לזכרם: צפו בתמונות הנרצחים הופכות לפורטרטים

תערוכה חדשה, פרי יצירתו של זאביק בן דור, תוצג בימים הקרובים בלובי הכניסה בקמפוס הקריה האקדמית אונו, ובה פרשנויות שלו לפורטרטים של הנרצחים משבת השחורה של 7 באוקטובר • "משפחות וחברים של נרצחים פונים אליי בבקשות לצייר אותם", הוא מספר

דניאל וולדמן ז"ל. צילום: זאביק בן דור

הסיפורים הקשים והטרגיים שהביאה איתה מלחמת חרבות ברזל חלחלו בחודש האחרון גם לעולם האמנות. היום (רביעי) עולה תערוכה חדשה במסגרת ועידה מיוחדת בשם "החברים של רון" בשיתוף עם הקריה האקדמית אונו אשר עוסקת בשאלות המחיר החברתי, הביטחוני והנפשי של השבת החטופים.

מעין מור ז"ל, צילום: זאביק בן דור
ויויאן סילבר ז"ל, צילום: זאביק בן דור
סמר ים גלס ז"ל, צילום: זאביק בן דור
תת ניצב בדימוס יזהר פלד ז"ל, צילום: זאביק בן דור

התערוכה, פרי יצירתו של זאביק בן דור, לשעבר טייס צבאי, תוצג בימים הקרובים בלובי הכניסה בקמפוס הקריה האקדמית אונו, ובה פרשנויות שלו לפורטרטים של הנרצחים משבת השחורה של 7 באוקטובר.

סמל שיר שלמה ז"ל, צילום: זאביק בן דור

"האירועים האכזריים שהתרחשו גרמו טלטלה לכולנו. מצאתי את עצמי, בלי לחשוב הרבה, מצייר ומתחבר דרך פרשנות שלי לתמונות של הנרצחים. אל התמונות שלהם הגעתי דרך הפרסומים בתקשורת וברשת", הוא מספר. "ציירתי את זה לעצמי במטרה להתמודד עם המצב. חלק מהמשפחות ראו את הציורים שעשיתי ליקיריהן בגלריה שלי בפייסבוק, וכל מי מהן שראה את התמונה רצה שאכין לו הדפס שלה. נוצר מצב שאני כבר לא בוחר יותר את מי לצייר דרך התקשורת. משפחות וחברים של נרצחים פונים אליי בבקשות לצייר פורטרטים שלהם".

סאל עלים עבדאללה ז"ל, צילום: זאביק בן דור
עמית וקס ז"ל, צילום: זאביק בן דור
סאמה אבו מדיע'ם ז"ל, צילום: זאביק בן דור

במשך שנים אייר בן דור איורים לעיתונים שונים בארץ ובעולם, אולם בשנים האחרונות החל לצייר רק חוויות אישיות. "אני יכול למשל להיפגש עם אדם מסוים ובעקבות חוויית הפגישה לצייר אותו. אני לא מתעד ולא שואף להעביר מסרים. למשל, הצגתי בבית חיל האוויר בהרצליה תערוכה של חוויות שלי מהמחאה בבלפור. בתערוכה ניגשו אליי חבר'ה ושאלו למה לא ציירתי קבוצות נוספות שמחו בהפגנות. אמרתי להם שאני מתעד את החוויות שלי ושאין פה שום מסר פוליטי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר