סרט ישראלי חדש משקף מערכות יחסים רוויות יצרים

כבר שנים ג'ייד דייכס וויקס משחקת בסדרות טלוויזיה - ועכשיו מגיעה טבילת האש שלה גם בקולנוע, עם תפקיד בסרט "הילה" של מיכל בת אדם • "זה הרגיש לי טבעי"

ג׳ייד דייכס וויקס. צילום: גיל חיון

סרטה החדש של מיכל בת אדם, "הילה", שעלה לאקרנים בסוף השבוע, הוא סיפור עדין ומרגש על נשיות ועל אימהות שעובר דרך קשר בין אם לבת, והוא טעון כאבי פרידה, מערכות יחסים רוויות יצרים ורצון עז ליצור מציאות חדשה של משפחה שלמה ומתפקדת.

לתפקיד הראשי של הילה, אם חד־הורית שמגלה שאבי בתה, שלא יודע על קיומה של הילדה, חזר לארץ, נכנסה ג'ייד דייכס וויקס, ולצידה משחקים גם פיני טבגר, אלי גורנשטיין, יגאל שדה ואיילה פלג.

מתוך הסרט "הילה", צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג

לתפקיד המורכב הזה, טבילת האש שלה על המסך הגדול, היא מגיעה אחרי תפקידים שונים בטלוויזיה ("המדרשה", "שלטון הצללים", "קיבוצניקים", "מצולמים").

"קיבלתי את התפקיד ממש לקראת הצילומים. אני חושבת שהיה משהו באופן שבו קראתי את התסריט באודישן שהבהיר שאני ממש מבינה אותו", היא מספרת.

"זה קשור, כמובן, למערכת היחסים שלי עם אמא שלי, שהרבה פעמים היו בה חילופי התפקידים האלה. גדלתי עם סבא וסבתא שלי. אמא שלי ואני נפרדנו כשהייתי בת 5 בערך, כי היא הייתה מכורה לסמים. היה מרגש מאוד לקבל את התפקיד, ועם זאת משהו שם היה לי טבעי ואורגני, מין זרימה והרמוניה".

מיכל בת אדם, צילום: גדעון מרקוביץ

זה התפקיד הראשון שלך בקולנוע, וזה לא פשוט לצלול מייד לתפקיד ראשי גדול ומורכב כזה. איך היתה לך החוויה?

"היתה חוויה מוצלחת עם השחקנים. היה פשוט כיף לעבוד איתם. זה היה קאסט מדהים, וכל אחד הביא את העולם שלו. אלה שחקנים עם הרבה שנות ניסיון, לצד שחקנים יותר צעירים. זה היה מאוד מיוחד.

"העבודה עם מיכל לא דומה לשום דבר. אין אצלה לסמן דברים, אין 'כמעט'. היא רוצה להגיע לרגע מזוקק כזה, והיא לא מתפשרת בדרך לשם. זה גם היה מדהים לראות אותה עובדת מהצד, היא ממש מעוררת השראה. זה תפקיד שבאמת קשה להסביר במילים, והחוויה כולה - אני מאושרת שעשיתי את זה".

מיכל בת אדם אמרה על הסרט הזה: "בסיפור הזה אני שתיים - אני הילה ואני נעמי". עד כמה הרגשת את המשא הזה?

"לא ידעתי את זה, וגם לא שאלתי אותה מי זאת הילה. אחרי שראיתי הרבה סרטים שלה, ידעתי שיש בהם משהו שתמיד עוסק בקשרים בין ילדים להורים. תיארתי לעצמי שזה משהו שקשור לחייה, אבל אף פעם לא שאלתי אותה על כך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר