נעליים, מדים ומנשאים לרחפנים: זינוק בביקוש למוצרים לחיילים

אפקט המלחמה בלבנון: גידול של עשרות אחוזים בביקוש לביגוד טקטי, ובעיקר לציוד חימום • מנהלת רשתות קבוצת סער: "אנחנו רואים שוב מסות, מגיעים תורמים שרוצים לקנות מוצרים טקטיים לחיילים"

"נוצר ביקוש מטורף למוצרים". חנות אאוטסיידרס של רשת חנויות סער . צילום: קבוצת סער

על רקע הכניסה הצבאית ללבנון חל ביקוש רב למוצרים טקטיים לחיילים, שמתבטא בגידול של עשרות אחוזים. החנויות המתמחות מדווחות על ביקוש למוצרים טקטיים מגוונים כמו נעליים טקטיות, מדים טקטיים ומנשאים לרחפנים.

תיעוד ממבצע "מתנה משמיים' שבוצע בגזרת חאן יונס - כ-7 טון תספוק לוגיסטי הוצנחו מהאוויר למאות לוחמי עוצבת הקומנדו (11.12.23) // דובר צה"ל

קורל קולקר, מנהלת רשתות קבוצת סער (יבואנית קולומביה), אמרה ל"ישראל היום": "עם הכניסה ללבנון, אנחנו שוב רואים עלייה בביקוש לנעליים ולביגוד טקטי, עם גידול של עשרות אחוזים. המוצרים עם הביקוש הרב ביותר הם נעליים טקטיות, מדים טקטיים וציוד מחמם כמו גרביים, כובעים וסופטשלים. כשיירד גשם יהיה ביקוש גם למעילי גשם, לחליפות סערה ולשכמיות.

"אנחנו רואים יותר רכישות קבוצתיות, ונוסף על כך אנחנו רואים שאותן יחידות שרכשו מוצרים בתחילת המלחמה מחדשות את המלאים. היתה תקופה של רגיעה לאחר המסה הגדולה בהתחלה, ועכשיו אנחנו שוב רואים מסות. מגיעים אלינו כל מיני תורמים שרוצים לקנות מוצרים טקטיים לחיילים".

חיילי מילואים מתארגנים על ציוד צבאי. למצולמים אין קשר לידיעה (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

מחפשים נעל ספציפית

קולקר מספרת כי יש הבדל בין הסבב הזה בלבנון לעומת 7 באוקטובר: "בהתחלה היתה דרישה לפנסי ראש, לאוהלים ולתיקים יותר גדולים, וכיום הצבא כבר התארגן על הציוד הזה, ולכן יש פחות ביקוש. כעת יש צורך בביגוד טקטי ובציוד חימום. אם נישאר בלבנון כשהחורף יגיע, תהיה דרישה גבוהה יותר גם לביגוד תרמי. יש לציין כי מכרנו את המוצרים הללו במחירים סיטונאיים".

לדבריה, מאז תחילת המלחמה יש ביקוש מטורף לנעל טקטית ספציפית של חברת לואה ושל בגדים טקטיים מנדפי זיעה. טרם המלחמה, קבוצת סער מכרה בשנה כמה אלפי זוגות של הנעל, שהיתה נישה, דרך מכרזים ממוקדים למשטרה, לצבא וליחידות מיוחדות בלבד.

לוחמי מילואים בצפון הארץ (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

"מדובר בנעל מונעת החלקה שמיועדת ללחימה בשטח", היא מספרת. "היינו מוכרים כמה אלפי זוגות בשנה, וזה היה מצומצם. בעקבות המלחמה נוצר ביקוש מטורף לנעליים הללו, וקיבלנו פניות מכמה יחידות ומאנשים שעזרו לתרום. מדובר במותג שמייבאים מגרמניה, וזמן הייצור שלו ארוך - בין עשרה חודשים לשנה.

"כולם הבינו שברגע שיש כניסה קרקעית, יהיה צורך בכמויות גדולות. הסברנו זאת לחברת לואה, והם הצליחו להסיט הזמנות ממדינות שונות אלינו, במקום לספק למדינות מסוימות שלא היו זקוקות לנעליים באופן מיידי. הצלחנו לייבא עשרות אלפי זוגות, וכל משלוח שהגיע בהטסה נגמר בתוך 48 שעות. עדיין יש ביקוש רב לנעליים הללו, וכן למוצרים נוספים כמו מדים טקטיים".

כוחות צה"ל נלחמים בדרום לבנון (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

דרישה לשקי שינה

לדברי יגאל זיו, מנכ"ל חגור שופס, "יש ביקוש לנעליים טקטיות ולתרמילים טקטיים מצד כל מי שעוסקים בתרומות לחיילים, וכן לציוד חורף. כעת אנחנו מבחינים בעלייה של מנשאים לרחפנים, שזה דבר חדש. מדובר בנרתיק ירך או תיקים אחרים שהם מנשאים. יש כל מיני סוגי רחפנים, וזה מתאים כמעט לכולם.

פעילות כוחות צה"ל בלבנון (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

"בשונה מתחילת המלחמה, אז נמכרו בעיקר אפודי מגן וקסדות, כיום אין דרישה לכך, כי כנראה יש מספיק בצבא. כרגע הדרישה היא לשקי שינה חמים ולציוד טקטי. בתחום התיקים הטקטיים חל גידול של 30%. תחום המנשאים לרחפנים הוא חדש, ולכן אי אפשר להשוות אותו לתקופה אחרת, אבל מדובר בביקוש רב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר