פרארי רומא במבחן

פרארי רומא היא מכונית חשובה מאוד עבור יצרנית האקזוטיקה האיטלקית. היא למעשה מעין גרסת כניסה לכאלו שרוצים נוחות ויוקרה, בשילוב הסמל הנחשק

כמו כל פרארי, בכדי לגשת לרומא, צריך להבין מאיפה מגיע היצרן הזה. אנזו פרארי ראה במכוניות הכביש שיצר, רק אמצעי למימון קבוצת המרוצים שלו. זו היתה כל מטרתו ותכליתו. מהבחינה הזו, הרומא היא ההיפך המוחלט מאותו גישה טהרנית של מייסד החברה.

עוד מאוברדרייב >>>

היא פונה לכאלו שביצועים אולטימטיביים הם רק סעיף אחד ברשימת הדרישות שלהם. כאלו שרוצים מכונית נוחה לנסיעות קצרות וארוכות, כזו שלא נושכת בכל הזדמנות, אחת שיש לא מקום לשני זאטוטים במושב האחורי. בזמן ההשקה פרארי הגדירו את זה באופן הבא: החיים הטובים החדשים.

צריך לזכור

אז כן בהחלט, פרארי רומא היא בדיוק מכונית כזו. היא מרגישה יוקרתית, מאובזרת ואיכותית. וכן גם נוחה, המרווח טוב מלפנים (וצפוף מאוד מאחור) כל תא הנוסעים מלא בנגיעות מלאות תשומת לב. המשחק רחב מאוד בין פיסות הקרבון האמיתי מכאן ועד לרצועת העור משם. כל זה מגובה בהמון אלטרוניקה, במסכים, ותחושת איכות מכאנית מופגנת. כפתור ההנעה נמצא על ההגה והוא כפתור מגע. לחיצה ארוכה מעירה את המנוע כאן. זה השלב בוא גם המכונית הזו, נוחה, הגיונית ומהודרת ככל שהיא מנסה להיות, מזכירה לך מה אומר הסמל מלפנים.

המנוע כאן יושב מלפנים, כמו שצריך במכונית GT כמו הרומא הזו. הוא מייצר הרבה מאוד כ”ס ומומנט אבל מה שמשלהב כאן זו הדרך בה הוא מגיב. זהו מנוע מוגדש, אבל בניגוד לכאלו תגובת הדוושה כאן מיידית. מחשמלת. הרומא טסה לפנים ומד הסל”ד אץ לעבר הקו האדום ב-7,500 סל”ד. התיבה מעבירה הילוך, כערף עין, ושוב הדחיפה מתחדשת עם תוצרת ווקאלית הולמת. זהו בלי ספק מנוע הטורבו עם תגובת הדוושה הטובה ביותר בה נתקלנו ואליו צמודה תיבה משובחת לא פחות.

התרגום של כל אלו לכביש טוב מאוד. על ההגה כפתור השליטה על מצבי הנהיגה של פרארי. כל מצב הופך את המכונית לחיה שונה לגמרי. ממצב נוחות בו המתלים סופגים הכל וכיול כל המערכות הופך את הנהיגה בה לקלילה, ועד למצב ‘מרוץ’ שהופך הכל לחד, זמין ומגיב הרבה יותר. המצב הזה גם מאלחש את הבקרות השונות ונותן לנהג מעט דרור. וכאן גם צפות האיכויות האלקטרונית של פרארי, עם תיקונים עדינים, טבעיים ובלתי מורגשים כמעט.

בסופו של יום

לאחר הנסיעה, בעמידה לידה, אפשר להעריך עוד תכונה של הפרארי הזו. העיצוב שלה מבשר על הכיוון החדש של החברה, מנסה להחמיא לעבר ועדיין נראה רלוונטי, ייחודי, ומרתק מכל זווית. כל החבילה הזו, אמורה (ומצליחה) למשוך אל פרארי קהל חדש יחסית. כזה שרוצה את הגב הטכנולוגי והביצועיסטי, אבל רוצה אותם עם ניחוח יוקרתי ונוח יותר. זה בדיוק מה שרומא עושה, עם טווח יכולת רחב מאוד, בצורה שומטת לסטות, באופן שגורם לך לרצות עוד ועוד.

מנוע: V8, טורבו, 3,885 סמ”ק

הספק: 620 כ”ס מ-5,750 סל”ד

מומנט: 77.3 קג”מ ב-3,000 סל”ד

גיר: רגיל, 6 היל’

בסיס גלגלים: 267 ס”מ

משקל: 1,472 ק”ג

צריכת דלק (יצרן): 9.2 ק”מ/ל’

מ-0 ל-100 קמ”ש: 3.4 ש’

מהירות מירבית: מעל 320 קמ”ש

מחיר (בסיס): 1,750,000 שקלים

בעד: לבעלי טעם

נגד: שהם גם בעלי יכולת

שורה תחתונה: אקזוטיקה פוגשת היגיון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר