נהיגה ראשונה: אופל קרוסלנד

אופל מעבה את שורותיה עם רכב פנאי נוסף, יצאנו לראות מה הסיפור

המחיר בחלק העליון של הקטגוריה. אופל קרוסלנד X // צילום: אוברדרייב

מכירים את זה שאתם חייבים לעלות למגרש לשחק אבל אין לכם מספיק שחקנים? אז אופל קיבלו שני שחקני חיזוק משמעותיים, בסגמנט החם ביותר של רכבי הפנאי, הקרוסלנד X והגרנדלנד X שמצטרפים למוקה X ועכשיו אופל יכולים לעלות למגרש עם שלושת ה-XXX ולהביט למתחרים בלבן של העיניים. אז לקחנו את האופל קרוסלנד X, בדיוק ברגע המעבר מקונצרן ג'נרל מוטורס לקונצרן PSA הצרפתי, יצרנית פיג'ו-סיטרואן, לראות כמה חזק הוא יכול לשחק במגרש הכי חם של רכבי הפנאי הקטנים.

 

איך נראה?

לקרוסלנד יש מראה ייחודי והוא לא נראה כמו אופל קורסה על עקבים. העיצוב משדר מודרניות, אבל מעצבי אופל שמרו על איפוק ולא הלכו עם העיצוב "עד הסוף". גם בתא הנוסעים השתדלו מעצבי אופל לשמור על פונקציונליות ופחות שיחררו את הנצרה של היצירתיות, הרבה פלסטיקה שחורה עוטפת את יושבי הרכב אבל איכות החומרים וההרכבה הטובה, משדרות את אותה איכות גרמנית שבאופל אוהבים לשדר.

תנוחת ישיבה גבוהה וחלון קדמי רחב, יוצרים שדה ראיה מצוין שנפגם במעט מקורה A שרחבה מדי. המושבים הקדמיים מעט נוקשים ואינם תומכים בצדדים. ליושבים מאחור החיים טובים בקרוסלנד, עם בסיס גלגלים ארוך יחסית (260.5 ס"מ) וספסל אחורי עם כיוון למרחק (15 ס"מ לפנים-אחור), מרחב הראש מצוין גם לגבוהים שביננו והספסל האחורי יכול להכיל 3 ילדים או 2 מבוגרים ופינצ'ר. תא המטען של הקרוסלנד יכול לנוע מ-410 עד ל-520 ליטר בהתאם למצב הספסל האחורי.

 

אבזור טוב ומערכות בטיחות מתקדמות  // צילום: אוברדרייב

איך נוסע?

הקרוסלנד מצויד במנוע הטורבו-בנזין התלת צילינדרי של פיג'ו-סיטרואן, בנפח 1.2 ליטר (110 כ"ס) המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית המוכרת מה-2008. המנוע חובב סל"ד גבוה, שם הקרוסלנד מתגלה כזריז ומאיץ מהר, בסל"ד נמוך המנוע משמיע גרגור מוזר ומתנהג בעצלות מה. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 11.8 שניות. איטית ב-1.5 שניות מאחיו הצרפתי. צריכת הדלק במבחן עמדה על 13.6 ק"מ לליטר. כיול המתלים עומד על הצד היותר נוקשה, כיאה למקורות הגרמניים של המותג. על כביש משובש יכולת השיכוך לא טובה, והמכה עוברת מהשלדה אל יושבי הרכב. התנהגות הכביש די טובה, למרות המרכב הגבוה וזוויות הגלגול הקרוסלנד יודע לשמור על הקו הנבחר ואחיזת כביש טובה.

עוד מכוניות ועוד מבחני דרכים ב-אוברדרייב 

אבזור ובטיחות

כבר מרמת הכניסה, Enjoy, מצויד הקרוסלנד במערכת בטיחות מקורית הנקראת Opel eye וכוללת מערכת לבלימה אוטונומית, התרעה (פאסיבית) לסטייה מנתיב, זיהוי הולכי רגל, זיהוי תמרורים, עירנות הנהג וחיישני לחץ אוויר. הקרוסלנד קיבל ציון מצוין של 5 כוכבים ו-85% להגנת הנוסעים מלפנים במבחני הריסוק של Euro-NCAP.

רשימת האבזור כוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ' עם זיווג Apple Car Play ו-Android Auto, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת שיוט, חיישני גשם וחישוקי 16 אינץ' קלים. נאה.

כיול נוקשה נותן התנהגות טובה, ונוחות מרשימה פחות // צילום: אוברדרייב

שורה תחתונה

מחירו של הקרוסלנד X עומד על 119,900 שקלים. הקרוסלנד מתומחר בקצה העליון של הקטגוריה, ועולה כ-10,000 יותר מהסיאט ארונה. בתוספת של 10,000 ש"ח ניתן לאבזר אותו גם בריפוד משולב בד ועור, גג פנורמי, בקרת אקלים וחישוקי 17 אינץ'. גם במחיר הזה הקרוסלנד X מציע חבילה טובה של שימושיות עם מראה נכון, תא נוסעים מרווח ומערכות בטיחות מתקדמות. הקרוסלנד מקבל ציון בינוני בכל הקשור לנוחות הנסיעה על הכביש. הוא יקרוץ למשפחות צעירות המחפשות רכב פנאי מודרני ושימושי למרחב העירוני והבינעירוני.

נתונים: 1,199 סמ"ק, 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד, 20.9 קג"מ ב-1,500 סל"ד, 1,214 ק"ג, 18.5 ק"מ לליטר (יצרו), מחיר: 119,000 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר