רפורמת ברקת אושרה: תאפשר לייבא לישראל כל מוצר שמשווק באופן חופשי באירופה

רפורמת "מה שטוב לאירופה, טוב לישראל" אושרה בוועדת השרים • לאחר האישור יעלה תזכיר החוק בשבוע הבא ויחל הליך חקיקה מהיר בכנסת • ברקת: "זהו יום היסטורי, בפעם הראשונה יש פה טיפול יסודי ושינוי מבני של השוק הישראלי ופתיחה אמיתית של תחרות"

קניות בסופר (להמחשה). צילום: דודו גרינשפן

כפי שפורסם לראשונה ב"ישראל היום", לאחר השגת הסכמות עם משרד הבריאות, וועדת השרים לענייני יוקר המחייה בראשות ראש הממשלה, אישרה לפני זמן קצר (חמישי), את הרפורמה של שר הכלכלה ניר ברקת: "מה שטוב לאירופה, טוב לישראל".

ראש הממשלה נתניהו בפתח ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה: "מה שטוב לאירופה - טוב לישראל" צילום: עומר מירון /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

משרד הבריאות הסכים למתווה של השר ברקת שקובע כי ניתן יהיה לייבא לישראל מוצרים שמשווקים באירופה באופן חופשי. כעת לאחר האישור של ועדת השרים, יעלה תזכיר החוק בשבוע הבא ויתחיל הליך חקיקה מהיר בכנסת. הצפי הוא שהחקיקה תושלם במלואה עד תום מושב החורף (עד חודש אפריל 2024).

שר הכלכלה ניר ברקת, צילום: אורן בן חקון

רפורמה ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״ שיזם שר הכלכלה ניר ברקת מבטלת את הצורך בתקנים ישראלים ומאפשרת לייבא ארצה כל מוצר שמשווק באיחוד האירופאי. כחלק מהרפורמה עבר החוק שקובע קנס של עד 100 מיליון שקלים למי שיפגע בייבוא המקביל.

בנוסף, עבר בחודש ינואר 2024 החוק שמסדיר את הליך הכניסה של סחורות לישראל, כך שכעת מכולות סחורה לא יתקעו בנמלים ולא יחוייבו לעבור את מכון התקנים. במקום זאת, יוכלו היבואנים להכניס סחורה על בסיס הצהרה בלבד ישירות למדפים.

בפתח ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה אמר נתניהו: "מה שטוב לאירופה - טוב לישראל. אנחנו נביא תזכיר חוק עוד השבוע לחקיקה מהירה בכנסת. זה יוריד מאוד את מחירי הקוסמטיקה והמזון במדינת ישראל". רה"מ נתניהו הנחה להפיץ תוך שבוע את תזכיר החוק להערות הציבור ולהניח את החוק על שולחן הכנסת עוד במושב הנוכחי.

ראש הממשלה נתניהו בוועדת השרים. " נביא תזכיר חוק עוד השבוע לחקיקה מהירה בכנסת", צילום: קובי גדעון

שר הכלכלה ניר ברקת מסר כי ״זהו יום היסטורי. אני מברך את רה״מ והשרים על התמיכה ברפורמת מה שטוב לאירופה טוב לישראל. במשך עשרות שנים מנסים לפתור את בעיות יוקר המחייה בישראל, ובפעם הראשונה יש פה טיפול יסודי ושינוי מבני של השוק הישראלי ופתיחה אמיתית של תחרות. רק תחרות אמיתית תוריד מחירים ותבטל את השליטה של המונופולים בצרכנים. כי מה שטוב לאירופה - טוב לישראל״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר