שכונת נווה גן החדשה. צילום: הדמיה DIVISION3

פארק חדש על תל אביב

לפני שנה דיברו על המחירים ב"מיני עיר" החדשה ברמת השרון שמנצחת את תל אביב ועל דירות שנמכרו ב-32 אלף שקל למ״ר • אבל בשכונה החדשה כבר היו מוכנים לשלם ״על הנייר״ יותר מ-50 אלף שקל למ״ר • נראה שהיו מי שהבינו את הפוטנציאל הרבה לפני שבניין אחד קם • כוחו של לוקיישן

  

שכונת נווה גן כבר הוכתרה כאחת מעשר השכונות הטובות בישראל. לפי דוח הלמ"ס, הכולל 6 שכונות מתל אביב, 2 ממודיעין, אחת מחיפה ואת זו מרמת השרון – היא נציגת גוש דן היחידה.

סוד קסמה הוא בגבול הדק, המתבטא בפסיעה קטנה שמעבירה אותך מתל ברוך שבתל אביב לנווה גן שברמת השרון. רמת השרון נלחמה שנים בעיריית תל אביב כדי לספח את שטחה אליה. זו מלחמה אמתית: תל אביב ניסתה אפילו לחסום את הרחובות שמפרידים בינה לבין תל ברוך כדי שאלה לא ייכנסו פנימה. אבל ספק אם תמצאו שכונה אחת קטנה יחסית שזוכה לכביש גישה ישיר מכביש איילון (20).

פארק יותר משכונה

השכונה החדשה, המכונה גם "רצועת הנופש מערב", תכלול פארק מטרופוליני עצום, בשטח של כ-280 דונם, קאנטרי קלאב עירוני וקריית חינוך. הפארק יכלול אגם אקולוגי יפהפה אשר ייבנה במרכזו, שבילי אופניים והולכי רגל, פיתוח סביבתי עשיר, פינות ישיבה מוצלות עם 360 מעלות של מרחבי טבע שיתחברו מצפון לכפר הירוק.

פרויקט "פארק צפון" בנווה גן, המוקם בימים אלה בין תל אביב לרמת השרון על ידי קבוצת  ICR – ישראל-קנדה ראם מגורים, כולל כמה מתחמי מגורים שבלב כל אחד מהם כיכר מרכזית, פיאצה שסביבה לאונג' דיירים, סטודיו לילדים, מתחם CO-WORKING וחדר כושר.

הפרויקט מוקם בידי חברת ICR (חברה משותפת ל"ישראל קנדה" שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר ול"ראם מגורים" שבשליטת האחים נקש, רז עודד ואבי חורמרו) יחד עם חברת "צמח המרמן" (בבעלותן של משפחת פייגלין ומשפחת בן אברהם).

 ICR וצמח המרמן שותפים בשלב א' בו יוקמו 548 יחידות דיור ב-14 בניינים בני 6-12 קומות; ICR זכתה גם בשלב ב' וג' של הפרויקט שיכללו עוד כ- 18 בנייני מגורים הכוללים 657 יחידות דיור וכן 2,600 מ"ר שטחי מסחר.

אז נכון ששכונת פארק צפון שייכת מוניציפלית לרמת השרון, אך היא מנותקת ממנה ונהנית משני העולמות: מרחק הליכה קצרצר למרכז המסחרי מיקדו סנטר, המצוי דרומית לשכונה ובצמידות לה, בינה לבין שכונת תל ברוך התל-אביבית. גובלת בשכונות היוקרתיות של צפון תל אביב רמת אביב ג', צהלה וממערב תל ברוך.

תושביה ייהנו מהיתרונות של שתי הערים; רמת השרון על מוסדות החינוך המשובחים שלה – בהם הכפר הירוק ובית הספר הבינלאומי  EMIS, וקריית חינוך שתוקם בשכונה עצמה. קריית החינוך מושקעת במיוחד ויהיו בה בי"ס יסודי, בי"ס על יסודי, בי"ס לחינוך מיוחד ספריה, אולמות ספורט, קונסבטוריון, מרכז קהילתי ומועדון נוער. בסמוך נמצאת כמובן אוניברסיטת תל אביב.

בנוסף, עיריית רמת השרון תספק לתושבי השכונה תשתיות חדשות, מוסדות ציבור חדשים, מוסדות פנאי ומסחר איכותי שחסרים כרגע באזור הזה. זו תהיה מעין "מיני עיר" בתוך רמה"ש. מהצד הדרומי, תל אביב מציעה לתושבי השכונה - קרבה למוקדי בילוי של תל אביב השכנה, בהם חוף הצוק, קניון רמת אביב, מרכז שוסטר ועוד.

עם הפנים לפיאצה

מתכנני פארק צפון דאגו שכל הפונקציות האלה ימוקמו עם הפנים החוצה, לעבר הפיאצה המרכזית: "הרעיון הבסיסי היא שכל בניין יתרום למרחב הציבורי המשותף, כמו גם לבניינים האחרים, ושהמרחב הציבורי המשותף יתרום לבניינים שמסביבו", מסביר אדריכל עודד לויתן, שותף במשרד האדריכלים דנה אוברזון. שמשרדו היה שותף בתכנון הפרויקט. "כלומר, כדי להיכנס לחדר הכושר לא צריך להיכנס ללובי של בניין ו'להיעלם' בו, אלא פשוט נכנסים אליו מהפיאצה המרכזית. בעצם, יצרנו מתחם מעגלי שמזין את עצמו בפונקציות הקיימות סביבו, על ידי כך שהוא מוריד את כולם מהדירות ויוצר חיבורים אנושיים יומיומיים".

עידית פראתי, סמנכ"לית השיווק ב-ICR מוסיפה כי "לאורך כל שלב התכנון היה ברור לנו שאנחנו רוצים ליצור פרויקט אחר ושונה, כזה שמשלב בין כל היתרונות שיש לעיר הגדולה להציע לבין הטבע שמסביב, ורתימה של שניהם לחיזוק הקשר הבינאישי בין הדיירים. זה נובע מהתפישה המובילה אותנו, שלפיה הזיקה של אנשים לסביבת המגורים שלהם חשובה לא פחות מהדירה שבה הם הולכים לישון בלילה ומתעוררים בבוקר".

פרוייקט "מעודד קהילתיות"

הדגש הוא על תכנון קהילתי המשתלב עם יוקרה. איך מחברים את הקהילה? "כך למשל, במקום להסב חדר בדירה למשרד ביתי, כל דייר יכול לרדת עם הלפ-טופ לחלל הCO-WORKING, ועל הדרך להכיר את השכנים; ובמקום להפוך פינה שלמה בבית לפינת משחקים, הקמנו סטודיו אנתרופוסופי בקומת הפיאצה, שכולל תכנים, צעצועים והפעלות ומספק לילדים חוויה של שיתוף והכרת האחר", מספר אדריכל לויתן.

לדברי פראתי, אם לשפוט לפי כמות הפרויקטים שמוקמים כיום באזורי הביקוש, מדובר רק בתחילתה של מגמה: "רוכשי דירות, ובעיקר משפחות, כבר מזמן מחפשים הרבה יותר מארבעה קירות. חשוב להם המרקם החברתי של השכונה, חיי חברה שוקקים ותחומי עניין משותפים עם אלה שחיים לצדם. הרצון לקהילתיות בשוק הדירות החדשות היא ההוכחה שנדל"ן הוא כבר לא רק 'לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן' כפי שהיה נהוג לחשוב; נדל"ן הוא גם – ואולי בעיקר – 'אנשים, אנשים, אנשים'".

לדברי פראתי, ״היום יותר מתמיד, אנשים מחפשים שהכל יהיה נגיש להם מתחת לבית - מחדר הכושר, היוגה והבריכה, ועד למקום הבילוי והאירוח שלהם, לצד מקום עבודה נוח, באמצעות חללי עבודה משותפים״.

מורדי שבת, מנכל ICR ישראל קנדה ראם החזקות, מסכם: "פארק צפון היא אחת השכונות הטובות והאיכותיות שתיבנה צפונית לשכונת נווה גן ותל ברוך צפון. דייריה עתידים ליהנות ממכלול השירותים הסביבתיים והקהילתיים האיכותיים שמציעה רמת השרון, והכל במרחק הליכה מהשירותים הנוספים אותם ניתן לקבל בתל אביב צפון. השכונה הייחודית תאפשר את השילוב המושלם בין טבע לעיר, מיקומה וקרבתה לצירי תחבורה ראשיים וצמידותה לתל אביב, יהפכו את הפרויקט לאיכותי ולאטרקטיבי במיוחד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו