פולקסווגן ארטאון במבחן

גדולה, מרשימה ואיכותית מאוד. האם כל אלו יינבאו הצלחה למכונית הדגל של פולקסווגן בישראל?

קשה לפספס את זה, לא במבט ראשון ולא בעשירי – פולקסוואגן ארטאון היא מכונית מרשימה מאוד. המראה שלה מהלך על קו אלגנטי מאוד. נראית כמו מיליון דולר גם כשמחירה האמיתי נמוך יותר. המראה הזה ראוי לה בהחלט, כי הארטאון לא רק מחליפה את הפאסאט CC, היא למעשה מכונית הדגל של פולקסוואגן. לא הכי יקרה או הכי מתוחכמת, אבל בהחלט סדאן עם צללית קופה הבכירה בהיצע.

עוד מאוברדרייב >>>

המידות כאן מזכירות משפחתיות גדולות אחרות, חלקן מבית, אבל העיצוב הזה מייצר רושם מעל לממדי המרכב. יותר מזה, המכונית הזו נראית כל-כך טוב, שהיא יכולה להסתכל בעיניים גם ליקרות ממותגים עממיים פחות. תא הנוסעים ממשיך את תחושת המרחב הזו. המרווח מלפנים ומאחור אדיר ולמרות קו הגג המשתפל לא משלמים כאן את המחיר הצפוי. גם העיצוב, האיכות והחומרים משדרים את הטופ של פולקסוואגן. עם תמהיל ראוי בין מתגים איכותיים שעוד מעט ייעברו מהעולם, למסכי מגע שהם עתידו. האבזור בגרסה הנבחנת רב והדברים אמורים גם לגבי אבזור הנוחות וגם לגבי מערכות בטיחות מתקדמות. חברו את אלו יחדיו ותגלו מכונית שמאוד נעים לשבת בתוכה.

למבחן התייצבה גרסת דיזל שתצטרך להוכיח את הרלוונטיות שלה ללקוח המקומי. מנוע הטורבו דיזל הזה הוא החלש בהיצע ומציע 150 כ”ס. כרגיל במנועים כאלו, העוצמה מסתתרת במקום אחר, בנתון המומנט כשהגלגלים הקדמיים של הארטאון מקבלים 36.7 קג”מ כבר ב-1,600 סל”ד. התוצאה היא מכונית שלא מרגישה חלשה כלל בשימוש יום-יומי. הדחף הנבנה בהחלט מורגש, והוא אפקטיבי בתאוצות ביניים, גם במהירות שהשתיקה יפה לה.

ובכלל הפולקסוואגן הזו מרגישה ממש בנוח על הכביש המהיר. היא אוהבת את האוטוסטרדות והמהירויות שמפלרטטות עם סבלנות מערכת האכיפה. היא שותה את הק”מ במהירות, נוחות ושקט. נעים מאוד כאן, פשוט להעביר תחת הגלגלים עוד ועוד חלקי אספלט מבלי להתרגש או להיות מוטרד. בכבישים צפופים יותר או שבורים יותר, היא מרשימה פחות. היא מרגישה גדולה, רוכנת ומנותקת. זה לגמרי מרגיש כאילו מי שתכנן אותה, חשב על האוטובאן בחלקים הבלתי מוגבלים שלו. יתרון נוסף של מנוע הדיזל הזה, הוא צריכת הדלק. עם 17.4 ק”מ/ל’ יש כאן טווח נסיעה של יותר מ-1000 ק”מ בין תדלוק לתדלוק. זוכרים את האוטובאן, אז גם הנתונים האלו מתאימים לשם. בדיוק.

מחירה של הארטאון מתחילים ב-249,000 שקלים. לא מעט כסף ואם לוקחים את מחירה של הגרסה הנבחנת (R ליין) המחיר מאמיר ל-300,000 שקלים. תמורת המחיר הזה מקבלים מכונית שנראית מצוין, בנויה לתלפיות ומבצעת ברמה גבוהה משימות מהירות וארוכות טווח. השאלה האמיתית כאן, הוא מי הלקוח הישראלי שצריך את התמהיל המיוחד הזה. וגם האם במחיר האמור, לא יפזול לכיוון סמלים יוקרתיים יותר.

מנוע 4 ציל’, טורבו-דיזל, 1,968 סמ”ק הספק 150כ”ס ב-3,500 סל”ד מומנט 36.7 ב-1,600 סל”ד  0-100 קמ”ש 9.5 שנ’ מהירות מרבית 220 קמ”ש מחיר בסיס 249,000 שקלים

בעד מהירה ואיכותית

נגד מציאות ישראלית

שורה תחתונה מרשימה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר