גלגלים גדולים, את זה יודע כל ילד, יכולים לעשות רק טוב לקטנוע. התמודדות טובה יותר עם הכבישים הנוראיים שלנו ויציבות משופרת הם שני הדברים הראשונים לעלות לראש. בעולם, זה מוכר וידוע וקטנועים כאלו, וה-SH על גרסאותיו בפרט, נחשבים לרבי-מכר. אצלנו התמונה מעט שונה.
מה חדש?
הרעיון הבסיס של הונדה SH300I ברור למדי. מבנה שמאפשר יכולת דינאמית גבוהה ביחס למקובל בעולם הקטנועים, בשילוב מנוע רב עוצמה. הסינגל בנפח 291 סמ"ק המצוי כאן הוא המנוע הראשון שהונדה התאימה לתקן יורו4, עוד ב-2015. הוא מפיק 25 כ"ס ב-7,500 סל"ד ומומנט של 2.6 קג"מ ב-5,000 סל"ד.
הוא יושב על שני גלגלי 16 אינץ' ויש כאן גם דברים כמו ABS, תאורת LED, תפעול באמצעות מפתח חכם ועוד. במתיחת הפנים האחרונה הוא קיבל גם שלדה חדשה וארוכה יותר ותא האחסון שמתחת למושב יכול כעת להכיל קסדה מלאה. כל זה שוקל 169 ק"ג ונמכר כאן במחיר של 34,900 שקלים.
תפעול ללא מפתח נוח ויעיל // צילום: אוברדרייב
איך התחושה?
נעים, מהיר, יציב ואיכותי – אם לסכם אותו בארבע מילים. המושב נוח ומרגיש קצת גבוה (805 מ"מ). תנוחת הישיבה זקופה, ומציבה את הרגליים ב-90 מעלות על המדרס השטוח ואת הרוכב די קרוב לכידון. התחושה איכותית אבל מינימליסטית.
לוח השעונים מציע מידע שימושי אבל פשוט מבחינת התחושה. יש כאן תא אטום למים עם מקור טעינה וזהו פחות או יותר. קסדה מלאה אכן נכנסת מתחת למושב ויש גם וו תלייה מלפנים – חברו את זה למדרס השטוח ותגלו שאפשר לסחוב לא מעט שקיות מהסופר הביתה.
עוד אני סופר כאן מראות יעילות, ורגליות מורכבות ונוחות. ואני חייב לציין את היעילות שבמפתח החכם - התנעה, פתיחת המושב וכולי נעשות עם המפתח עמוק בכיס בקלות ובעקביות. ואם דיברנו על הנעה, זו מגלה יחידת הנעה שקטה וחלקה מאוד. סיבוב של המצערת מגלה שהמנוע לא רק שקט וחלק, הוא גם מנהל יחסים מושלמים עם הואריאטור, והיציאה מהמקום מהירה והחלטית. הונדה SH300I ממשיך לצבור מהירות בקצב שמתמתן באיזור ה-150 קמ"ש. נאה. במהירויות גבוהות, שהן עניין זמין מאוד על ההונדה הזה, מורגש מחסור במיגון רוח.
מצד שני, מורגשת היכולת של השלדה והגלגלים האלו לטפס בקלות בעומסים האמורים. הונדה SH300I לא מתרגש משינויי כיוון חדים ומבעיות בסלילה. המתלים עושים עבודה טובה, לא זורחים על שברים חדים. אבל הגלגלים האלו משלימים את פעולתם. פשוט ויעיל. ההיגוי מרגיש קל וזריז מאוד. לא משנה אם בכביש המהיר או ברחובות הכרך ההונדה הזה מבצע ברהיטות ויעילות. המבנה הצר ותגובות מערכת ההנעה הופכים אותו לכלי יעיל מאוד ברחובות תל-אביב. הבלמים חזקים ומגובים ב-ABS אבל תחושתו של זה האחורי מוזרה קצת וכניסת ה-ABS מוקדמת מדי מאחור לטעמי.
עוד שני דברים שעומדים לזכות הקטנוע הזה. איכות ההרכבה והחומרים טובים מאוד, והכלי מרגיש מהודק מאוד. הונדה. העניין השני הוא צריכת הדלק – 26.4 ק"מ/ל' מאומצים למדי.
שורה תחתונה
יותר ממיליון SH מסתובבים על כבישי העולם. ואפשר להבין בקלות למה. זו חבילה מהירה, יעילה עם יתרונות דינאמיים ברורים על קטנועים עם גלגלים סטנדרטיים. גם מוניטין האמינות שיש לו וצריכת הדלק הנמוכה משחקים כאן תפקיד. אבל אל הקהל הישראלי גלגלים גדולים לא מדברים. אצלנו מעדיפים את הנוחות שיש בקטנועי הכורסה הנמוכים. מצד שני, מי שיקום רגע מהכורסה, ויעלה על קטנוע מסוגו של ה-SH עשוי לגלות עולם מהיר, דינאמי ומרשים.
נתונים: 291 סמ"ק, 25 כ"ס ב-7,500 סל"ד, 2.6 קג"מ ב-5,000 סל"ד, 169 ק"ג, 26.4 ק"מ/ל' (מבחן), מחיר: 34,900 שקלים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו