האקדמיה לקולנוע הבינלאומי הנחשב ביותר • בקטגוריית הסרט העלילתי הטוב ביותר מתמודד "כביש הסרגל" בכיכובו של הזמר והשחקן, שכידוע הפך לסמל לאומי לאחר שנפצע במהלך שירות המילואים במלחמת חרבות ברזל

עידן עמדי וטלי שרון ב"כביש הסרגל". צילום: עמית יסעור

מצב הרוח הלאומי לא ממש בשל לטקסים, שטיחים אדומים ונצנצים, והקולנוע הישראלי מתמודד בימים אלו עם איום הרפורמה של השר זוהר שתפגע בסרטים העתידיים. בכל זאת, אם יש סיבה לחגוג, זו כנראה ההכרזה על הדבר שהכי קרוב אצלנו לטקס האוסקר: טקס פרסי אופיר לשנת 2024.

בטקס, שיתקיים ביום שני, 16 בספטמבר באקספו ת"א, יוענקו הפרסים ב-18 קטגוריות וייבחר הסרט הטוב ביותר שיתמודד על הזכות לייצג אותנו בטקס האוסקר.

השנה עלו לגמר שני יוצרים חדשים עם סרטי ביכורים בקטגוריית הסרט העלילתי הטוב ביותר: תום נשר ויוסף אבו מדיעם, וכמובן שניתן לראות את השפעות המלחמה על הקולנוע הישראלי, כששלושה מתוך חמשת הסרטים התיעודיים הקצרים (מתחת ל-60 דקות) עוסקים באירועי 7 באוקטובר. גם סרטו של יהב וינר ז"ל, יוצר, שחקן, מפיק וצלם קולנוע, שנרצח ב-7 באוקטובר בכפר עזה, השאיר אחריו ירושה אמנותית עם "הילד" בקטגוריית הסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר.

הסרט "עיד", צילום: עידן ששון

בין האנקדוטות המעניינות סביב רשימת המועמדים והמועמדות השנה: רבקה מיכאלי מועמדת לראשונה בקריירה ארוכת השנים שלה על פרס השחקנית הראשית וששון גבאי מועמד על תפקיד ראשי בסרט "חמדה". אם יזכה, ישבור שוב את שיא האקדמיה ויגרוף פסלון שמיני בקטגוריית המשחק.

עוד מגמה בולטת ומשמחת השנה היא נוכחות הנשים בקרב המועמדים והמועמדות; חמישה מתוך ששת הסרטים שמועמדים לסרט הטוב ביותר בוימו על ידי נשים, ארבע במאיות מועמדות לבימוי (מתוך חמישה מועמדים) וכל המועמדויות לתסריט הן של נשים.

ואלה המועמדים והמועמדות בקטגוריות המרכזיות:

בקטגוריית הסרט העלילתי הארוך הטוב ביותר מתמודדים: "בנות כמונו" של לי גילת; "חלב" של מאיה קניג; "חליסה" של סופי ארטוס; "כביש הסרגל" של מיה דרייפוס; "עיד" של יוסף אבו מדיעם; ו"קרוב אליי" של תום נשר.

בקטגוריית הסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר מתמודדים: "היד של קטיה" של תום שובל; "הילד" של יהב וינר ז"ל; "יפהפיה ומוארת" של רונה סגל; "נובי גוד" של ענת איזנברג; ו"פרנצ'" של דילן יוסף שטרית.

"קרוב אליי", צילום: שי פלג

בקטגוריית הסרט התיעודי הארוך הטוב ביותר מתמודדים "הדונם של סבתא" של ירמי שיק בלום ואלעד אורנשטיין; "השיבה מהפלנטה האחרת" של אסף לפיד; "טאבו: עמוס גוטמן" של שאולי מלמד; "מונוגמיה" של אוהד מילשטיין; ו"תמיכה מלאה" של מיכל כהן.

בקטגוריית הבימוי מתמודדים: יוסף אבו מדיעם על "עיד"; לי גילת על "בנות כמונו"; מאיה קניג על "חלב"; מיה דרייפוס על "כביש הסרגל"; ותום נשר על "קרוב אליי".

בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר בתפקיד ראשי מתמודדות: אסי לוי על "חמדה"; טלי שרון על "כביש הסרגל"; ליה אללוף על "קרוב אליי"; נועה קולר על "חליסה"; ורבקה מיכאלי על "הנכס".

בקטגוריית השחקן הטוב ביותר בתפקיד ראשי מתמודדים: לייב לב לוין על "נדל"ן"; עידן עמדי על "כביש הסרגל"; רועי אסף על "מופע טוטאל"; שאדי מרעי על "עיד" וששון גבאי על "חמדה".

"חמדה", צילום: ורד אדיר

בקטגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר מתמודדות: בת אל מוסרי על "בנות כמונו"; דנה ברקוביץ' על "חליסה"; דריה רוזן על "קרוב אליי"; הדס ירון על "חלב"; שרה וינו אלעד על "נדל"ן"; ותיקי דיין על "הטבעת".

בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר מתמודדים: אורי הוכמן על "הנכס"; אנטולי בליי על "חליסה"; הישאם סולימאן על "עיד"; זהר שטראוס על "סודה"; ויעקב זדה דניאל על "בנות כמונו".

בקטגוריית התסריט מתמודדים: בת אל מוסרי על "בנות כמונו"; דנה מודן ורותו מודן על "הנכס"; מאיה קניג על "חלב"; מיה דרייפוס על "כביש הסרגל"; ותום נשר על "קרוב אליי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר