אאודי חשפה הלילה את הצעד החשמלי הבא שלה. האי-טרון GT היא מכונית סדאן ארבע דלתות אלגנטית עם קו גג נמוך ועיצובי דמויי קופה. העיצוב נראה דרמטי למדי. אולי הדרמטי ביותר שייצרה החברה בשנים האחרונות.
על כתפיה של המכונית החדשה מוטלת משימה כבדה למדי. היא אמורה לשלב יכולת ספורטיבית עם שימושיות יום-יומיות ועל הדרך להתחרות בטסלה S ופורשה טייקן. היא יושבת על פלטפורמת הביצועים היוקרתית J1 של קבוצת פולקסווגן. זו שתוכננה על ידי פורשה ומשמשת גם את הטייקן.

ה-GT מונעת באמצעות שני מנוע, אחד על כל ציר, המייצרים הנעה כפולה. גרסה הכניסה מייצרת 476 כ”ס ו-64 קג”מ. גרסת ה-RS מקבלת מנוע חזק יותר מאחור ומפיקה 589 כ”ס ולמעלה מ-84 קג”מ. ה-RS מאיצה ל-100 קמ”ש תוך 3.3 ש’ (3.9 ש’ בבסיסית) ומגיעה ל-250 קמ”ש (245 קמ”ש ברגילה).

בדומה לפורשה טייקן, הודות לבסיס חשמלי של 800 וולט, ה-GT מאפשרת טעינה חסרת תקדים של 270 קילוואט באמצעות עמדות DC מהירות לפי אאודי. בקצב הזה טעינה ל-80 אחוזי סוללה אורכת 22.5 דקות. הטווח צפוי לנוע סביב 400 ק”מ. לישראל צפויה להגיע האי-טרון GT במחצית השנייה של 2021. מחירה טרם נקבע.