"מחירי הטלפונים הסלולריים בישראל הם כעת מהנמוכים בעולם", פוסק אלי אדדי, מנכ"ל רשת הסלולר הוותיקה דינמיקה, במעמד פתיחת החנות החמישית שלה בעיר אילת - הפעם בטיילת.
הן אדדי והן מתחריו יודעים שישראלים רבים - שלא נגזים אם נאמוד אותם באלפים - מוכנים לכלות את ממונם על בית מלון יקר באילת, לא כולל הוצאות דלק - העיקר לקנות טלפון נייד או לפטופ ללא מע"מ ולהרגיש שדפקו את המערכת.
כך גם עובדי הסניף החדש, שממגנטים את עצמם למשוטטי הטיילת, מוכי חום ועטורי הוואינאס ועור צרוב. כמו דייגים עם רשת שרק צריכים להתכופף ולמשוך את השלל. נשמע פשוט? לא ולא. צרכן ישראלי שנסע חמש שעות בשביל הנחה, לא יוותר על שקל של מיקוח לטובתו. החבר'ה של דינמיקה צריכים לשרוד בשוק קטן מאוד, שבו כמעט כל הקונים הכינו שיעורי בית ומגיעים מאחד משני בתי המדרש המובילים - אייפון או סמסונג. שני מחנות ניצים, נוסח עפרה חזה מול ירדנה ארזי.
המתעניינים מכירים את המחירים בכל מקום שהם יכולים להגיע אליו. בחנויות האילתיות, יודעים המוכרנים שהם מתמודדים גם עם גוגל ועם המושג החדש שהצרכן המקומי למד: יבוא מקביל. מי צריך אחריות רשמית, כשאפשר לשלם פחות.
מהשוואה של הרשת לניו יורק מתברר, לדוגמה, שדגם סמסונג S20 עולה בדינמיקה אילת 2,599 שקלים לעומת 3,399 שקלים (799.99 ליש"ט) בלונדון, ו-3,150 שקלים (899.99 דולר) בניו יורק. אייפון פרו שמוצע בסניף שבעיר החטאים ב-3,499 שקלים מוצע בלונדון ב-5,099 שקלים (1,199 ליש"ט) ובניו יורק ב-3,806 שקלים (999 דולר). בלונדון ובניו יורק האובססיה לחדשנות הטכנולוגית רגועה יותר. את ההרגל הזה למילה האחרונה בתחום אנחנו חולקים יותר עם הצד האסיאתי של הגלובוס; שם אפשר לגלות בקרב נהגי ריקשות אייפון חדש שעולה כמעט כמו הריקשות.
היעדר המע"מ הוא הסיבה לחוסר הפרופורציה בין גודל העיר הדרומית לבין מספר הסניפים של דינמיקה סלולר. חמישה מתוך 50 בסך הכל בכל הארץ. הרשת מוכרת מחצית מהניידים שלה בסניפי אילת. כעת, כשהדיוטי פרי בקיפאון, אילת רותחת עוד יותר בהקשר הזה.
מה עשיתם בשיא מגפת הקורונה?
אדדי: "בין פברואר לאפריל המכירות בחנות האונליין שלנו זינקו פי 20. בגל הראשון עבדנו בצורה מסחררת, ותוך תקופה קצרה התאמנו את עצמנו לקורונה. תהליכים שבשגרה אורכים שנים, קוצרו לימים. הגדלנו את קטגוריות המכירה והוספנו מוצרים רבים לאתר. חשבנו 'דרך הצרכן', מה הוא צריך בעת הזו: מסכי טלוויזיה, קונסולות משחקים, מחשבים ניידים, שואבי אבק ואפילו מוצרי חשמל לבישול ולאפייה".
ועכשיו הטירוף הזה נרגע?
"לא, איזה נרגע. לקוחות רבים התרגלו לרכישות באונליין, וקשה להם לחזור אחורה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו