שתי קמעונאיות הענק באונליין בסין, עליבאבא ו־JD.com דיווחו כי ביצעו במשך כמה ימים עסקאות אונליין בהיקף חריג של 136.51 מיליארד דולר.
המכירות בסכום זה התקיימו במהלך אחד מאירועי הקניות הגדולים של סין, יום המכונה "618" - על שם התאריך שבו הוא מתקיים - 18 ביוני. השנה עקבו אחרי יום זה במיוחד כדי לחפש סימנים למצב הצרכנות ולהתאוששות הכלכלה במעצמה השנייה בגדולה בעולם, שעד לאחרונה נראה היה שניערה את האבק מעל המשבר. JD.com מסרה כי היקף העסקאות באותו יום הסתכם ב־37.99 מיליארד דולר (269.2 מיליארד יואן). נתון זה מייצג את הערך הכולל של כל ההזמנות למוצרים ולשירותים המוצעים בפלטפורמה המקוונת של החברה, כולל החזרות. מדובר בעלייה של 201.5 מיליארד יואן לעומת השנה שעברה.כמו כן, ציינה עליבאבא כי היקף הסחר הכולל עמד על 698.2 מיליארד יואן - כלומר, 98.52 מיליארד דולר.
בסין מתקיימים שני אירועי קניות גדולים. הראשון הוא כאמור 618, שיזמה JD.com, והנוסף - יום הרווקים הסיני המתקיים ב־11 בנובמבר, שאותו יזמה עליבאבא. ואולם, שתי החברות מצטרפות למבצעים בשל התחרות הגוברת במרחב הקניות המקוון במדינה.
הנתונים הגבוהים בסין מבטאים שיא ומצביעים על התאוששות בצריכה במדינהן. המכירות הקמעונאיות ירדו במאי ב־2.8% לעומת השנה שעברה. עם זאת, המכירות באונליין עלו ב־15.6%.
שתי החברות הן המרוויחות הגדולות מהמעבר של צרכנים לקניות מקוונות. הן ביצעו בחודשים האחרונים הנפקה שנייה בהונג קונג. עליבאבא ביצעה את ההנפקה בנובמבר האחרון ואילו JD.com ביום חמישי האחרון.