נהיגה ראשונה: שברולט טראוורס 2018

הוא גדול, הוא חזק והוא הכי אמריקאי שיש • יצאנו לבדוק האם הנוסחה האמריקאית הזו מתאימה לכבישי ישראל

האוטו שלנו גדול וחזק. שברולט טראוורס // צילום: אוברדרייב

במקרה או שלא במקרה, את השברולט טראוורס קיבלנו לסקירה ביום העצמאות האמריקאי. אותה אמריקה שהמציאה את המונח "סופר-סייז", שמקדשת גודל, עוצמה וראוותנות. אם התכונות האלו מהוות את נפשה האמיתית של אמריקה, אז הטראוורס הוא ראי נאמן לנפש הזו. 

מה חדש?

אם מסתכלים על הטראוורס ממרחק, הפרופורציות של המרכב שלו עלולות להטעות. הוא אולי לא נראה גדול מרחוק, אבל ככל שמתקרבים אליו מבינים את הממדים האמתיים של המפלצת הזו. הוסיפו לממדים גם עיצוב רבוע וזוויתי, גריל כוחני ועיטורי ניקל רבים ותקבלו נוכחות שמפנה ביעילות מכוניות מהנתיב השמאלי. 

הכניסה למושב הנהג מצריכה טיפוס קל עקב גובהו של המרכב, הוספת מדרגה הייתה בהחלט עוזרת לכניסה וגם ליציאה מהרכב. סביבת הנהג מאופיינת במרחב מחייה ענק, תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת ויש מלא תאי אכסון.

איכות החומרים וההרכבה לעומת זאת לא יותר מסבירה, ואפילו לפעמים מרושלת, כל כך לא אופייני לאמריקאים. בולט במיוחד מהבחינה הזו הוא וילון גג השמש שהתנופף והרעיש בכל מהלך הנסיעה. הגרסה הנבחנת "PREMIER", מגיעה עם 7 מושבים, כשהשורה האמצעית כוללת 2 מושבים נוחים מאוד עם מרווח ענק ביניהם. השורה השלישית צרה ומתאימה יותר לילדים מאותגרי גובה.

בטראוורס יש שלושה אזורי מיזוג (לכל שורת מושבים) כך שאף אחד לא סובל מהחום הישראלי. נפח תא המטען בלי קיפול השורה השלישית, עומד על 651 ליטר ועם קיפול השורה השלישית הוא עומד על 1,645 ליטר אדירים. גם המנוע מדבר באותה שפה של גודל - כמעט כמו בימים הטובים של תעשיית הרכב האמריקאית. הטראוורס מנוע באמצעות מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר המספק 310 כ"ס ו־36.7 קג"מ, נתונים בריאים. המנוע משודך לתיבת הילוכים חדשה עם 9 יחסי-העברה כשניתן לבחור בין גרסה עם הנעה קדמית לבין כזו עם הנעה כפולה.

מרחב מחיה ענק. שברולט טראוורס // צילום: אוברדרייב

 

איך התחושה? 

על הכביש התחושה של השברולט היא של רכב גדול וחזק. כוח לא חסר כאן ותיבת ההילוכים עובדת היטב ומעבירה הילוכים בצורה מהירה, חלקה ונעימה. במהירות שיוט, הטראוורס משייט בנינוחות. לחיצה הגונה על הגז במצב הזה, תניב תאוצה הגונה, כזו שתאתגר גם את בקרת המשיכה עם אספלט לא איכותי. עם משקל גבוה ומנוע תאב סל"ד ציפינו לצריכת דלק שערורייתית, אבל הנתון שתקבל - 7.5 ק"מ/לליטר – בהחלט הפתיע אותנו לטובה.

הטראוורס מרגיש בנוח על כבישים עם סלילה טובה ואיכותית. בכבישים כאלו, הטראוורס מציג יכולת מרשימה עם נסיעה נעימה בזכות בידוד רעשים מצוין הן מבחינת רעשי כביש ורוח והן מבחינת רעשי המנוע. בכבישים הצרים והשבורים יותר של ארץ הקודש הוא פחות נעים, עם יכולת שיכוך מהמורות סבירה. הוא מכויל באופן אמריקאי מסורתי, דהיינו רך למדי. הרכות הזו גורמת לחוסר ריסון בכבישים גליים גם בעומס נמוך יחסית.

בתוך העיר לעומת זאת, הוא זריז מאוד ומצליח להסתיר את המימדים שלו עד לשלב חיפוש החנייה, רק שם מרגישים כמה הוא גדול באמת. יכולת הבלימה של הטראוורס אינה הולמת את המסה והתאוצות, ואינה משרה ביטחון עם מחסור בעוצמה מספקת.

ומה עם שטח? אפשר לאתגר את הטראוורס בשטח קל ולא יותר מזה. וזה כמובן אמור לגבי הגרסה הבכירה בעלת ההנעה הכפולה. היכולת בשטח טכני יותר מוגבלת על ידי עקב זווית גישה דלה, מרווח גחון ממוצע ומהלך מתלה קצר. טיול שבילים על מצעים דלי אחיזה כן, מעברים טכניים יותר – זה בפירוש לא הכלי למשחקים כאלו.

שורה תחתונה

השברולט טראוורס הוא רכב אמריקאי בכל רמ"ח חלקיו. הוא גדול, הוא חזק והוא בעל נוכחות מרשימה. הוא מתאים למחפשים רכב משפחתי מרווח, שלא טרודים בענייני עלויות דלק או חנייה. החסרונות המרכזיים של הטראוורס הם באיכות החומרים וההרכבה שלא הרשימו ובחוסר מערכות בטיחות אקטיביות בגרסאות הבסיס. למרות אלו, במחיר התחלתי של 250,000 ועד למחיר של 330,000 שקלים לגרסה הנבחנת, הטראוורס מהווה אלטרנטיבה שונה ומעניינת לרכבי-הפנאי היוקרתיים.

 

נתונים: V6 3,564 סמ"ק  , 310 כ"ס ב-6,800 סל"ד, 36.7 קג"מ ב-2,800 סל"ד, 2,137 ק"ג, 7.5 ק"מ/ל' (מבחן), מחיר (גרסת מבחן): 330,000 שקלים

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר