מתוך הסרט "פסק זמן". צילום: אבנר מאייר

עם כ-100 סרטים מרחבי העולם ואורחים מיוחדים: פסטיבל הסרטים הישראלי היוקרתי יוצא לדרך

הבמאי-תסריטאי-יוצר המוערך דיוויד מאמט ("גלנגרי גלן רוס") יהיה אחד מאורחי הכבוד של פסטיבל סרטי הסטודנטים, שיתקיים במהלך חודש אוגוסט • מי עוד יבקר בו, אילו סרטים יוקרנו בו וכיצד המלחמה תאוזכר בו? כל הפרטים

[object Object]

הבמאי-תסריטאי-יוצר המוערך דיוויד מאמט ("הבלתי משוחדים", "גלנגרי גלן רוס") יהיה אורח הכבוד של הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים, שיתקיים במהלך חודש אוגוסט בסינמטק תל אביב וברחבי העיר.

מאמט בן ה-76 – שחתום על כ-45 מחזות, 30 תסריטים ו-15 ספרים – הוא אחד הכותבים האמריקנים הגדולים ביותר של המאה ה-20. בעשור האחרון תמיכתו בישראל הלכה וגברה –דוגמה לכך ניתן למצוא בביקורו בפסטיבל הקולנוע בירושלים לפני 10 שנים בדיוק, בעיצומו של מבצע "צוק איתו". במקביל, תמיכתו הווקאלית בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שמתמודד לנשיאות גם השנה מטעם המפלגה הרפובליקנית, הביאה לכך שהוא הפך למוקצה בהוליווד.

תומך נלהב של ישראל. דיוויד מאמט, צילום: Pam Susemiehl


אורחים נוספים שיכבדו השנה בנוכחותם את הפסטיבל, שיתקיים ב-20-14 באוגוסט, כוללים את היוצר האוגנדי אייזק נבוואנה ("מי הרג את קפטן אלכס?") והעורכת המועמדת לאוסקר ג'ולייט וולפלינג ("הפרפר ופעמון הצלילה").

בתחרויות הפסטיבל ישתתפו כ-100 סרטים קצרים מ-20 מדינות. סרטי הפתיחה יהיו "השומרת", סרטו הקצר של היוצר רועי קנייבסקי, ו"גלוג", סרט האנימציה הקצר של היוצר אורי גולד. בתחרות הישראלית יהיה ניתן לצפות בבכורה המקומית של הסרט "זה לא זמן לפופ" של עמית וקנין, שקיים את בכורתו בפסטיבל קאן בחודש שעבר.

מתוך "השומרת", צילום: מעיין בוכניק


במסגרת האירועים המיוחדים, יתקיימו אירועי הנצחה ליוצר יהב וינר ז"ל והסטודנטית מאיה פודר ז"ל, שנרצחו ב-7 באוקטובר. כמו כן, יתקיימו מספר אירועים שידונו בעשייה הקולנועית בראי התקופה.

אורי ארתור וולף וגל אוסטרינסקי, מנהלי הפסטיבל, מסרו: "מתחילת המלחמה, התחדד לנו חשיבותו של הפסטיבל, בין אם זה בהקרנות לילדים שפונו מבתיהם או במפגשי זום שקיימנו עם יוצרים מחו"ל, אשר היוו לסטודנטים נקודת אור".

הם הוסיפו: "הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים הוא אירוע מעורר תקווה ויצירתיות, אליו קהל הצופים והמתנדבים שלנו מצפה ומחכה מדי שנה. לדעתנו, לרבות לא רק ערך ויזואלי ומהנה המסייע בבריחה אל מחוזות דמיוניים, אלא שהיא גם מחברת אותנו בחזרה למציאות מזוויות חדשות, משמיעה את זעקות הלב ומחאות הציבור, ונותנת שלווה וסיוע רגשי לאלה הזקוקים לכך. אנו מקווים כי הפסטיבל ייתן כוח לקהל שלנו בזמנים קשים אלה, ומייחלים לחזרתם המיידית של כל החטופות והחטופים ולסיום המלחמה".

מתוך "גלוג", צילום: אורי גולד
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו