קיה סלטוס רכב הפנאי הקטן החדש של קיה נועד למלא את החלל שהיה קיים במגוון רכבי הפנאי (SUV) של חברת קיה, גדול יותר מהסטוניק אבל קטן יותר מהסופרטאז’, אבל קטן רק במעט. לאחר 3 שנות פיתוח, היא השיקה אותו בדרום קוריאה ואנחנו נוהגים בו כעת לראשונה.
מה חדש?
המרחב והגודל שלו בולטים מההתחלה. זה אולי פנאי קטן, אבל עם אורך כללי של 437 ס”מ הוא קצר מהספורטאז’ רק ב-11 ס”מ. בסיס הגלגלים קרוב אפילו יותר לאח הגדול, רק 4 ס”מ מפרידים ביניהם. בהתאמה יש כאן מקום בשפע, מלפנים, מאחור וגם בתא המטען (498 ל’).

שתיים מבין יחידות ההנעה שהוצגו אמורות להגיע לישראל. האחת כוללת מנוע 1.6 ל’ מוגדש טורבו שמייצר 177 כ”ס ומשודך לתיבה הילוכים כפולת-מצמדים בעלת 7 יחסי-העברה. השנייה כוללת מנוע 2.0 ל’ אטמוספרי שמייצר 149 כ”ס ומשודך לתיבה פלנטרית עם 6 יחסי-העברה. הדגם החזק מוצע עם אפשרות להנעה כפולה.
רכבי ההשקה כללו מגוון אביזרי נוחות ובטיחות. הסלטוס מציע, בין השאר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, שמירה על הנתיב ועוד. צד הנוחות של הרשימה הזו כולל מושבים מחוממים ומאווררים, משטח טעינה אלחוטי, מיזוג למושב האחורי, רמקולים של Bose תצוגה עילית ועוד.

על הכביש
פנים אל פנים נראה הסלטוס כמו שרכב פנאי מודרני צריך להיראות. המראה קופסתי אך עדכני, כוחני אך מבלי לאיים. גם מבפנים העיצוב מוצלח עם קו רוחבי ומאסיבי לקונסולה המרכזית ומסך המולטימדיה הגדול (10.25 אינץ’ כאן, 8 אינץ’ בגרסאות פשוטות יותר). פרטים כמו תאורת אווירה אשר מחליפה צבעים, או גימור ייחודי של חלקים שונים, נותנים כאן אווירה מודרנית ונעימה.
במסגרת אירוע ההשקה נהגנו על גרסת ה-1.6 ליטר טורבו עם הנעה כפולה ותיבה כפולת מצמדים. נסיעת המבחן התבצעה בסיאול הפקוקה ובכבישים במהירים שבסביבותיה. תנוחת הישיבה טובה מאוד ומרגישה גבוהה למדי. המרווח בתא הנוסעים ובתא המטען מרשים ביחס לקטגוריה הזו. הביצועים בגרסה זו מרשימים. אחרי היסוס קל ביציאה מהמקום הרכב מאיץ בצורה חלקה, חזקה ונעימה. גם תאוצות הביניים מהירות וביצוע עקיפות נעשה בקלות, גם אם המנוע רועש תחת עומס.

הצד השני של המטבע הזה, מגלה צריכת דלק גבוהה יחסית של 9 ק”מ/ל’. כיול הרכב מרגיש מוצק, נוח במידה אבל לא מעלים את כל מפגעי הדרך. במעט שכן יכולנו לאתגר את הסלטוס בתנאים האמורים, הוא הציג רמת אחיזה טובה, התנהגות בטוחה וזוויות גלגול מורגשות אך לא קיצוניות.
שורה תחתונה
הסלטוס צפוי להגיע לישראל במחצית הראשונה של 2020 ולהתחרות באחד הסגמנטים הגועשים ביותר אצלנו. נוכח ההתייקרות של רכבי הפנאי הבינוניים, הוא עתיד להשתחל לחלל שנותר, ולהציע כמעט את אותם הממדים במחיר נמוך יותר. עם המנוע החזק ורשימת האבזור הנכונה, מדובר על מתחרה ראוי על ראשות הקטגוריה.
קיה סלטוס 1.6 ל’ טורבו
מנוע: 1,591 סמ”ק, טורבו
הספק: 177 כ”ס ב-5,500 סל”ד
מומנט: 27 מ-1,500 קג”מ
גיר: רובוטי כפול-מצמדים, 7 היל’
בסיס גלגלים: 263 ס”מ
צריכת דלק (מבחן): 9 ק”מל’
מחיר (משוער): כ-140,000 שקלים
+ מימדים, ביצועים, אבזור
– צריכת דלק
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו