אאודי A7 עשויה להיראות מבחוץ כמו עוד אינטרפרטציה לסאלון־קופה יוקרתית, אבל היא עוד שלב בדרך לעתיד אוטונומי ונקי. היא מקבלת לא מעט מערכות מתקדמות מה־A8 ומציגה שאלה - האם אפשר עדיין ליהנות מנהיגה במכונית שכולה גמדים אלקטרוניים יעילים שמנהלים את המכונה?
מה חדש?
הכל, למעשה. על הפלטפורמה המודולרית של אאודי מונח עיצוב חדש וחדשני, כזה ששומר על מוטיב הקופה מצד אחד, ומציב אלמנטים מודרניים, מצד שני. מבפנים האאודי נותנת את הנוקאאוט שלה עם עיצוב יוצא דופן לתא הנוסעים. התפעול מבוסס על שלושה מסכים חכמים. האחד הוא לוח השעונים, ושני האחרים מופעלי מגע ושולטים בכל שאר המכונית. הם מגיבים לקצות האצבעות ברטט קל, והתפעול פשוט ונוח. יש כאן לא פחות מ־39 מערכות עזר לנהג, החל מזחילת פקקים אוטומטית ועד להיגוי לארבעת הגלגלים.
איך זה מרגיש?
עם בחירה בין מצבי נהיגה שונים, שלושה מצבים לגיר, עוד שלושה למתלים ועוד עשרות אפשרויות ומערכות, הנהיגה מרגישה טבעית. פעולת המערכות כולן שקופה, ומה שהנהג דורש הוא מקבל - תגובה מהירה, חדה ויעילה. מערכת ההיגוי האקטיבית מלפנים מוסיפה גיר נשלט חשמלית על מוט ההיגוי. 400 פרמטרים שונים יקבעו לאן הגלגלים האחוריים יופנו ואיזו זווית יקבלו הקדמיים.
39 מערכות סיוע לנהג // צילום: AUDI AG
מה זה אומר? זה אומר שהאאודי הזו מחליטה כמה להוסיף או לקזז מפקודת ההיגוי של הנהג על דעת עצמה. התוצאה? משלבת בין יכולת גבוהה בנהיגה מהירה לבין תמרון משופר בתמרונים איטיים. הנהג נהנה מהיכולת המשופרת, גם במחיר של ניתוק מהנעשה תחתיו.
השורה התחתונה
גם בנהיגה פחות נמרצת, המערכות מסביב ממשיכות לעבוד. בתנועה צפופה בקרת השיוט האדפטיבית, לדוגמה, פועלת היטב, מאיצה, בולמת לעמידה מלאה ומאיצה שוב בהתאם לתנועה מלפנים. יחידת הכוח הרגישה כוחנית אך לא די נמרצת. על הכבישים השבורים של קייפטאון מתלי האוויר התקשו לבודד גם בגלל גלגלי ה־21 אינץ' האדירים, שהותקנו ברכבי ההשקה. שתי התלונות הקלות הללו לא פוגמות בתחושת החוויה הטכנולוגית שמשרה האאודי הזו. והיא עושה זאת מבלי לקחת את המושכות מהנהג. בינתיים.
תעודת זהות
דגם (במבחן): אאודי A7 55 TFSI
מנוע: V6, טורבו, 2,995 סמ"ק
גיר: רובוטי כפול מצמדים, 7 הילוכים
בסיס גלגלים: 292 ס"מ
מהירות מירבית: 250 קמ"ש
0 ל־100 קמ"ש: 5.3 שניות
צריכת דלק (הצהרת יצרן): 13.8 ק"מ/ל'
מחיר (משוער): 700,000 שקלים
אהבנו: אריזה, יכולת כללית, טכנולוגיה
שנאנו: שיבושים קשים, השהיית דוושה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו