מהפכה צרכנית של ממש: הסוף להמתנה ממושכת על קו הטלפון של נותני השירות. אתמול אושר "חוק שש הדקות", שלפיו זמן ההמתנה למענה אנושי מקצועי במעני שירות לקוחות לא יעלה על שש דקות ויחול על כל החברות, ללא יוצא מהכלל. לראשונה, גם הבנקים וחברות הביטוח, שהוחרגו בחוק הקודם, יחויבו לענות באותו פרק זמן.
אלא שמחוץ לחוק נותרו כל משרדי הממשלה, ובראשם מס הכנסה, מע"מ והביטוח הלאומי. יו"ר הוועדה ח"כ כבל טען להגנתו כי הממשלה התנגדה להחיל את החוק גם עליה ועל מוסדותיה: "העדפתי ציפור אחת ביד משתיים על העץ", אמר כבל. עם זאת, הכנסת נותנת לכלל החברות במשק, לרבות הבנקים וחברות הביטוח, פסק זמן של תשעה חודשים להתארגנות, ורק בתחילת 2019החוק ייכנס לתוקף.
יוזכר כי בשנת 2015 נחקק חוק "שלוש הדקות", שחייב את החברות במשק לספק מענה אנושי בתוך שלוש דקות, או לחלופין להשאיר הודעה מוקלטת בתוך שתי דקות, ולאחריה כל החברות חויבו לתת מענה מקצועי בתוך שלוש שעות לאחר מכן. כעת נוסף התיקון, שלפיו "חוק שלוש הדקות" הפך לחוק "שש הדקות".
ח"כ כבל: "היום נדמה שהתחרות היא מי ייתן את השירות הגרוע יותר. איך זה שמשרד התקשורת נזכר רק אתמול לקבוע הוראות זהות לחוק?" במשרד התקשורת התנצלו: "התיקונים היו במגירות חמש שנים, ולא היו יוצאות משם אילולא הצעת החוק של ח"כ כבל והדיונים בוועדה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו