סוזוקי קאטאנה במבחן

עם שם מהעבר ועיצוב מרתק סוזוקי שולחת את הקאטאנה אל השוק. האם הוא יתאים לטעם הישראלי?

סוזוקי היא חברה יפנית קלאסית. כזו שנזהרת מצעדים פזיזים, כזו שנסמכת על שורשים הנדסיים עבותים, כזו שלא עושה טעויות. בעידן הנוכחי, זה שצריך להגיב בו מדויק ומהר – התכונות האלו לפעמים עומדות בעוכריה. בזמן שחברות אחרות למדו להאזין לרחשי השוק ולתת להם מענה מיידי, בסוזוקי נצמדים לתהליכי פיתוח ארוכים, עמוקים ואיטיים יחסית. עם הקאטאנה, מנסה סוזוקי ללכת בקצב מהיר יותר, ליישם עיצוב חדש על פלטפורמה קיימת. כך לקח להם קצת פחות משלוש שנים להגיע עם הקאטאנה משלב הרעיון לייצור בפועל.


 


מה חדש?


כמו בהרבה מקומות אחרים בעולם הרכב והאופנועים, גם הקאטאנה מבוסס על פלטפורמה קיימת ומוכחת. הבסיס כאן הוא הנייקד הגדול של סוזוקי ה-GSXS1000 עם מנוע אדיר וגיבוי ממכלולים היקפיים איכותיים. כל עבודת העיצוב, מקבלת השראה מהסוזוקי קאטאנה המקורי.



לוח השעונים חדש ועמוס מידע

 


העיצוב ההוא, נחשב לחדשני ופורץ דרך בשנות ה-80′ והאינטרפרטציה העדכנית, רק מחזקת את הגאונות שבעיצוב המקורי. למרות השורשים האלו, הוא לא נראה או מרגיש כמו אופנוע רטרו. הוא לגמרי עומד בזכות עצמו וגם מי שלא מכיר את הקאטאנה המקורי, יכול לעמוד מולו (או מאחוריו) ולהתפעל. להבין מה-GSXS1000 עליו הוא מבוסס, תנוחת הרכיבה כאן גבוהה יותר, המתלים רוככו מעט ויש גם לוח שעונים חדשים ודיגיטלי.


 


איך זה מרגיש?


תנוחת הישיבה החדשה נוחה, מרווחת וקצת זקופה יותר מזו שבאופנוע המקור. נוח לשבת ולנוע על המושב, המיקום מול הכידון יוצר תנוחה טבעית ונעימה מאוד. לחיצה על כפתור המתנע וארבעת הציל’ מתעוררים ומייצרים נביחה ברורה. מערכת הפליטה כאן חדשה גם היא והיא מייצרת כבר בסל”ד סרק נעימה שונה ומודגשת. שילוב רך לראשון והנעימה הופעת לנהמה, כשהקאטאנה בונה כוח משמעותי כבר מסל”ד נמוך ושולח אותו אל הגלגל האחורי ללא כל השהייה. יש כאן מערכת בקרת משיכה שהתגלתה כיעילה מאוד על כבישי יפן הרטובים.


רוצים עוד מאוברדרייב >>>


ככל שהתגברה המהירות והעומס עלה הורגשה רכות מה בכיול המתלים הבסיסי. וקל למהר איתו – התנוחה הטבעית, הופכת את התפעול לקל מאוד. מוטת הכידון הרחבה הופכת את האופנוע הזה לזריז ביחס לגודלו כשקל לפנות איתו מצד לצד בביטחון גמור. הצדודית הנמוכה לא נראית כמי שיכולה לייצר מיגון רוח משמעותי לטווח ארוך. לאלו שטרודים בעניין הזה מציעים בסוזוקי אפשרות למשקף גבוה יותר, כזה שיהפוך שיוט מהיר לנעים יותר. הבלמים מצוינים. מלאי עצמה ורגש מגובים ב-ABS יעיל.


היינו מצפים מאופנוע כזה שיוסיף גם ABS לפנייה אבל התבדינו. עוד עניין שצריך לתת עליו את הדעת – בכדי לשמור על ממדים צרים ואותה צדודית מדוברת מידות מיכל הדלק קטנו. בקאטאנה יש מקום רק ל-12 ל’ מה שמצמצם את טווח הנסיעה הריאלי שלו.



אותם מכלולים מוכחים, אבל עם תנוחת ישיבה טבעית יותר ועיצוב מרשים

 


שורה תחתונה


סוזוקי מצטרפים באיחור מה לעגלת הניאו-רטרו ששוטפת את העולם הדו-גלגלי. אבל לאחר התבוננות בו ורכיבה עליו, התחושה היא שההמתנה הייתה שווה את זה. לטעמנו חסרים כאן קצת אביזרי עזר כמו ABS לפניה ומצבי רכיבה – משהו שהלקוח העדכני מצפה לקבל ברמת מחיר כזו. לעומת אלו – זה אופנוע עם נפש ספורטיבית אמתית שבזכות עדכונים קלים הפל להיות שימושי, נעים ויפה הרבה יותר.


דגם: סוזוקי קאטאנה


מנוע: 999 סמ”ק


הספק: 148 כ”ס ב-10,000 סל”ד


מומנט: 11 קג”מ ב-9,500 סל”ד


גיר: ידני, 6 היל’


משקל: 215 ק”ג


בסיס גלגלים: 146 ס”מ


מחיר (משוער): 95,000 שקלים


+ נראה טוב ומבצע טוב


מיגון רוח, גודל מיכל


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...