גם על זה נשלם יותר בקרוב: עליית שער הדולר השפיעה ומשפיעה על מחירי מוצרי צריכה רבים. אחת מהקטגוריות אשר מושפעות מעלייה זו באופן משמעותי היא קטגוריית מוצרי החשמל, אשר מחיריה צפויים לעלות לאחר חג הסוכות בשיעור של 15%-8%.
עם החברות אשר הודיעו על עליות מחירים נמנות: המילטון יבואנית שיואמי, ברימאג, יבואנית מקררי LG, בראון, ניופאן, יבואנית קיטנאייד, האייר, דלונגי, מיניליין, יבואנית סמסונג, אלקטרולוקס וא.א.ג.
מקבוצת המילטון נמסר "בתחילת השנה קבוצת המילטון יזמה הורדת מחירים של כ־70% מהמוצרים שהתאפשרה בזכות הירידה במחירי ההובלה. מאז ועד היום הקבוצה סופגת את עליית הדולר ואת עליית המחירים הגלובלית. כעת, לאחר כמה חודשים של עליות מחירים גלובליות, אנו נאלצים להעלות מחירים למלאי חדש שמוזמן. בתוך כך, לא צפויה עליית מחירים על המלאי הקיים".
מחברת ניופאן נמסר בתגובה: "לאור השינויים בשער המטבע, בעלויות השילוח ובמכס, החברה מתאימה את מחיריה בלית ברירה". מחברות מיניליין וברימאג לא נמסרה תגובה עד למועד סגירת הגיליון.
הגדלת היבוא בדרך?
דניאל בר שדה, סמנכ"ל השיווק ברשת מוצרי החשמל "עולם הקולנוע", אמר ל"ישראל היום" כי "ביום חמישי האחרון קיבלנו עדכונים מהספקים שהם מתכוונים להעלות מחירים. לא קיבלנו עדיין את המחירון החדש ובאיזה שיעור עלייה מדובר. בינתיים עשו לנו הכנה לזה.
"בשל העליות הללו, אנחנו בודקים אופציה אם אפשר לבצע יבוא מקביל של מוצרי חשמל שונים כדי להשאיר את המחירים כפי שהם. אנחנו בודקים את זה מול חו"ל, על ידי הגדלת היבוא עצמו".
גורם בענף החשמל הוסיף "ההודעה הכללית של היבואנים היתה לגבי עלייה של 15%-8%, אך הם לא נקבו מחירים. כאשר היבואנים מתריעים על עליית מחירים אנחנו מתייחסים לזה ברצינות. גם כשהם נוקבים בשיעור עלייה איקס, אנחנו עושים משא ומתן ולא דווקא מוכנים לקבל כל עלייה. מהניסיון שלנו, גם אם חלק קטן מעלים מחירים, ואם וכאשר השוק יקבל את המחירים, זה נותן גושפנקא לשאר היבואנים להעלות מחירים".
לדברי דורון אליעזר, סמנכ"ל המכירות של רשת א.ל.מ, "בחול המועד ובאוקטובר אנחנו מספקים הנחות משמעותיות. זה זמן לנצל את תקופת החגים ואת ההנחות. במוצרים שיש לנו מלאים, נשמר את המחירים טרום העלייה".
"מהלך חסר תקדים"
ברשת מחסני חשמל טוענים כי רגע לפני עליית מחיר מוצרי החשמל הרשת רכשה את המלאים שנשארו ליבואני החשמל והאלקטרוניקה ותציע אותם ללקוחות במהלך חול המועד סוכות במחירי סיטונאות שמגלמים הנחה של 30%-15% מהמחיר של המוצר נכון להיום.
לדברי ארז וסנר, סמנכ"ל מכירות רשת מחסני חשמל, "היתרון בגודל של הרשת, הצורך של היבואנים להיפטר מהמלאים, השלמת תהליך השדרוג של המחסנים הצמודים לחנויות והקמת תת־הרשת 'מחסני חשמל עודפים', כל אלו אפשרו לנו להוציא לפועל מהלך חסר תקדים בהיקפו של מכירה במחירי סיטונאות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו