בעקבות הסערה ברשת, לאחר פרסום הכתבה אתמול (רביעי) ב"ישראל היום" על גבייה מוגזמת של סכום בסך 9,094 שקלים על תה וכריך בבית קפה בתל אביב - אספנו עבורכם את מקרי גביית התשלום הכי מוגזמים שמצאנו בישראל. אם חשבתם שכריך ותה ביותר מ-9,000 שקלים זה מוגזם, חכו כשתראו את המקרים הבאים.
חשבון טלפון - 450 אלף שקלים
תושב ירושלים קיבל הודעת חיוב מחברת סלולר בסך 450 אלף שקלים. הלקוח ההמום ניסה לברר מול חברת הסלולר איך הגיעו לסכום המופרז, ובחברה הודיעו לו שמדובר בחשבון ישן שהחוב עליו הצטבר והגיע לכמעט חצי מיליון שקלים.
הלקוח ניסה לבטל את החוב, אך בחברה הפעילו את ההוצאה לפועל עד לתשלום החוב. הלקוח פנה למועצה הישראלית לצרכנות, שם פעלו לביטול החוב, ולאחר משא ומתן מול חברת הסלולר, החוב בוטל. לאחר בירור העניין, עלה כי הלקוח השבית את כרטיס הסים של מכשיר הסלולר, אך ייתכן כי לא עשה זאת נכון ולכן החשבון המשיך להיות פעיל וצבר חובות. אם גם לכם יש מספרי טלפון ישנים שביטלתם, כדאי לבדוק אם עשיתם את זה נכון.
מונית מנתב"ג לתל אביב - 1,400 שקלים
זוג תיירים מפולין שהגיעו לביקור בארץ עלו על מונית שעימה נסעו לתל אביב. כשהגיעו ליעד, נדרשו על ידי הנהג לשלם 1,400 שקלים עבור הנסיעה הקצרה. השניים ביקשו את הקבלה עבור הנסיעה, אך הקבלה שניתנה להם הייתה קרועה וללא שם הנהג.
זמן קצר לאחר מכן, הנהג אותר והסביר כי לחץ בטעות על הספרה 0 פעם נוספת, וכך קרה שהסכום שנגבה מהתיירים היה בסך 1,400 שקלים.
רכש תכשיטים ב-43 אלף שקלים בניגוד לרצונו
קשיש תושב פתח תקווה קיבל שיחת טלפון מנציג של חברה למכירת תכשיטים, שבמהלכה הצליח הנציג הממולח לשכנע את הקשיש לקבוע פגישה בביתו, תחת הבטחה כי יש לו הצעה מדהימה שלא יוכל לסרב לה.
כשהגיעו נציגי השיווק לביתו של הקשיש, הם הציגו לו את התכשיטים ולחצו עליו לרכוש מוצרים בשווי 43 אלף שקלים. מיד לאחר שעזבו את ביתו, הבין הקשיש את הטעות שעשה ואת הלחץ שבו היה נתון, וביקש מהנציגים שיבואו לאסוף את המוצרים בחזרה.
אך בחברה הסכימו להחזיר לו רק כחצי מהסכום ששילם, וכשביקש לבטל את כל העסקה, הוא נענה בסירוב מוחלט. לאחר התערבות המועצה הישראלית לצרכנות, הוחלט להחזיר לקשיש את מלוא הסכום כולל הצ'קים שכבר נפדו.
ביטוח מוצרי חשמל ב-12,600 שקלים
קשישה תושבת הרצליה שרכשה מוצרי חשמל מטעם חברה מסוימת, זכתה לביקור של נציג החברה בביתה, ששכנע אותה לרכוש ביטוח לתכשיטים בסכום של 12,600 שקלים.
לאחר שביקשה לבטל את העסקה, התברר כי יותר מחצי מהסכום ששולם היה עבור מוצרים שהוגדרו כ"מתנה" ונפתחו על ידי נציג החברה, שגם דאג לאסוף את האריזות. הלקוחה ניסתה לבטל את העסקה אך סורבה, וה"מתנות" שקיבלה הופיעו בחשבונית במחיר גבוה יותר מסכום הביטוח ששילמה.
בסופו של דבר, לאחר התערבות עורכת דין נעמה אסולין, הושב לקשישה סכום הביטוח ששילמה והמוצרים שנשארו אצלה ניתנו לה ב-40% הנחה.
קיבלה כרית במתנה וגילתה שרכשה קיטורית
תושבת טבריה קיבלה שיחת טלפון מחברת שיווק, בה הציעו לה לשלם 49 שקלים עבור משלוח של כרית שמגיעה לה במתנה. במהלך השיחה הציעו ללקוחה לרכוש מוצרים נוספים, אך היא סירבה.
לאחר כעשרה ימים קיבלה הלקוחה את הכרית ויחד איתה הגיעה גם קיטורית שעלתה לה 1,300 שקלים. בתה של הלקוחה פנתה לחברה וביקשה להחזיר את המוצר ולקבל החזר כספי, אך בחברה סירבו להשיב לה את כספה ולבטל את העסקה. רק לאחר התערבות המועצה הישראלית לצרכנות, החברה השיבה ללקוחה את כספה והעסקה בוטלה.
שואב אבק ב-15 אלף שקלים
עולה חדש מברית המועצות המתגורר בערד פתח את דלתו לנציג מכירות ממולח, ששכנע אותו לרכוש מערכת ניקוי באדים במחיר מטורף של 14,800 שקלים.
כמה ימים לאחר שהבין את גודל הטעות שעשה, הלקוח יצר קשר עם החברה וביקש לבטל את העסקה, במסגרת 14 ימי העסקים בהם יכול היה לבטל אותה. אך ניסיונותיו לבטל את העסקה לא צלחו.
לאחר התערבות המועצה הישראלית לצרכנות, בחברה הסכימו להשיב ללקוח את כספו ולבטל את העסקה, והלקוח שילם סכום סמלי עבור הביטול.
לבדוק את כל הפרטים הקטנים
כדי להימנע ממקרים דומים,להלן כמה המלצות של המועצה הישראלית לצרכנות:
• בדקו תמיד את החשבונות – גם אם הם מגיעים במייל/דואר/או כשאנחנו ממהרים בתשלום במזומן (קופה).
• בחיובים תקופתיים (תקשורת/מים) יש להקפיד לבדוק את החשבוניות, על מנת לאתר בזמן טעויות בחיוב ולהתריע במיידי את הספק על כך.
• לא לקשור דבר בדבר בלחץ זמנים.
• מעוניינים במוצר כל שהוא - אין רק עכשיו - בררו המחיר, השוו ורק אז תרכשו.
• אין מתנות חינם!
• אם רוצים לבטל, ניתן להודיע על ביטול העסקה שלא בוצע שימוש תוך 14 יום ממועד ביצוע העסקה או מסמך גילוי נאות (המאוחר מביניהם).
• הורדת אריזה ופתיחתה עדיין מזכה באפשרות לביטול ברוכלות.
• ביטוח מוצרי חשמל זו עסקה מתמשכת דבר המתיר לצרכן להשתחרר מהמשך קבלת השירות בכל רגע נתון ולהפסיק יתרת החיובים.
• הן ביחס להיבט המתמשך של השירות והן בהקשר לאופן ביצוע עסקת הרוכלות היה והעוסק מסרב לבטל את העסקה גם אם מתריע בפניו שהינו מפר הוראות דין ולכן עליו לפעול בהתאם, הצרכן יכול לתבוע פיצוי לדוגמא ללא הוכחת נזק בסכום של עד 10,000 שקלים.
• לקשישים- מנין ימי הביטול ארוכים יותר ועומדים על 4 חודשים.
• עסקת תכשיטים שנעשית בבית העסק בסכום העולה על 3000 שח לא מקנה זכות ביטול לפריט.
עופר מרום, ראש המועצה הישראלית לצרכנות, אומר כי "טעויות באופן חישוב מוצר או שירות יכולות לקרות. אם זאת משנתגלו והצרכן הפנה את תשומת ליבו של העסק לכך עליו לעשות הכול על מנת לתקנן במידי. מעבר לעובדה כי הדבר עלול להיחשב להטעיה במחיר המוצר או השירות ובמקרים מסוימים אף, עלול להיחשב להפרה על הוראות המחיר הכולל, בסופו של דבר מדובר בנזק כלכלי לצרכן אשר לעיתים יכול להימדד גם בעשרות אלפי שקלים. לכן המענה המידי והתיקון בהתאם נדרש על מנת לתקן את ההפרה ולא להמשיך את העוול שנגרם לצרכן".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו