וולוו XC40 חשמלית (מבחן): לראש הרשימה

הגרסה החשמלית של וולוו XC40 מסמנת את כל התיבות הנדרשות מרכב פנאי חשמלי יוקרתי. המראה החיצוני המוכר, מסתיר תחתיו חוויות חדשות ותמורה טובה למחיר

מי שלא בקיא בפרטים עלול להתייחס למכונית הזו ‘כעוד חשמלית’. הלא היא נראית כמעט כמו XC40    רגילה, כמעט. נכון יש כאן את הרשימה המוכרת של גריל אטום וסמלי שקע פה ושם, אבל העיצוב הכללי (והמוצלח) דומה עד זהה לאחותה מונעת הבעירה הפנימית.

עוד מאוברדרייב >>>

אבל האמת ומה שמסתתר מתחת למכונית הזו, שונה מאוד ורחוק מאוד, מאותה אחות למראה. היות והאריזה הזו, מסתירה את הצעד הראשון של וולוו בדרך לעתיד כל חשמלי, הם הלכו כאן רחוק למדי. כמה רחוק? מיד נראה.

על הנייר

כבר בדף הנתונים הכיוון של וולוו ברור. כוח, והרבה ממנו, לצד רשימת אבזור ארוכה במחיר תחרותי משל מתחריו הישירים בקטגוריית הפרימיום הזו. שני המנועים החשמליים מייצרים יותר מ-400 כ”ס ולא פחות חשוב 67.3 קג”מ. זה אומר שהוולוו הזו מאיצה ל-100 קמ”ש בפחות מחמש שניות. אבל אלו רק ביצועים בקו הישר – הסיפור של המכונית הזו לא נגמר כאן.

רשימת האבזור, גם בתחום הנוחות ודם בתחום הבטיחות ארוכה מאוד, ארוכה בהחלט. מיכולת זיהוי הולכי רגל ועד לגג פנורמי ענק, עובר בדרך במערכת שמע של הרמן-קרדון ולא נגמר ביכולת עצירה עצמאית בשול במקרה של נהג שלא מגיב. כל זה מגיע לכאן בעלות של 300,000 שקלים. כשמסתכלים על היריבות, אלו שנמצאות כאן ואלו בדרך, מבינים שהחבילה של וולוו, היא משהו שלא ניתן להתעלם ממנו כרגע.

על הכביש

למרות שהשורה הקודמת כביכול חותמת את הסיפור של המכונית הזו, דף הנתונים והתמחור הוא רק שלב אחד, בדרך להבנת מכונית כזו או אחרת. וכשיוצאים לדרך הסיפור כאן מקבל גוונים נוספים ומשמעותיים.

לוולוו הזו אין כפתור הנעה, אין מתגי מצבי נהיגה והממשק של מערכת המולטימדיה מבוסס גוגל. אם מחברים את אלו לאפשרות נהיגה עם דוושה אחת, בה עזיבת דוושת התאוצה תביא את הרכב לעצירה מלאה, מקבלים חווית נהיגה ושימוש שונה למדי. הביצועים, מרשימים מאוד, ולא רק בקו הישר. נכון, זו מכונית כבדה, ההגה קליל ודוושת הבלם לא לינארית, אבל המכונית הזו מייצרת קצב מרשים מאוד בכל תנאי דרך. כל אחד מארבעת הגלגלים מקבל כאן את הכוח איתו הוא יכול להתמודד, בקו ישר או בכביש המפותל, ומטיס את המכונית לפנים.

התלונה העיקרית מתייחסת לנוחות הנסיעה על כביש משובש, כמו בלא מעט חשמליות, לצערנו. כמו כל מכונית חשמלית, גם זו מקריבה את המשקל על מזבח הטווח והיכולת. כאן התוספת נעה סביב מחצית הטון, עם משקל שעובר את שני הטון. ההשפעה ניכרת דווקא כשמבקשים נסיעה נינוחה ורגועה יחסית. בכדי להתמודד על משקל כזה, צריך להקשיח את כיול המתלים וזה מתבטא בנסיעה קופצנית על כביש משובש. גם בידוד הרעשים מבתי הגלגלים מגלה רגישות לאיכות האספלט.

מה שצריך

בימי המבחן צריכת החשמל הפיקה טווחים משתנים, בין 300 ל-400 ק”מ בהתאם לסוג הנהיגה. בסופם רשמנו טווח ממוצע של 307 ק”מ. טעינה מלאה דרך עמדה ביתית רגילה דורשת כ-8 שעות בזמן שעמדה מהירה תמלא את הסוללה ל-80 אחוזים מתכולתה תוך חצי שעה.

וולוו XC40 בגרסה החשמלית מרשימה מאוד. העיצוב מוצלח, תא הנוסעים נעים ומרווח סה”כ, הביצועים מעולים וכך גם התחושה והתמורה. ירייה ראשונה של וולוו לכיוון החשמלי, ואחת מרשימה למדי, כזו שמייצרת רף גבוה לדגמים חשמליים נוספים שיגיעו מתוצרתה.

וולוו XC40 P8

מנוע: שניים, חשמליים

הספק: 407 כ”ס

מומנט: 67.3  קג”מ

גיר: אוט’, 1 היל’

בסיס גלגלים: 270 ס”מ

משקל: 2,184 ק”ג

טווח (מבחן): 307 ק”מ

מ-0 ל-100 קמ”ש: 4.9 ש’

מהירות מירבית: 180 קמ”ש

מחיר: 300,000 שקלים

בעד: חוויה, יכולת כללית

נגד: על כביש משובש

שורה תחתונה: מרשימה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...