האסקפיזם של הקולנוע: לספק אי של שפיות בתוך מציאות מטורללת

תרבות הפנאי והבידור תמיד היוותה חלק מרכזי בחיי היום־יום שלנו - דווקא בתקופה הנוכחית, ואולי בשונה ממה שחלק מהאנשים היו מצפים, אנו רואים גידול בחלק מהתחומים הקשורים אליה

בחור ובחורה ישנים באולם קולנוע. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

מהנתונים שפרסמה לאחרונה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה למאי־יולי 2024, ניתן לראות עלייה של 9.5% בהוצאות הצרכנים הישראלים בענפי הבילוי והפנאי. קניונים כמו "מליסרון" מדווחים על גידול של כ־12% בפדיון בחציון הראשון של 2024 לעומת 2023. גם מהנתונים של התאחדות בתי הקולנוע בישראל ניתן לראות עלייה של יותר מ־8% בכמות הצופים בסרטים בבתי הקולנוע בחודשים יוני־יולי השנה לעומת אשתקד.

כיצד זה קורה דווקא בתקופה הנוכחית? אנחנו יוצאים לבילויים כדי לקחת פסק זמן מהמציאות היומיומית, והם מאפשרים לנו להתרענן, להתפרק, לשנות אווירה, להיפגש עם אחרים, להעשיר את עצמנו ולקחת אוויר לנשימה.

מקום הבילוי המושלם, צילום: רשת HOT סינמה

הסבר נוסף טמון בתעשיית הקולנוע. שנת 2024 היא שנה בה החלה עלייה משמעותית במספר הסרטים הגדולים שיצאו לשוק בארץ ובעולם, לאחר משבר הקורונה ושביתת התסריטאים בהוליווד. למשוואה מתווספות העובדה שמדובר בבילוי זול בסך הכל - בוודאי אם מחשבים את העלות לפי "זמן תעסוקה", שבמקרה של ילדים בחופשה הופך לזול במיוחד; וכן ההעדפה הברורה לצפייה בסרטים בבתי הקולנוע שנמצאים בקניונים, שנתפסים מוגנים יותר בתקופה זו.

כרשת בעלת מספר מתחמי הקולנוע והבידור הגדול ביותר בישראל, ומתוך הבנה שלפעמים הסרט הוא "רק התירוץ" - אנחנו ב־HOT סינמה זיהינו את הצורך של הלקוחות בחוויות בילוי נרחבת, והוספנו תכנים נוספים תחת השם "לא רק קולנוע". רצועה זו כוללת הופעות סטנד־אפ, הרצאות העשרה, כיתות אמן, הצגות ילדים ומגוון נוסף של פעילויות. בכך אנו מאפשרים למאות אלפי האורחים שלנו לגוון וליהנות מחוויות בילוי נוספות.

צריך גם להתאוורר

בשלב כזה או אחר כולנו מחפשים קצת אסקפיזם, הפוגה, בידור וגם קצת העשרה. חוויה משותפת שמאפשרת לייצר הווי ושיח גם לאחר שיוצאים מהאולם. במציאות המורכבת וההזויה שבה אנו נמצאים, מדי פעם צריך להתאוורר ולחפש אי של שפיות.

הכותב הוא מנכ"ל רשת HOT סינמה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר