במחיר הזה כבר נקנה דירה: בחנוכה הקרוב הסופגניות יעלו יותר

חג האורים נמצא ממש מעבר לפינה, וכמעט כל רשתות השיווק והקונדיטוריות כבר החלו למכור סופגניות • אלא שהשנה, בדומה למוצרים נוספים רבים, גם כאן נרשמה עליית מחירים ניכרת • היכן תוכלו להצטייד במחיר שפוי? יצאנו לבדוק

סופגניות 2024. צילום: רולדין, רונן מנגן

בשבועות האחרונים כבר ניתן להתרשם מהמבחר הגדול של הסופגניות, שנחתו ברוב רשתות השיווק ובקונדיטוריות. אולם הטעמים החדשים והתוספות הססגוניות לא הצליחו להסתיר את עליות המחירים, שפקדו רשתות רבות.

היצרנים טוענים כי ישנה עלייה משמעותית במחירי חומרי הגלם בשנה וחצי האחרונות. בין המוצרים שהתייקרו נמצא הקקאו שעלה ב-80 אחוזים, הקמח ב-40 אחוזים, החמאה ב-25 אחוזים והשמנת המתוקה, שעלתה ב-10 אחוזים. לכך מתווספות עליות ייבוא, אריזות וכוח אדם.

כאמור, ברשתות רבות ניתן להבחין בעליות המחירים בסניפים. אמנם ברובן העלו את מחירי הסופגניות בשקל אחד, אך מדובר באחוזים ניכרים. אז איפה נמצאות הסופגניות הכי יקרות, ומי הצליחו לשמור על מחיר שפוי? יצאנו לבדוק.

סמל חג שהפך לסמל סטטוס, צילום: אורן בן חקון

ברשת רולדין מחיר הסופגניות עם מילוי ריבה או ריבת חלב עלו מ-7 שקלים ל-8 שקלים. חלק מהסופגניות המיוחדות עלו מ-13 שקלים ל-15 שקלים, ואילו הסופגניות המיוחדות ביותר עלו מ-16 שקלים ל-18 שקלים.

ברשת קונדיטוריות שמו מחיר סופגניה קלאסית עם מילוי ריבה או ריבת חלה עלה מ-6 שקלים ל-7 שקלים והסופגניות המיוחדות עלו מ-12 שקלים ל-13 שקלים. קיימים שני סוגים של סופגניות מאריטוצו שמחירן דווקא ירד, מ-19 שקלים ל-16 שקלים.

ברשת ביסקוטי מחיר סופגניות הריבה עלה בשקל אחד, מ-7 שקלים ל-8 שקלים, כמו סופגניות הקרם שעלו מ-9 שקלים ל-10 שקלים ליחידה. מחיר הסופגניות המיוחדות עלה מ-14 ל-15 שקלים.

אל חשש, יש גם מחירים סבירים, צילום: איתיאל ציון

ברשת מאפה נאמן מחירי סופגניות הריבה עלו מ-5 שקלים ל-6 שקלים ומחיר הסופגניות המיוחדות עלה מ-12 ל-13 שקלים. ברשת מציינים כי בשנתיים האחרונות לא השתנו המחירים, על רקע עליות חומרי הגלם.

ולמרות זאת, ישנן רשתות שלא העלו מחירים. כך למשל ברשת בוטיק סנטרל, שם המחיר של סופגניה רגילה במילוי ריבה או שוקולד, נותר 8 שקלים. מחיר סופגניות מריטוצו במילויים שונים עומד על 12 שקלים, או 6 יחידות ב-66 שקלים.

ברשת ביגה מחיר סופגניה במילוי ריבת תות נותר 8 שקלים ומחיר שוקולד וריבת חלב עומד על 10 שקלים. מארז של שלוש סופגניות ללא גלוטן עולה 49 שקלים.

ברשת לחמים מחיר סופגניה ללא מילוי נותר 7 שקלים, ומחיר סופגניה עם מילוי של ריבת תות, ריבת חלב או שוקולד עומד על 9 שקלים.

ותמיד אפשר להכין בבית, צילום: לירון אלמוג

גם ברשתות המזון ניתן להבחין בעליות מחירים. ברשת שופרסל מחיר סופגניה עלה מ-4.90 שקלים ל-5.90 שקלים. עם זאת, 3 סופגניות מוצעות ב-15 שקלים. בשופרסל אונליין ניתן לרכוש סופגניה ב-4.90 שקלים, או מארז של 3 יחידות ב-13 שקלים.

ברשת קרפור מחיר סופגניה עומד על 5.90 שקלים ובמבצע ניתן לרכוש 6 יחידות ב-24 שקלים. סופגניה מצופה עם תוספות עולה 6.90 שקלים, או 6 סופגניות ב-33 שקלים, כלומר 5.90 שקלים ליחידה. בקרפור-היפר מחיר סופגניה עומד על 4.90 שקלים, ובקניית 6 יחידות - 3.50 שקלים ליחידה.

ברשת יוחננוף המחיר עומד על 4.10 שקלים ליחידה, לעומת 3.90 שקלים בשנה שעברה. ניתן לרכוש מארז של 4 סופגניות ב-14 שקלים. ברשת רמי לוי המחיר עומד על 1.90 שקלים ונותר כפי אשתקד. ברשת קונדיטוריות שני הסופגניות הרגילות עלו מ-6.50 שקלים ל-7 שקלים, והמיוחדות עלו מ-15.5 שקלים ל-16.5 שקלים.

בשיחה עם "ישראל היום" התייחס מיקי שמו למגמות השנה, למכירות על רקע המלחמה ולעליות המחירים: "יש שתי מגמות בצריכת הסופגניות. בני הנוער שאוהבים ממתקי ילדים כמו קינדר בואנו, לוטוס, אוראו, קרמל מלוח, קליק ועוד, ומגמת הפינוקים למבוגרים, שרוצים לאכול סופגניה אחת ולא יותר בגלל הקלוריות. בין הטעמים אפשר למצוא קצפת וניל תותים, טארט לימון, קרם פטיסייר עם קקאו ועוד".

יש לנוער וגם למבוגרים. מיקי שמו, צילום: אפרת אשל

לשאלה כיצד מושפעות המכירות בתקופה זו ענה: "בחיפה, מקום מגוריי, לא תראי הרבה אנשים אחרי שמונה בערב ברחוב, כי לא יודעים מתי תהיה אזעקה. גם המסעדות כמעט כולן ריקות, ובעבר לא היה מקום אחד פנוי. מצד שני, אצלנו בסניפים אין ישיבה במקום. מדובר בסניפי קונדיטוריה שמגיעים לקנות בהם עוגות, לחמים, והולכים הביתה. אני לא אגיד שלא מרגישים את זה אצלנו, אבל מרגישים פחות".

ומה בנוגע למחירים המאמירים? שמו עונה: "כמובן שאנחנו לא רוצים להגיע למצב שמחיר הסופגניה מרקיע שחקים. רוב הסופגניות שלנו מכילות ציפוי שוקולד, והמחיר שאנחנו משלמים על קילו שוקולד הוא פי שלושה לעומת לפני השנה שעברה. אם אני פורט את מחירי חומרי הגלם, העלייה אינה בהתאמה לעליות המחירים, וספגנו חלק משמעותי כי אנחנו יודעים כמה קשה לכולם, בעיקר בתקופת המלחמה. לדעתי, אם היינו צריכים לגלם את העלייה האמיתית, היא הייתה עומדת על 50 אחוזים".

רמי כהן, בעלי רשת קונדיטוריות שני, דיבר גם כן על המכירות בצל המצב הביטחוני: "בעקבות המלחמה בשנה האחרונה חלו עליות חדות בעלויות חומרי הגלם, כוח האדם והייצור. מאחר שאיננו מתפשרים על האיכות, השתדלנו להעלות מחירים באופן מינימלי ככל האפשר, ולספוג חלק מההתייקרויות עלינו. מדובר בעלייה מינימלית של חצי שקל לסופגניה רגילה ושקל לסופגניה מיוחדת, שאינה משקפת את ההתייקרויות במשק".

מרולדין נמסר בתגובה: "רולדין משיקה השנה קולקציה של 12 סופגניות, מתוכן 8 סופגניות חדשות, המורכבות מחומרי הגלם האיכותיים והמובחרים ביותר. עדכון המחיר נובע מעלייה משמעותית בשנה וחצי האחרונות בעלויות חומרי הגלם העיקריים שמהם מורכבות הסופגניות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר