בעלי רשתות האופנה בטוחים: "הענפים שלנו תורמים לירידת יוקר המחיה"

כ-1,000 בכירי הענף בהם בעלי הקניונים ורשתות המסחר, מנכ"לי החברות וצמרת הענף התכנסו במלון רויאל ביץ' אילת לוועידה שנתית • די ריזל מייסד הוועידה: "משפחה ממוצעת בישראל מוציאה היום 50 אחוז פחות על הלבשה, הנעלה ופנאי הרבה פחות ממה שהיא הוציאה בשנת 2020"

מנהלי הקניונים בוועידת הקניונים השנתית, צילום: יהודה בן יתח

בימים בהם נלחמים רשתות השיווק בישראל ביצרנים וביבואנים של מזון ועל רקע עליות המחירים וחרם מצד צרכנים כדוגמת המחאה נגד יונילוור שהובילה לירידה של 12 מיליון ש"ח במחזור השבועי של יוניליוור, נושמים מנהלי הקניונים לרווחה. מבחינתם ,יוקר המחייה עדין לא הגיע אליהם והמחירים אצלם רק יורדים, מה שמשפיע על הציבור לטובה ועל היקף המחזורים. כ-1,000 בכירי הענף בהם בעלי הקניונים ורשתות המסחר, מנכ"לי החברות וצמרת הענף התכנסו היום (ראשון) במלון רויאל ביץ' אילת לוועידה השנתית.

דדי ריזל מיסד ויו"ר הוועידה השנתית ה-16 של ענף הקניונים ורשתות המסחר בישראל המתכנסת באילת נשמע מרוצה. בשיחה עם "ישראל היום" הוא נזהר אמנם מלגנות את המאבק של הרשתות הקמעוניות נגד הספקים שלהם שנמצאים בימים אלו במלחמה תקשורתית על עליית המחירים, אולם חושב שאפשר היה להגיע לאותה תוצאה רק בדרך אחרת. ריזל טוען כי אין סיכוי שענף ההלבשה, ההנעלה והפנאי יגרום ליוקר המחיה ואם כבר הוא יתרום לירידת המחירים בישראל.

אין סיכוי שענף ההלבשה, ההנעלה והפנאי יגרום ליוקר המחיה, דדי ריזל בוועידה,

"סביר להניח שלא נראה אצלנו מה שקורה ברשתות הקמעוניות ובענף המזון. באופן מסורתי בענף ההלבשה יש ירידת מחירים. מינואר 2020 מדד המחירים לצרכן עלה ב-43 אחוזים ובאותם שנים מדד ההלבשה וההנעלה ירד ביותר מ30 אחוזים. משפחה ממוצעת בישראל מוציאה היום 50 אחוז פחות על הלבשה, הנעלה ופנאי הרבה פחות ממה שהיא הוציאה בשנת 2020.

יש לזה הרבה הסברים, בגלל התרחבות התחרות בגלל כמות הרשתות שנכנסה לשוק וארץ וגם בגלל הרכישות באינטרנט שעלו. אפשר לומר בוודאות שענף ההלבשה וההנעלה תורם להפחתת יוקר המחייה.

"אנחנו ברשתות לא מעלים מחירים". אבי שמור מנכ"ל צומת ספרים, צילום: קוקו

גם אבי שומר מנכ"ל רשת צומת ספרים סבור שיוקר המחיה לא הגיע ולא יגיע לחנויות הפנאי ולרשתות האופנה. "בינתיים המחירים בסטיגנציה כמעט 10 שנים והם רק יורדים. המדד השנה עלה ב6.5 אחוז, אבל אנחנו ברשתות לא מעלים מחירים כי התחרות לא מאפשרת לנו, אנחנו משתדלים למצוא אפיקים שיווקיים חדשים ומוצרי חדשים. הסיבה לירידות המחירים בשוק האופנה, ההנעלה והפנאי היא ירידת המטבעות בעולם והירידה בעלות התובלה של כמעט 70 אחוז. נכון שחלק מהיבואנים תפסו טרמפ על עליות המחירים ואז מעלים מחירים. יבואני הרכב פעם היו נותנים הנחות והיום כבר מעלים מחירים".

הוועידה השנה עוסקת במגוון החידושים, הטכנולוגיות והטרנדים העומדים במרכז הסצנה של זירת הריטייל המקומית והבינלאומית. על במת הועידה, שתימשך שלושה ימים, יופיעו כ-50 דוברות ודוברים, בפאנלים, מושבים והרצאות שיעסקו בין הייתר בנושאים הבוערים עם ראשי הענף: קמעונאות בעולם של מציאות דיגיטלית, הזדמנויות בעתיד הקמעונאות, חרם צרכנים, אומנות הקלוזינג בעסקאות ענק, המשפטיזציה של הצרכנים, אקטיביזם בעסקים, תעשיית האופנה במשבר אקלים גלובלי, ועוד.

אתר "ישראל היום" שמוביל ומסקר את הוועידה הקים אולפן במלון רויאל ביץ' אילת המארח את הוועידה, ובכירי הכתבים והעורכים של ישראל היום משדרים משם ראיונות עם מנכ"לים, אנשי עסקים ומשפיעים על עולמות הצרכנות והסחר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר