רכיבה ראשונה: ב.מ.וו R1250RT

אופנוע ספורט-תיור כל יכול, עמוס בטכנולוגיה. כזה שיכול ללגום מאות ק"מ ביום בזלזול מופגן. המחיר בהתאם. ניסינו לענות על השאלה הקלישאתית – האם יש מקום לאופנוע כזה, במדינה קטנה עם גבולות נעולים

לא פעם יצא לנו לשמוע את השאלה הזו: “מה יש לעשות עם זה בארץ”. בד”כ זה מגיע צמוד למכונית עתירת ביצועים כזו או אחרת. התשובה בדרך כלל אחת – ברור שיש מה לעשות עם זה בארץ – כי בלי קשר לגודל, רכבים רבי יכולת מרחיבים את הדעת ואת הנפש.

עוד אוברדרייב >>>

אבל האופנוע הזה בנוי למטרה ברורה מאוד. לכאלו שמתעוררים ביום שישי בלונדון ומתחשק להם להרגיש קצת את השמש בדרום צרפת בסופ”ש. במילים אחרות, להרביץ מאות ק”מ בשיא הנוחות, המהירות והבטיחות. זה בדיוק מה שהב.מ.וו R1250RT יודע לעשות ובואו נראה איך הוא בדיוק עושה את זה.

בעמידה

למבחן הזה התייצב הגלגול העדכני של ה-RT. בין השאר זה אומר שיש כאן מגוון אין סופי של מערכות עזר לרוכב, מסך תצוגה ענקי (שלא לומר חסר תקדים) במונחים דו-גלגליים ועוד. השינויים העיצוביים לעומת הדגם הקודם קלים למדי ואלו נעשו, לפי היצרנית, במטרה לאפשר רכיבה נוחה, שקטה ומהירה לשני רוכבים על ציודם.

מהצד המכאני אפשר למצוא כאן את מנוע הבוקסר המוכר של ב.מ.וו שנמצא גם בגרסת התיור-הרפתקה שלו (GS) הוא מפיק 136 כ”ס אבל הסיפור כאן הוא החלקות הנפלאה שלו והיכולת שלו לתור בצורה רגועה מצד אחד וגם ממש למהר כשתוקעים בצלעותיו את הדורבנות.

יש גם חידוש משמעותי נוסף, בין מערכות הבטיחות אפשר למצוא כעת גם בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת רדאר. המערכת מתוצרת בוש שומרת על המרחק מהרכב שלפנים, עוד נחזור אליה, כשב.מ.וו היא אחת מתוך שלוש יצרניות בעולם שמציעות את הטכנולוגיה הזו.

ברכיבה

כמו תמיד, ה-RT נראה גדול למדי לפני שמניפים עליו רגל אבל שנייה אחר-כך, הוא מתחיל להתכווץ. קל להגיע עם הרגליים לרצפה, ומהרגע שמשחררים את המצמד הוא מרגיש יציב ומשרה ביטחון. המושב נוח, נוח מאוד, תנוחת הרכיבה נטולת מאמץ, מיגון הרוח משובח וכבר באמצע תל-אביב זה גורם לנו לרצות לרכב רחוק ומהר.

ואפשר בהחלט גם למהר, בהחלט. למרות המשקל הלא מבוטל, הב.מ.וו הזה, כמו רבים מאחיו, משדר חוסן מופגן על כל כביש ובכל מצב. ההתנהגות צפויה, עגולה, כשה-RT יורד לזוויות הטיה מרשימות ללא כל מאמץ או דרמה. המנוע כאמור, מאפשר למהר באמת, וגם להניף גלגל פה ושם לפי רצון הרוכב.

תלונות? בעומס גבוה – הרכבה ורכיבה מהירה באמת – הוא הרגיש קצת רך על המתלים. קצת. בימי המבחן, שנערכו במזג אוויר לוהט, הקרין מעט חום המנוע המציל’ לרגליי הרוכב. גם מערכת בקרת השיוט האדפטיבית נראתה לנו כגימיק. זה פתרון מצוין במכונית, אבל באופנוע השימוש בה נדיר, כמעט מיותר.

אותו המקום

גם לפני מתיחת הפנים הזו, עמד ב.מ.וו R1250RT בחלק העליון של אופנועי הספורט-תיור. בארץ ובעולם. מתיחת הפנים הזו מתחה עוד יותר את היכולת, גיבתה אותה בעוד טכנולוגיה, כשהבוקסר הייחודי מוסיף כאן את הטון המיוחד שלו. מנגן ליווי משובח לחוויית רכיבה מוצלחת. כזו שלא תרצו שתגמר. כך שאם אתם מאלו שאוהבים לרכוב רחוק ומהר, אולי בזוג, זה בהחלט אופנוע שלא ניתן להתעלם ממנו.

ב.מ.וו R1250RT

מנוע: בוקסר, 1,254 סמ”ק

הספק: 136 כ”ס ב-7,750 סל”ד

מומנט: 14.5 קג”מ ב-6,250 סל”ד

גיר: 6 היל’

הינע סופי: גל הינע

בסיס גלגלים: 148 ס”מ

גובה מושב (מתכוונן): 805/825 מ”מ

משקל (רטוב): 279 ק”ג

צריכת דלק (יצרן): 21 ק”מ/ל’

מחיר (בסיס): 173,000 שקלים

בעד: יכולת כללית

נגד: למתי מעט

שורה תחתונה: איכות מתומחרת בהתאם

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...