ג’אז מודרני

הונדה ג'אז החדשה הושקה בישראל, לקחנו אותה למבחן דרכים

הונדה ג’אז החדשה לא ממש נכנסת למסגרות מקובלות. אם כבר, הג’אז נוחתת על כמה משבצות. לפי האורך שלה, היא סופרמיני אבל בפנים 5 מבוגרים יושבים בנוחות עם מרווח פנימי יוצא דופן. כמו מכונית משפחתית אם לא יותר. עוד דוגמה? יש לה שני מנועים, האחד חשמלי השני בנזין והם מניעים את הגלגלים הקדמיים לעיתים ביחד ולעיתים לחוד. מעניין.


עוד מאוברדרייב >>>


מה חדש?


כשמתיישבים ברכב מגלים שמשה קדמית ענקית המעניקה ראות מעולה של הכביש, הרבה בזכות העובדה שהונדה הצליחו להקטין ב-50% את קורות ה-A. המושבים נוחים מאוד ותנוחת הנהיגה טובה גם לאחר כמה מאות קילומטרים ברצף. מבחינת הנדסת אנוש יש כאן המון מחשבה. כל מה צריך להישאר כפתור פיזי כמו מתגי המזגן, הווליום של מערכת וכפתור הכיבוי נשארו כך וכל השאר מתופעל דרך ההגה או דרך מערכת המולטימדיה. בגרסה הנבחנת יש גם רשימת איבזור ארוכה מאוד עם חיישני חניה היקפיים, מצלמה לנסיעה לאחור, קישוריות אנדרואיד ואפל (אלחוטי), בקרת אקלים, חימום מושבים, לוח מחוונים דיגיטלי, תאורת לד, פתחי USB רבים ואפילו כיס לנייד בגב המושב הקדמי. בחזרה לחשיבה ולשימושיות אפשר לציין את המושבים האחוריים החכמים והוורסטיליים.



טכנולוגית ושימושית

על הכביש


בנסיעה הג’אז נעימה מאוד ומתמודדת יפה עם שיבושי כביש, בנסיעה מהירה יש קצת רעשי רוח אך לא משהו יוצא דופן. כן בולטים כאן הם רעשי כביש. בעיר היא זריזה מאוד ונוחה לחניה הודות לרדיוס הפניה המעולה שלה. בעזרת המומנט מהמנוע החשמלי היא גם זריזה מאוד שצריך. בכביש מהיר רוב הזמן המנוע הרגיל לוקח שליטה ועובר דרך תיבה רציפה. כל המעברים בין המנוע החשמלי לבנזין לא מורגשים כלל. המעברים שמתבצעים מאחורי הקלעים של הג’אז שקופים לחלוטין. התוצאה היא לא רק ביצועים טובים וזמינים אלא גם צריכת דלק מצוינת. לכל אורך ימי המבחן היא לא הסכימה לצרוך טיפה אחת יותר מליטר לכל 20 ק”מ. מחמאה מקבלת הג’אז על מערכות הבטיחות המתקדמות. יש כאן בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו”ג, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מהנתיב, זיהוי תמרורים, סיוע לתמרון במצב חירום ועוד. פעולת המערכות מצוינת גם אם היא ההתראות מרגישות קצת תכופות לעיתים.


שורה תחתונה


אחרי 48 שעות במחיצת ההונדה ג’אז התמונה ברורה למדי. הונדה יצרו כאן רכב חסכוני, מאובזר ובטוח כנדרש. קל מאוד להבחין בשימושיות הגבוהה כאן, וקל להתרגל אליה. מדלתות אחוריות שנפתחות כמעט ל-90 מעלות ועד למשענת היד הקטנה שמקלה על השימוש במסך. התוצאה היא יכולת גדולה באריזה קטנה. כזו שקל להתרגל אליה, ומהר.


הונדה ג’אז “אלגנס”


מנוע: בנזין וחשמל


 הספק (חשמל): 130 כ”ס (109 כ”ס)


מומנט: 13.3 קג”מ (26 קג”מ)


בסיס גלגלים: 252 ס”מ


מהירות מירבית: 175 קמ”ש


0 ל-100 קמ”ש: 9.4 שניות


צריכת דלק (מבחן): 20.3 ק”מ/ל’


מחיר: 124,000 שקלים


V יעילה, טכנולוגית, חסכונית


X בידוד רעשי כביש


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר