הXC40- הוא לא אורח חדש בארצנו אך הוא התחדש בגרסת פלאג-אין מסקרנת. הXC40- אשר לא חולק את השלדה שלו עם האחים הגדולים שלו ה90XC60 התברך במימדים מאוד נוחים אשר עדיין מותירים לך את האפשרות להתנייד ברחובות צרים ללא חשש תוך כדי הובלת משפחה בנוחות.
מה חדש?
מבחינת העיצוב החיצוני אין הרבה הבדל בין הדגם ההיברדי לדגם הרגיל מלבד שקע טעינה וכמה תגים וסמלים אשר מעידים על האופי החשמלי של הרכב. כך שהאוטו לא איבד את הנראות המרשימה שלו ועדיין לפי דעתי אחת המכוניות פנאי שטח הנאות בסגמנט הזה ובכלל.
מבפנים העיצוב מאוד יוקרתי, נעים מאוד לשבת במרחב שוולוו יצרו. המושבים הקדמיים נוחים מאוד ותומכים. השורה האחורית מרווחת גם שאת השורה הקדמית מאכלסים אנשים גדולים. תא המטען מגיע בנפח של 460 ליטר, שזה קצת קטן יותר מהמתחרים. במרכז הקונסולה יש מסך בגודל 9 אינץ’ המרכז את רוב השליטה ברכב, אך למזלנו וולוו החליטו להשאיר מספר כפתורים פיזיים, את החשובים שבהם.
ההבדל העיקרי בין רמות הגימור הוא בעיצוב ובגימור תא הנוסעים. אך בכל רמות הגימור ניתן למצוא איבזור עשיר: מערכת שמע מעולה של הרמן קרדון בעלת 10 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת עם מערכת לניטור איכות האוויר, מושבים מחוממים, פתחי מיזוג בשורה האחורית, מפתח חכם ודלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, ריפודי עור, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ומצלמת רוורס, חיישני תאורה וגשם, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, חלון גג פנורמי, חלונות כהים מאחור ועוד…

גם בתחום מערכות הבטיחות אפשר למצוא את השפע הזה בכל רמות הגימור: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי אופניים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ומערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, אור גבוה אוטומטי, בקרת ערנות, זיהוי תמרורים ועוד.
על הכביש
ועכשיו אנחנו מגיעים לשינוי העיקרי, יחידת ההנעה אשר מורכבת ממנוע 1.5 ל’ מוגדש בעל שלושה צלינדרים אשר מייצר 180 כ”ס ו-27 קג”מ, אליו שודך מנוע חשמלי בעל הספק של 82 כ”ס ו-3.16 קג”מ. יחד הם מייצרים הספק משולב של 262 כ”ס ו-43.3 קג”מ. כל אלו עוברים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 7 יחסי-העברה שלצערנו הרב מגיעים רק לגלגלים הקדמיים, נרחיב על זה בהמשך. מעמידה ל-100 קמ”ש נגיע תוך 6.9 ש’ ומהירות מקסימלית מוגבלת אלקטרונית ל-180 קמ”ש.

נתחיל ונאמר שזה רכב מאוד נוח ושקט ואפשר לגמוע איתו קילומטרים בקלות רבה בלי להתעייף. וולוו עשו עבודה יוצאת דופן מבחינת בידוד רעשים והXC40- היה אחד הרכבים היותר שקטים שיצא לי לחוות. הרכב נוח מאוד ומתמודד יפה מאוד עם מפגעי כביש קלים עד בינוניים. הבעיה היא שכל התוספות החשמליות, מנוע, סוללות וכו’, גרמו לוולוו לעלות במשקל וזה מורגש בעיקר שמנסים ליהנות מכביש מפותל. כמו כן הגלגלים הקדמיים עובדים קשה מדי ולא תמיד מצליחים להתמודד עם כל המומנט המידי מהמנוע החשמלי יחד עם הדרישה של הנהג לפנות.
אם המנוע החשמלי היה מניע את הגלגלים האחוריים אני בטוח שהרכב היה מקבל קצת יותר יכולות ספורטיביות ומעלה את מידת ההנאה ברגע שלוקחים את הרכב לגבולות שלו.
השילוב בין המנוע החשמלי למנוע הבנזין יוצרים תגובה מהירה וזריזה אך ברגע שהסוללה מתרוקנת התאוצה קצת מאבדת מעוצמתה. ניתן להעביר את האוטו למצב חשמל בלבד ולנסוע עליו כ-25 ק”מ בבדיקה שלנו בתוך העיר. הסוללות נטענות גם ממנוע בנזין וגם בהאטה. במבחן שלנו, שחיסכון בדלק לא היה בראש מעייניו קיבלנו תוצאה של 14.3 ק”מ/ל’.

שורה תחתונה
הוולוו XC40 היבריד מציעה חבילה מאובזרת מאוד, חסכונית בטוחה ומהירה ובטווחי מחירים יותר נמוך במעט מהמתחרות בשוק. הXC40- מבצעת את הנדרש ועושה את זה בחן, חוכמה ואלגנטיות כמו שאר אחיותיה למותג.
מנוע: טורבו בנזין,1,477 סמ”ק
הספק: 180כ”ס ב-5,800 סל”ד
מומנט: 27 קג”מ ב-1,500-3,000 סל”ד
מנוע חשמלי-
הספק 82 כ”ס
מומנט 16.3 קג”מ
סוללת ליתיום-יון בקיבולת 10.7kWh
בסיס גלגלים:270.2 ס”מ
מהירות מירבית: 180 קמ”ש מוגבל אלקטרונית
ל 100: 7.3 שניות
צריכת דלק (מבחן): 14.3 ק”מליטר
מחיר: 259,000-275,900 ש”ח
תא נוסעים, נוחות, חסכונית +
X- התנהגות –