הנשיא יצחק הרצוג חונך את הספריה. צילום: קובי גדעון לע"מ

נחנכה ספריית הנשיא השישי חיים הרצוג במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט

בספרייה אוסף נדיר ומיוחד של כ-1,300 ספרים, המאיר את דמותו של הנשיא לשעבר דרך יצירות ספרות, היסטוריה ופוליטיקה

[object Object]

המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט חנך היום (חמישי) את ספריית הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל ורעייתו אורה הרצוג ז"ל, ובה אוסף נדיר ומיוחד של כ־1,300 ספרים, המאיר את דמותו של הנשיא דרך יצירות ספרות, היסטוריה ופוליטיקה, שליוו את חייו, עוררו את השראתו והשפיעו על עשייתו הציבורית, הדיפלומטית והאישית.

אירוע ההשקה נערך במעמד בנו, נשיא המדינה, יצחק הרצוג, רעייתו מיכל, אחותו ד"ר רונית הרצוג ובני משפחה נוספים, פרופ' רוני לידור, נשיא המרכז האקדמי, מר עובד יחזקאל, יו"ר הדירקטוריון ומר שלמה בן גל, מנכ"ל המרכז האקדמי.

האוסף, שנשמר לאורך שנים רבות במלואו, מעניק לציבור הרחב גישה לספרייתו של הנשיא השישי – האיש ששירת את מדינתו בזירות רבות כל כך, כאלוף בצה"ל, כשגריר ישראל באו"ם, כנבחר ציבור, וכנשיא שהצליח, במיומנות יוצאת דופן, להדגיש את המאחד בעם ישראל – הרצוג היה ועודנו אחד מגדולי האומה שעיצבו את החברה הישראלית.

הנשיא הרצוג, אחותו ורעייתו, צילום: באדיבות המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט

האוסף הייחודי כולל ספרים מרחבי העולם, ממדינות שונות ומתקופות שונות, ובו ביוגרפיות של מנהיגים גדולים כמו דוד בן גוריון, חיים ויצמן, וינסטון צ'רצ'יל, קלינטון וקיסינג'ר, לצד ספרים על השואה, יהדות התפוצות, הפוליטיקה של המזרח התיכון וההיסטוריה של העם היהודי.

כל אחד מהספרים הללו מרכיב את הפאזל שבנה את השקפת עולמו הציבורית של הרצוג. הספרים שכתב הנשיא מוצאים גם הם מקום באוסף, וכן הקדשות אישיות, שנכתבו במיוחד לנשיא ורעייתו מאת פוליטיקאים ואנשי רוח כגון טומי לפיד והסופר הרמן ווק.

הספרייה החדשה ממוקמת בתוך הספרייה המרכזית בקמפוס לוינסקי של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, ששופצה לפני כשנה בעלות של 3.1 מיליון שקל, וכוללת גם את ספריית המוזיקה המובילה בארץ בתחום החינוך המוזיקלי, את מרכז לוין קיפניס לספרות ילדים ונוער ואת המרכז להנחלת שפת היידיש ותרבותה.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג אמר כי "הוראה היא מקצוע אצילי ביותר, אנחנו מאמינים בהוראה. אנחנו פוגשים מורים ומורות, וצוותי הוראה מכל רחבי הארץ. כל הרעיון הוא, לשאוב ידע, לאהוב את התכנים המופלאים שהאנושות מייצרת לנו, וכמובן מדינת ישראל. וזה לא פשוט במיוחד בימים קשים כאלו, אנחנו חיים בתקופה מאתגרת בעולם, אך לנו כישראלים היא קשה מאוד. וכשאנחנו נמצאים בתקופה כזו אנחנו צריכים להזכר בפרספקטיבה היסטורית.

הנשיא הרצוג בספרייה, צילום: באדיבות המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט

"אבי היה לוחם, יצא מישיבת חברון והלך ללמוד באנגליה והתנדב לצבא אנגליה, להילחם בנאצים במלחמת העולם השנייה, הוא חצה את התעלה, נחת בנורמנדי והגיע עד ברגן בלזן. הוא היה מראשוני הלוחמים הבריטים שנכנסו למחנה הריכוז. במשך שנים רבות נלחם לעצמאות ישראל, בקרבות קשים ביותר. ואחר- כך כשהיה שגריר באו״ם הוא קרע את ההצהרה שהשוותה את הציונות לגזענות, כאילו שום דבר לא השתנה. תמיד הוא נתן לי פרספקטיבה ועומק היסטורי. הוא תמיד אמר לי 'אני זוכר מה היה כשהכל היה אבוד'".

הנשיא הוסיף כי "אני רוצה לאחל לכולנו שתכלה שנה וקללותיה, ותחל שנה וברכותיה. ולסיום אני רוצה לומר, ההורים שלי האמינו מאוד בקריאה, אנחנו ירשנו את אהבת הקריאה. בספרייה הזו יש כשמונה מאות ספרים שמשקפים מכלול עצום של נושאים, של תחומי עניין אדירים. מענייני הרוח לענייני המעשה, מבטחון לאומנות. אנחנו מאמינים כי החדר הזה נותן השראה אמיתית, ואנו מקווים שהוא יתן השראה לכל מי שבא ללמוד בשערי המוסד הזה. ושיקחו צידה לדרך שיאפשר להם להיות המורים והמורות הטובים בעולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו