3% עד 10% יותר: דיפלומט מייקרת את מוצריה

לדברי החברה, אם היא לא תעשה זאת "תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות" • בין המוצרים שיתייקרו: קפה ג'ייקובס, השוקולדים מילקה ואוריאו, נוזל הכלים פיירי ואבקות הכביסה אריאל וטייד

מוצרי דיפלומט. צילום: יהושע יוסף

חברת דיפלומט הודיעה היום (שלישי) כי תייקר את מוצריה בשיעור של בין 3% ל-10%. לדברי החברה, אם היא לא תעשה זאת "תהיה תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות". בין המוצרים שיתייקרו נמנים: קפה ג'ייקובס, מיונז היינס, שוקולד מילקה, פרינגלס, אוריאו, דגני בוקר קלוגס, נוזל כלים פיירי, אבקות הכביסה אריאל וטייד. ההכנסות של החברה ל-2023 צמחו לכ-3.37 מיליארד שקלים, בהשוואה לכ-2.91 מיליארד שקלים ב-2022.

מבחינת מוצרי הטואלטיקה, מדובר בעלייה בשיעור ממוצע של 3.50% ובתחום המזון של 4%. יש לציין כי בסוף חודש מרץ דיפלומט אותתה בדוחותיה כי תעלה מחירים. בדוחות התייחסה אז החברה לעליות המחירים, אשר נדחו בעקבות המלחמה והלחץ הציבורי. בדוח של דיפלומט נכתב כי "במהלך 2023 ובתקופת הדוח חוותה החברה עליות במחירי המוצרים שאותם היא מייבאת, שלהערכת החברה נובעים בין היתר מעלייה בשיעורי האינפלציה בעולם ומהיחלשות השקל אל מול המטבעות המובילים. בהתאם, החברה העלתה מחירים במהלך הרבעון השני והשלישי של 2023, של חלק ממוצריה שהתייקרו על ידי ספקיה כאמור. מאז פרוץ המלחמה מאוקטובר 2023, הצליחה החברה למנוע עליות מחירים מצד ספקיה".

דיון בוועדת הכלכלה בעקבות גל ההתייקרויות // צילום ארכיון: ערוץ כנסת

עוד הוסיפו בדיפלומט כי "נוכח עליית מחירי המוצרים מספקיה ברבעונים קודמים והתייקרות התשומות שהחברה נושאת בהן בתקופת הדוח מחד גיסא והאתגרים בהעלאת מחירי מוצריה ללקוחותיה מאידך גיסא - ובהם גם דחיות העלאות ביוזמת החברה ברבעון הרביעי עקב המלחמה שפרצה בישראל, רווחיותה הגולמית של החברה על חלק ממוצריה נשחקה. שחיקה זו קוזזה בזכות רכישות חברות חדשות בתחום פעילותה שביצעה החברה בתקופת הדוח והכללת תוצאותיהן בדוחותיה הכספיים. למיטב ידיעתה של החברה, חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך 2024. משכך ולאור היחלשות השקל אל מול היורו והדולר, החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה, שאם לא יהיה תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות". 

מדיפלומט נמסר כי ״מאז פרוץ המלחמה חלפו יותר משישה חודשים חודשים שבהם הצלחנו, במאמצים ניכרים, לשכנע את ספקינו להימנע או לדחות עליית מחירים של מוצרינו, וכך הצלחנו לשמר את המחירים עד לאחר חג הפסח. אחרי תקופה לא מבוטלת זו, לצערנו חלק מספקינו הבינלאומיים הודיעו על עדכון מחירים. בהתאם לכך, אנו נאלצים להודיע על עדכון מחיר של חלק מהמוצרים שאותם אנו מפיצים. דיפלומט פועלת כל העת ותמשיך לפעול למניעת עליות מחירי הקנייה מספקיה לטובת לקוחותיה בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר