רכבת ישראל השיקה שירות חדש, המציע קרון שקט, ללא תוספת תשלום. בכל רכבת, למעט הקו המהיר לירושלים, מוצע קרון שבו יתבקשו הנוסעים להימנע משיחות קולניות בטלפון או ביניהם ולשמור על השקט.
ברוב הקרונות של רכבת ישראל הכוללים שתי קומות יכלול קרון זה מקום ל־120-100 איש, תלוי אם מדובר בעמידה או בישיבה. מטרת השירות היא לאפשר חוויית נסיעה נעימה ושקטה. הקרונות מותגו וסומנו בחלקם הפנימי והחיצוני בפנייה לנוסעים לשתף פעולה ולתרום לחוויית הנסיעה החדשה והשקטה.
מהלך זה יוצא לדרך לאחר שאגף השיווק ברכבת ישראל הוביל מחקר ומפגשים עם לקוחות, שמהם עלה הצורך לייחד קרונות ייעודיים שבהם לא יהיו שיחות במכשירים הסלולריים או שיחות קולניות בין הנוסעים ויישמר השקט. הרוב המכריע של הנוסעים תמך בהשקת שני קרונות ברכבת לשם כך. עוד עלה מהמחקר שבקרב נוסעים שמרבים לדבר או אינם חשים כיום בהפרעה, קיימת גישה חיובית מאוד למיסוד שירות "קרון שקט".
מטרת הרכבת היא שכל נוסע יבחר לעצמו את חוויית הנסיעה ויתנהג בהתאם. ברכבת לא יכולים לבצע אכיפה בנושא ואף לא מעוניינים בכך, לכן דיילים יעירו לנוסעים במקרים קיצוניים בלבד. במקביל להשקת השירות, יבוצעו פעולות הסברה להעלאת המודעות לשמירה על השקט כחלק מחוויית נסיעה טובה ונעימה יותר.
אתי פינקלשטיין, מנהלת אגף השיווק ברכבת ישראל, סיפרה כי "בתוך כלל המערכים התחבורתיים רכבת ישראל היא מפלטפורמות התחבורה המשמעותיות ביותר ומשפיעה על חיי היומיום של כולנו".
לכן, ברכבת ישראל "מנסים כל העת לשפר את חוויית השימוש ואת חוויית הנסיעה ברכבת. חשוב לנו להיות קשובים לרצונות של נוסעינו ולייצר ערך מוסף שירותי עבור לקוחותינו. אנו מזמינים את נוסעינו לנסוע בקרון השקט, לשמור על כלליו וליהנות מחוויית נסיעה טובה ונעימה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו