דואה ליפה: זה המחיר שמשלמים על קריאה לצדק

כוכבת הפופ שהתבטאה נגד ישראל במהלך מבצע "שומר החומות" מתייחסת למודעה שהאשימה אותה בבורות • "אני מתנגדת לכל סוג של גזענות"

איתנה בדעתה. ליפה, צילום: Gettyimages

כזכור, במהלך מבצע "שומר החומות" יצאה הזמרת דואה ליפה באופן נחרץ כנגד ישראל. כעת היא נאלצת להתמודד עם האשמות בעוון אנטישמיות, ונראה שמודעה ספציפית במגזין "הניו יורק טיימס" הטרידה אותה במיוחד.

בסטורי שהעלתה בשבוע שעבר לחשבון האינסטגרם שלה, התייחסה הזמרת למודעה בגודל עמוד שהזמין הרב שמואלי בוטח, אשר האשימה אותה ב"בורות ובהפצת עלילות דוחות". המודעה האשימה את ליפה ואת האחיות גי'ג'י ובלה חדיד בשנאת יהודים, לאור התבטאויותיהן בזמן המערכה הצבאית האחרונה בין ישראל לחמאס.

"אני דוחה בכל תוקף את ההאשמות השקריות והגועליות", כתבה ליפה. "זהו המחיר שאת משלמת על כך שהגנת על זכויות אדם פלשתיניות כנגד הממשל הישראלי, שפעולותיו בפלשתין מואשמות הן על ידי ארגוני זכויות אדם והן על ידי ארגון 'בצלם' הישראלי ברדיפה ואפלייה.

"אני נוקטת בעמדה זו", הוסיפה כוכבת הפופ, "מכיוון שאני מאמינה שכולם - יהודים, מוסלמים ונוצרים, זכאים לחיות בשלום כאזרחים שווי זכויות במדינה בה הם בחרו לחיות". 

הזמרת הבריטית גם האשימה את ה-"World Value Network", ארגון שמטרתו להגן על שמה של ישראל בעולם ואשר אליה משתייך הרב מפרסם ההודעה, בשימוש בשמה. זאת בכדי "לקדם את הקמפיין המגעיל שלהם באמצעות האשמות שווא ופרשנות לא נכונה ובוטה שלי ושל ערכיי. אני עומדת מאוחדת עם כל האוכלוסיות המקופחות ומתנגדת לכל סוג של גזענות".

ליפה מנהלת בימים אלה מערכת יחסים עם אנוואר חדיד, אחיהן הצעיר של האחיות בלה וג'יג'י. צמד הדוגמניות גינה לא אחת את ישראל במהלך המבצע הצבאי האחרון, וכצאצאיות לאב פלשתיני, מביעות הזדהות עם הצד הפלשתיני בסכסוך.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר