יעל גובר ונעם וינר הן הזוכות בפרס ״סאסא סטון״ לספרות ילדים

בנוסף לגובר ווינר, הוענק פרס מפעל חיים לסופרת תמר ורטה-זהבי על תרומתה הייחודית לספרות הילדים והנוער • סכום הפרס: 35 אלף שקלים

תמר ורטה-זהבי . צילום: אמיל סלמן

הסופרת יעל גובר והמאיירת נעם וינר הן הזוכות השנה בפרס ״סאסא סטון״ לספרות ילדים, על ספרן ״שניים שבלוליים״. בנוסף הוענק פרס מפעל חיים לסופרת תמר ורטה-זהבי על תרומתה הייחודית לספרות הילדים והנוער. גובר ווינר יקבלו סך של 35 אלף שקלים, ולורטה-זהבי יוענק סכום של 25 אלף שקלים.

״שנים שבלוליים״ הוא ספרה השלישי של גובר, עורכת ספרי הילדים הוותיקה, שכבר זכתה בעבר בפרס דבורה עומר, ולדברי השופטים בוועדת הפרס, הוא מצליח לגעת בעדינות בקשיים של ילדה בתוך ביתה ומשפחתה, ועושה זאת בלשון מורכבת ומעניינת.

סופרת הילדים יעל גובר, צילום: עידו פרץ

המאיירת נעם וינר היא כלת פרס מוזיאון ישראל לאיור ספרי ילדים ואיירה בעבר להיטים כמו ״ככה באתי לעולם״ ו״מה עושות האיילות״. על מכלול יצירתה של ורטה-זהבי – שהיא גם מרצה לחינוך ואקטיביסטית – אמרו השופטים כי היא שייכת לאותם יוצרים מעטים שגיבשו שפה ספרותית משלהם, וכי היא מקדמת ביצירתה ערכים חשובים כמו חשיבה דמוקרטית והכלה. בין ספריה ביוגרפיות של לוחמי צדק ושוויון כמו מרטין לותר קינג, מהטמה גנדי, נלסון מנדלה, הרייט ביצ׳ר סטו וראובן אברג׳יל – איש ״הפנתרים השחורים״; וכן סיפוריהם של ילדים פליטים מסודן ואריתריאה, וספרים מצולמים דו לשוניים על חיי היומיום של ילדים ערבים בישראל.

נעם ויינר, צילום: Caroline Brünen

ארגון סאסא-סֶטוֺן פועל כבר 15 שנה לתמיכה בחינוך מיוחד עבור ילדים מאושפזים ובתי ספר הפועלים ב-41 מחלקות ילדים בבתי חולים בכל הארץ. זו השנה הרביעית ברציפות שבה הוא מעניק פרס לספרות ילדים, שחלק ממטרותיו הן קידום חשיפת ילדים מאושפזים לעולם הספרות ככלי המסייע להחלמתם.

סוניה גומס דה מסקיטה, נציגת משפחת התורמים: "אנו מתרגשים להוביל זו השנה הרביעית את המיזם החשוב והמשמעותי של פרס סאסא סטון לספרות ילדים ע"ש פיליפ ז"ל והילדה סטון. גם השנה, כל הספרים שהוגשו כמועמדים לפרס יחולקו בתום התחרות למרכזים החינוכיים שבבתי החולים ברחבי הארץ, עבור הילדים המאושפזים. דווקא בשנה מורכבת זו, למדינת ישראל ותושביה, אנו רואים לפרס חשיבות מיוחדת כאשר אנו בוחרים בניצחון הרוח, וממשיכים להאיר זרקור ולתמוך ביצירה ישראלית דרך סופרים ומאיירים מובילים בתחום ספרות הילדים, מתוך תקווה לייצר מציאות טובה יותר לדור העתיד".

השופטים השנה היו: עדי רובינשטיין, טל מרמלשטיין, שי רודין וליהיא לפיד. בין הזוכים בפרס בשנים הקודמות: אורית ברגמן, יונה טפר, לאה נאור ואביאל בסיל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר