חברת "דיפלומט", יבואנית ענק בתחום המזון הודיעה היום (שלישי) לרשתות השיווק על עליות מחירים של מגוון מוצרי מזון פופולאריים ב-14-4%. עלייה זו צפויה להיכנס לתוקפה בראשון במרץ. נעם וימן, מנכ"ל ובעל השליטה של החברה נחקר לאחרונה באזהרה ברשות התחרות.
כך למשל קטשופ היינץ צפוי להתייקר ב-4.5%, דגני הבוקר של קלוגס ב-6%, טונה סטארקיסט ב-4.4%, חטיף פרינגלס ב-7%, טונה סטארקיסט ב-4.4% ועוד. מוצרי ריין דה דיז’ון יעלו בשיעור הגבוה ביותר - 16 אחוזים.
מחברת דיפלומט לא נמסרה תגובה.
בסוף חודש דצמבר הייתה זו אסם, החברה הראשונה מבין חברות המזון הגדולות, שהכריזה על עליית מחירים. אז הודיעה החברה כי היא תעלה מחירים של מאות מוצרים בשיעור של 3-7% ובשיעור ממוצע של 4.6% בחודש פברואר. מוצרים אלה כוללים בין היתר חטיפים, דגנים, פסטות, קפה ועוד. עליית המחירים לא תכלול את תחליפי החלב לתינוקות של המותג מטרנה.
מאסם נמסר אז כי מחירי חומרי הגלם, האריזה ועלויות השינוע זינקו בעשרות עד מאות אחוזים באופן שלא נראה כמותו בעבר. לצערנו, המגמה ממשיכה והשלכותיה מסתכמות בעלויות חסרות תקדים בהיקפן, גם בניכוי השפעת שערי החליפין. לאחר שנקטנו בכל מהלך אפשרי וספגנו את התייקרויות במשך תקופה ארוכה, אנו נאלצים לבצע עדכון שמפצה באופן חלקי בלבד על התייקרויות התשומות. מחירון מוצרי מטרנה ישאר ללא שינוי. החלטה זו עוררה ביקורת רבה בקרב הציבור.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו