בשיתוף עיירית גבעת שמואל
בשנים האחרונות הפכה גבעת שמואל לסמל להתחדשות עירונית, עם פרויקטים שמשנים את פני העיר ומבטיחים לתושביה עתיד בהיר יותר. מרכזי הכובד של תהליך זה הם: שיפור תשתיות, פיתוח מרחבים ציבוריים ובעיקר – החיבור האסטרטגי לרכבת הקלה, המיועדת לשנות את חוויית התחבורה בעיר ובסביבתה.
הכניסה של הרכבת הקלה לתוך טווח ההליכה של תושבי גבעת שמואל, הוא שינוי משמעותי שתורם משמעותית לרווחתם. הרכבת הקלה מבטיחה להפוך את הנסיעה לעבודה, ללימודים או לפנאי, לקלה ונוחה יותר מתמיד. עם תחנות הממוקמות בנקודות אסטרטגיות, התושבים יוכלו ליהנות מגישה נוחה ומהירה למרכזי העניין העיקריים בעיר ובאזור.
פוטנציאל לצמיחה עצומה
כיום עומס התנועה בכבישי ישראל גדול פי 3.5 מהממוצע במדינות ה-OECD, ואין תושב או תושבת בכל גוש דן שלא מרגיש את מצוקת הפקקים, ביניהם גם תושבי גבעת שמואל הסמוכה לתל אביב ולמוקדי תעסוקה מרכזיים אחרים. תוכנית המטרו שמשלימה את הרכבת הקלה, היא הפתרון הטוב ביותר למצוקת הפקקים, בזכות החיבור המהיר בין כל יישובי גוש דן, כולל גבעת שמואל ותקצר משמעותית את זמני הנסיעה לעבודה.
מדובר בפרויקט תחבורתי בקנה המידה הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל, עם עלויות של כמעט 200 מיליארדי שקלים. התועלת שלו ללא ספק משתלמת, מעבר לכמויות הזמן העצומות שיחסכו מעמידה בפקקים (שלא לדבר על הנזקים הבריאותיים), יחס עלות מולתועלת של המטרו הוערך בכ-3.7, כלומר כל שקל המושקע במטרו יניב תועלת של 3.7 שקלים ומערכת המטרו צפויה לשרת 700 מיליון נסיעות בשנה.
קידום תוכניות קו המטרו הוא רגע היסטורי שיוביל לשינוי עצום בכל אזור המרכז, ובגבעת שמואל בפרט, כך שהעיר שבימים אלו עוברת תהליך משמעותי של התחדשות עירונית, תהפוך לעוד יותר מרכזית. תחנות המטרו, בשילוב תחנות הקו הסגול של הרכבת הקלה, יהפכו את גבעת שמואל לנחשקת מאי פעם, גם עבור תושבי הפריפריה שרוצים להתקרב למרכז וגם עבור משקיעים ועסקים. התחדשות זו מציעה פוטנציאל רב לצמיחה כלכלית ולהעצמת הקהילה המקומית, על ידי יצירת מקומות עבודה חדשים ומשיכת תיירות ומבקרים.
שמירה על איכות הסביבה
במסגרת תהליך ההתחדשות העירונית, גבעת שמואל מתמקדת מאוד בשמירה על איכות החיים והסביבה. החיבור לרכבת הקלה יעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ויפחית את התלות ברכב הפרטי, מה שצפוי להביא לירידה בפקקי תנועה ובזיהום האוויר ולתרום לחוויה עירונית נעימה וירוקה יותר.
לצד אלו, וכחלק מחזונו של ראש העיר יוסי ברודני, החלה עיריית גבעת שמואל בבניית שבילי הליכה ואופניים נוספים ברחבי העיר, בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון. המטרה היא לחבר את כל גוש דן באמצעות שבילי אופניים.
פרויקט זה מתבצע בשיתוף פעולה עם “אופנידן" והוא יכלול שמונה שבילים הפרוסים על פני 110 ק"מ, שיעברו בסמיכות למרכזי התעסוקה בגוש דן. נכון להיום כבר נפתחו כמה מקטעים קריטיים בגבעת שמואל והעירייה עובדת במרץ על הקמת שבילים נוספים.
החיבור לאופנידן והקמת שבילי האופניים החדשים יעודדו פעילות גופנית ושמירה על הבריאות, לצד הפחתה של זיהום האוויר ומתן אפשרות נוספת להגיע לאזורי מפתח קרובים ללא שימוש בכלי רכב – כמו אוניברסיטת בר אילן, פארק אריאל שרון ונחל הירקון, קריית אונו ופתח תקווה.
“גבעת שמואל הולכת להיות בשנים הבאות העיר הכי מרושתת באזור המרכז", אומר ראש העיר יוסי ברודני. “אנו פועלים כל העת אל מול משרד התחבורה ונת”ע במטרה לשפר ולייעל את התחבורה הציבורית בעיר, תוך תגבור קווי התחבורה הציבורית מגבעת שמואל אל הקו האדום של הרכבת הקלה.
“הקו האדום הוא רק ההתחלה והפתיחה של עידן תחבורתי חדש בגבעת שמואל ובמדינה כולה. העתיד בגבעת שמואל כבר כאן ואפשר להרגיש אותו וליהנות ממנו. בשנים הקרובות, עם כניסת הקו הסגול של הרכבת הקלה לעיר, יתאפשר עוד יותר לכל התושבים, לנוע ממקום למקום בתחבורה ציבורית איכותית וכולנו נוכל להרגיש הקלה משמעותית בנושא זה. גבעת שמואל היא דוגמה מעוררת השראה כיצד משלבים בין פיתוח עירוני לשיפור איכות החיים, תוך שמירה על איכות הסביבה".
יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל: "גבעת שמואל היא דוגמה מעוררת השראה לערים בישראל כיצד משלבים בין פיתוח עירוני לשיפור איכות החיים, תוך שמירה על איכות הסביבה".
בשיתוף עיירית גבעת שמואל