רגע אחרי השינוי הגדול: בנק לאומי ממנה מנכ"לית חדשה לפפר

פפר של בנק לאומי השלימה בחודש האחרון את המהלך הגדול ביותר מאז הקים הבנק את הבנק הדיגיטלי שלו • המינוי החדש של אפרת שפסר-פרבר יעמיד למבחן את אחת ההחלטות הבנקאיות המעניינות בבנק לאומי

בנק לאומי (אילוסטרציה). . צילום: ללא

את הכתבה הזו נתחיל מהסוף שכן בסופו של יום מונתה מנכ"לית חדשה לבנק הדיגיטלי של בנק לאומי, אבל מאחורי הקלעים יש כאן מבחן מעניין מאוד לאחת ההחלטות הבנקאיות-קמעונאיות המרכזיות של בנק לאומי בשנים האחרונות.

אם כן, אפרת שפסר-פרבר מונתה למנכ"לית פפר. שפסר-פרבר תחליף את אורי נתן, שמסיים קדנציה בת 3 שנים. שפסר-פרבר מגיעה לפפר לאחר שכיהנה בשורת תפקידים ניהוליים ומקצועיים מגוונים בעולמות הטכנולוגיה והפיננסים. בתפקידה האחרון שימשה חברת הנהלה וסמנכ"לית אופרציה עסקית (SVP Business Operations) בחברת ההיי-טק גלואט (Gloat).

קודם לכן, כיהנה כחברת הנהלה וסמנכ"לית אופרציה בחברת הפינטק Papaya Global, שם הייתה אמונה על ניהול האופרציה הפיננסית. לפני כן, עבדה יותר מעשור בהראל חברה לביטוח במגוון תפקידים ניהוליים. שפסר-פרבר היא רואת חשבון מוסמכת בעלת תואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון מאוניברסיטת תל אביב.

 מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן: "האפליקציה החדשה של פפר שהשקנו לאחרונה מציעה ללקוחות היקף פעולות בנקאיות נרחב – יותר מכל בנק דיגיטלי בישראל, וזו רק הסנונית הראשונה מבין שורת מהלכים שאנו צפויים להשיק בקרוב. אני מודה לאורי נתן על הניהול המוצלח של פפר בשנים האחרונות ומאחל הצלחה לאפרת שמצטרפת אלינו כעת. אני בטוח שבעזרת הניסיון הפיננסי והטכנולוגי שלה פפר יהיה הפלטפורמה שמספקת את חוויית הבנקאות הדיגיטלית המתקדמת ביותר".

שפסר-פרבר מסרה: "אני גאה להצטרף לפפר ולקחת חלק במסע המרתק שהוא עובר. בכוחות משותפים עם האנשים המדהימים שיש בפפר, אני משוכנעת שנוכל לעשות את קפיצת המדרגה הטכנולוגית והפיננסית הבאה עבור הלקוחות שלנו".

עכשיו נסביר לרגע את הדברים. רקפת רוסק-עמינח כשכיהנה כמנכ"לית בנק לאומי קיבלה החלטה אסטרטגית להקים בנק דיגיטלי שיתמודד עם השינויים הגדולים ביחסים בין בנקאות לטכנולוגיה. רוסק-עמינח הטילה את כל כובד משקלה כמנכ"לית בנק לאומי על התהליך הזה, השקיעה בו לא מעט משאבים ניהוליים וכספיים והקימה לבנק ליבה חדשה ותפיסות עולם חדשות.

אפרת שפסר-פרבר, צילום: יפעת ורציק פרץ

הבנק מעולם לא היה רווחי ולא ברור כמה לקוחות באמת יש לו אבל הוא איתגר מאוד את המערכת הבנקאית בטח ביחסים שבין הלקוחות החדשים שנכנסים אליה ולמוצר שהם מקבלים ולחווית המשתמש שלו. לימים מונה חנן פרידמן לתפקיד מנכ"ל לאומי והוא שינה את החשיבה סביב פפר כשהשורה התחתונה היא: אי אפשר להפסיד יותר מידי כסף על המוצר הזה וכדאי לטפל בו.

פרידמן עצר את ההשקעה בליבה חדשה והטמיע את המערכות של פפר בתוך המערכות של בנק לאומי וזה היה תהליך ארוך מאוד ומאתגר מאוד אבל בסופו יש אמירה - פפר יהיה פשוט אפליקציה שמספקת את שירותי לאומי בחווית משתמש שונה מהחוויה שמספקת האפליקציה הרגילה של הבנק.

עד כאן הסיפור שמאחורי הקלעים. ולמה זה מתחבר למינוי החדש של מנכ"לית לפפר? היא תהיה זו שתיאלץ להתמודד עם היצור הזה - פפר. וככל שהיא תעמיד במרכז תשומת הלב שלה את העצמאות של הבנק הדיגיטלי הוא יכול להתגלות כמחולל תחרות ביחסים בעידן המודרני שבין בנק גדול לחווית משתמש מותאמת לישראל של 2025.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר