סוזוקי קרוסאובר הוא רכב וותיק למדי. הוא הוצג ב-2013 וזכה לאהדה מקומית. יש לא מעט אנשים שמחפשים בעיקר שקט נפשי עם מוניטין אמינות מוכח, ולא מחפשים בהכרח את המילה האחרונה בתחום. הוא עבר כמה שינויים לאורך חייו, גם החליף קצת כינויים וכעת הוא מתייצב כאן לאחר מתיחת פנים ברורה.
הרמה ומתיחה
את עיקר השינוי קל מאוד לראות היות והוא כולל חזית חדשה לחלוטין וגם אחוריים משופרים. התוצאה היא מראה נוכח משמעותית כזה שמחליף את העיצוב האפרורי שהיה כאן. אם זה החזית האגרסיבית יותר עם יחידות התאורה החדשות, או הפנסים הבולטים מאחור אה-לה ראב 4 התוצאה טובה בהחלט. היא מצליחה לתת לקרוסאובר מראה רענן יותר.
בתוך תא הנוסעים אפשר לזהות את מסך המולטימדיה החדש. בגרסה זו הוא בגודל 9 אינץ' – נאה בהחלט – ומציעה מערכת מולטימדיה טובה משמעותית מזו שהיתה כאן קודם. הגרסה הנבחנת כוללת גם הנעה כפולה ומי שלא צריך אותה יכול לבחור בגרסה מאובזרת כזו (GLXV) גם עם הנעה קדמית בלבד. בגרסה זו מצטרפת גם מערכת מצלמות 360 יעילה מאוד. שאר אבזור הבטיחות התעדכן וכולל כעת בקרת שיוט, יכולת בלימה עצמאית, תיקון סטייה מהנתיב וגם התראה על רכבים בשטח המת.
תחושה דומה
לפני היציאה לדרך מגלים שהתכנון של סוזוקי מתרכז כמו תמיד ביעילות ועמידות ופחות ברעש וצלצולים. הדיפונים הם ברובם מהזן הקשה והעמיד יותר, המרווח טוב, גם מאחור, אבל לא תמצאו בשורה השנייה פתחי מיזוג או שקעי טעינה. תא המטען ממשיך את אותו קו שימושי עם מבנה רחב, פתח נמוך ו-440 ליטרים נאים.
על הכביש מרגיש הקרוסאובר טוב למדי, המתלים מציגים ריסון שיפגין את יכולתם על כביש גלי ומהיר לדוגמה אך לא על כזה עירוני שבור. ההתנהגות בטוחה וצפויה למרות ההגה הקליל. יחידת ההנעה כוללת עדיין את אותו 1.4 ל' טורבו עם מערכת חשמלית קלה. החלק החשמלי כאן נועד בעיקר להקל על המנוע במצבים שונים אבל מדובר באמת בתוספת קלה. הביצועים סה"כ טובים כשהסוזוקי מבצע ביעילות את מה שמבקשים ממנו בלי רעשים, חבטות או תלונות.
מה שצריך
ההנעה הכפולה כאן מגלה יכולת טובה על השביל החלקלק. מה שיגביל את ההתקדמות כאן הם דווקא הצמיגים ומרווח הגחון. למי שלא מתכנן שטח או נסיעה על משטחים חלקלקים, לא יהיה באמת צורך בגרסה הזו. עדיף ללכת על גרסת ההנעה הקדמית הזולה יותר ולקבל רכב יעיל ומוכח במחיר סביר יותר.
סוזוקי S קרוס GLXV 4X4
מנוע: בנזין, 1,373 סמ”ק, טורבו
הספק משולב: 129 כ”ס ב-5,500 סל"ד
מומנט: 24 קג"מ ב-2,000 סל"ד
גיר: אוטומטי, 6 היל'
בסיס גלגלים: 260 ס”מ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו