התקדמות טכנולוגית: הממשלה אישרה אתמול את הצעתו של שר התקשורת איוב קרא להקל משמעותית על המיזם לפריסת סיבים אופטיים של חברת ibc אנלימיטד שבבעלות חברת החשמל.
מדובר במיזם שיאפשר את המהירות הגבוהה ביותר באינטרנט בצורה אחידה בהעלאת קבצים ובהורדתם במהירות של 10 ג'יגה בייט. ההקלה שאושרה תאפשר לחברה לפרוס את התשתית ל־40% מהמדינה, בעיקר בערים הגדולות. מדובר בתנאי שהציבה סלקום לפני כניסה להשקעה במיזם. למרות ההשקעות בו, המיזם שתוכנן לפריסה כלל־ארצית, נקלע לקשיים כך שבלי למכור אותו נשקף סיכון להמשך קיומו.
במשרד התקשורת אמרו ש"לאחר עבודת מטה נרחבת נעשו התיקונים שנדרשו להפעלת המיזם והם אושרו על ידי הממשלה, ובכך יאפשרו לאזרחי המדינה להשתמש בסיבים האופטיים ולייצר פלטפורמה נוספת לפריסת הסיבים". חברות הוט ו־yes אמרו שישמחו אף הן להשקיע במיזם ולהיכנס כשותפות בו, אך מכיוון שהן חברות שבנויות על פריסה פיזית של תשתיות משרד התקשורת העדיף שהן יתחרו במיזם הזה ולא ייכנסו כשותפות.
השר קרא אמר כי "פריסת הסיבים האופטיים במדינת ישראל עומדת נכון לעכשיו בשיעור זניח בהשוואה למדינות המתקדמות בעולם, לפי נתוני ה־OECD. המהלך שאושר בממשלה יאפשר לאזרחי המדינה גלישה במהירויות גבוהות באופן סימטרי ויציב את מדינת ישראל בחזית המדינות הנהנות מפריסה של סיבים אופטיים".
מיזם ה"אנלימיטד" של חברת החשמל יצא לדרך ב־2013 לאחר החלטת הממשלה 3 שנים קודם לכן והוא נקראIBC - ISRAEL BROADCASTING COMPANY - פריסת סיבים אופטיים על גבי תשתית החשמל של חברת החשמל. יחד עם חברת החשמל קיבלו גם חברות בזק והוט רישיון מפעיל פנים־ארצי, כשכאמור, המטרה היתה בעיקר לעודד גם אותן לשדרג את התשתיות שלהן, לפרוס סיבים אופטיים, או להשתמש בתשתית הקיימת.
אלא שהתשתית הזאת נפרסה רק בערים הגדולות: ת"א, ר"ג, כפ"ס, חיפה ,טירת כרמל, ב"ש, רמה"ש, רעננה ונתניה.
הממשלה נדרשה לאשר את המיזם שהוקם ביוזמתה, כדי להאיץ את התחרות בתחום פריסת הסיבים האופטיים, לקדם אותה ולהוריד את המחירים. לצורך כך הממשלה השקיעה במיזם 150 מיליון שקלים.
אישור ההקלות היה תנאי של סלקום לרכישת 60% מהמיזם מחברת החשמל. לטענת הוט, היה אמור להתקיים שימוע בעניין וההחלטה הזו התקבלה עוד קודם לכן. הוט אף ביקשה לעצור את התהליך ואיימה בפנייה לבג"ץ. מבזק ומהוט בחרו שלא להגיב להחלטה.
העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו