אין פלא שכולנו מסתובבים עם "פרצוף איכה"

בתערוכה החדשה של האמנית אילנה בדש וייס, הנקראת "פרצוף איכה", היא משתמשת בטכניקות מעורבות, שמשלבות אקריליק ושמן, בין השאר גם על משטחי עץ שהיא אוספת ברחוב • כפי שהיא רואה זאת, מרבית פניהם של חברי הקהילה בה היא חיה נראות כך מאז 7 באוקטובר

מתוך התערוכה "פרצוף איכה"

מחר (ראשון, 20 באוקטובר) ולכל אורך חול המועד סוכות, תיפתח בגלריה אבולעפיה 13 בתל אביב התערוכה החדשה של האמנית אילנה בדש וייס, הנקראת "פרצוף איכה" - תערוכת עבודות דיוקן המתייחסות למגילת איכה בתנ"ך, הנקראת בערב תשעה באב, יום חורבן בית המקדש, בה מופיעות חמש קינות על חורבן ירושלים. המונח "פרצוף תשעה באב" או "פרצוף איכה" הפך שגור ומוכר בשפה העברית, שמשמעותו פנים עצובות ונדכאות.

מתוך "פרצוף איכה", צילום: יחצ

כפי שהיא רואה זאת, מרבית פניהם של חברי הקהילה בה היא חיה נראות כך מאז 7 באוקטובר. בדש וייס היא אמנית עצמאית אוטודידקטית שנטשה את קריירת עסקי המזון והקפה ופנתה לעולם האמנות. ביצירות שלה היא משתמשת בטכניקות מעורבות, שמשלבות אקריליק ושמן, בין השאר גם על משטחי עץ שהיא אוספת ברחוב. הציורים שלה אישיים ואוניברסליים, ומבטאים את מה שהיא מרגישה כבת, אמא, אישה ואזרחית מדינת ישראל. עבודתה של אילנה לא מתייפייפת או מתחנפת, ולעיתים מכניסה אגרוף בועט המכווץ את הלב.

מתוך "פרצוף איכה", צילום: יחצ

בשנתיים האחרונות עבודתה נסובה סביב הרפורמה המשפטית והשבת השחורה, עבודות שלטענתה "משקפות את המציאות". היא מוסיפה כי "בתקופה הזאת בישראל, אין לאמנות אפשרות להיות א-פוליטית".

מתוך "פרצוף איכה", צילום: יחצ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר