בעקבות משבר הקורונה: "סטודיו סי" סוגרת את כל סניפיה

רשת מכוני הכושר הגישה לבית המשפט בקשה לפירוק מרצון • בחברה הסבירו שמאז פרוץ המגפה, ירד מספר המנויים שלה מכ-20 אלף ל-4,500 בלבד אך היא לא קיבלה מענקים מהמדינה • "מתנצלים בפני לקוחותינו, מקווים לשוב לפעילות"

אירובי, אילוסטרציה, צילום: ThinkstockPhotos

משבר הקורונה ממשיך לגבות מחיר בתחום העסקי. רשת מכוני החיטוב לנשים, "סטודיו סי", הגישה היום (שני) לבית המשפט בקשה לפירוק מרצון, והודיעה כי החל ממחר ייסגרו כל סניפיה. יש לציין כי בשלב זה לא ברור אם החברה תשיב ללקוחותיה את כספם, אם כי לטענת החברה עד כה היא השיבה כ-10 מיליון שקלים ללקוחות שביטלו את המנוי.

בהודעה שנשלחה לכלל לקוחות הרשת, כתבה ההנהלה: "לקוחות 'סטודיו סי' היקרות, הרשת נפגעה אנושות בשנה וחצי האחרונות עקב פרוץ מגפת הקורונה, מה שהביא לגל נטישה רחב של לקוחות בכל סניפי הרשת. עם חזרתנו לפעילות בחודש מרץ האחרון נעשו ניסיונות רבים להבריא את החברה, אך ללא הצלחה. הרשת, שהיוותה בית חם לעשרות אלפי נשים לאורך השנים, מודיעה בצער רב כי פנתה היום לבית המשפט בבקשה לפרק את החברה.

"לאור המצב האמור, סניפי הרשת נסגרים עד להודעה חדשה. צר לנו מאד ואנו מקווים שבעתיד הקרוב יימצאו בעלים חדשים שיחזרו להפעיל את הסטודיו כבעבר. עמכן הסליחה, הנהלת 'סטודיו סי'".

יש לציין כי בחודש אפריל האחרון הודיעה הרשת כי היא עוברת למודל של זכיינות, בכוונה להרחיב את הפריסה הגיאוגרפית שלה באמצעות סניפים בזיכיון. זאת לאחר שמשבר הקורונה גרם לה לסגור חמישה סניפים קיימים.

מחברת "סטודיו סי" נמסר: "החברה נפגעה באופן אנוש וחסר תקדים במהלך השנה וחצי האחרונות, מאז פרוץ מגפת הקורונה שהביאה לגל נטישה של לקוחות שלא הסתיים עד ליום הזה. מ-20,000 מינויים משלמים טרום משבר הקורונה, לכ-4,500 היום, דבר שהביא לירידה משמעותית בהכנסות החברה. מנגד, הוצאות שנבעו מתשלום של כ-10 מיליון שקלים ללקוחות שביטלו מנוי והוצאות שכירות ודמי ניהול. על אף שהחברה הקפיאה את ההתקשרות עם חלק מהמשכירים באופן חד-צדדי במהלך סגרי הקורונה, הדבר לא בא לידי ביטוי בהוצאות בעיקר עקב חילוטי ערבויות. בנוסף, 'סטודיו סי' נאלצת להתמודד משפטית עם שוכרים שדורשים תשלום שכירות מלא עבור ימי הסגר בהם לחברה לא היו הכנסות. 'סטודיו סי' לא זכתה כמעט למענקי קורונה מהמדינה בין היתר בשל מבנה אחזקות שאינו מבוסס זכיינות אלא פועל על ניהול מרכזי.

בעלי המניות עשו את כל הפעולות האפשריות על מנת לשקם את החברה מהנזקים הכבדים ביותר שנגרמו לה, תוך חתימה על ערבויות אישיות, צמצום מצבת העובדים, העתקת מטה החברה, סגירת סניפים, והכל בכדי לעמוד בהתחייבויותיה העסקיות מתוך ציפייה שלכשתסתיים מגפת הקורונה תתחיל החברה לייצר פעילות משמעותית שתוביל אותה לרווחיות. למרבה הצער, דבר זה לא קרה, ולא צפוי לקרות, בפרט נוכח התפרצותו המחודשת של נגיף הקורונה, הפוגעת קשות בוודאות העסקית ומקשה באופן מיידי על גיוס לקוחות חדשים, שעשויים להוות מנוע הצמיחה העיקרי של החברה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר