להפגת הבדידות, מפעל הפיס יחד עם השלטון המקומי רכש אלפי מערכות טאבלט ייעודיות ב־10 מיליון שקלים מסלקום. הטאבלטים ישמשו מכשירי "מתחברים" - תוכנה שפותחה על ידי תל־עד בשיתוף סלקום, המספקת מוקד שירות ותמיכה טכנית מבוסס על טאבלט.
המכשיר מגיע עם כרטיס SIM מובנה, הכולל גלישה ללא הגבלה, שירותי תמיכה מרחוק והגעה לבית הלקוח. בנוסף, המערכת מאפשרת קשר מבוסס וידאו מול שירותי הרווחה, מתן מענה פסיכולוגי לקשיש, בדיקות רפואיות אונליין של רופאי המשפחה ועוד.
סלקום הקימה לטובת המיזם מוקד שירות ייעודי שיתמוך בכמה שפות: עברית, ערבית ורוסית, ויפעל בשעות 08:30-17:00. בנוסף תספק סלקום שירות מרחוק, ובמידת הצורך גם שירות פרימיום הכולל החלפת הערכה בהגעה פיזית לבית הלקוח.
דירקטוריון מפעל הפיס החליט גם להקצות סכום נוסף של 1.6 מיליון שקלים לכל שנה, במשך שנתיים, לטובת הרחבת תוכנית "פיס מחבר" לחיזוק והעצמת האוכלוסיות הוותיקות ברשויות המקומיות.
אבי גבאי מנכ"ל קבוצת סלקום אמר: "אנחנו שמחים להעמיד את היכולות הטכנולוגיות של סלקום ללמתן מענה דיגיטלי שיאפשר לסבתות ולסבים שלנו להיות מחוברים ונגישים גם בוידאו".
יו"ר מפעל הפיס רו"ח אביגדור יצחקי אמר: "מפעל הפיס מבקש להצדיע לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים בישראל. אנחנו יודעים שאלה ימים לא פשוטים".
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין־מכבים־רעות, אמר: "בזמן שרובנו חזרנו לשגרה, אזרחים ותיקים רבים נותרו תחת מגבלות חמורות ועדיין חוששים ממפגשים חברתיים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו