פולקסוואגן טי-קרוס מתייצב בתוך מבול של רכבי-פנאי קטנים חדשים וישנים. כאלו שמציפים ועוד יציפו את השוק המקומי. הייחוד שלו נובע מכמה סיבות ובעיקר מהעובדה שזה עומד להיות רכב פנאי קטן ראשון של פולקסוואגן בישראל. כזה שיכול לגרום למותג הזה להיות נפוץ הרבה יותר.
מה חדש?
פולקסוואגן טי-קרוס חולק פלפורמה עם עוד רכבי פנאי קטנים של הקונצרן. מערכת ההנעה מבוססת על מנוע שלושת הציל’ המוכר של החברה.
המתכון כולל כאן נפח של 1.0 ל’, הגדשת טורבו ותיבה כפולת מצמדים ומרובת יחסי-העברה. עוד אפשר לציין את העובדה כי המושב האחורי נע על מסילה לארוך 14 ס”מ, את שלל מערכות הבטיחות המתקדמות ואת האבזור הנאה שכולל גם משטח טעינה אלחוטי, מסך 8 אינץ’, מראות מתקפלות חשמלית ועוד.
המחירים מעט גבוהים ביחס לקטגוריה אבל עדיין יכולים להיחשב כשנגישים מאוד עבור המותג הזה. גרסת הבסיס נמכרת כאן ב-130,000 שקלים. הגרסה המאובזרת תדרוש מכם 140,000 שקלים ותוסיף בתמורה לוח שעונים דיגיטלי, חישוקי 17 אינץ’ שימוש ללא מפתח ועוד.
על הכביש
מבחוץ נראה הטי-קרוס נאה ומסוקס במידה. אפשר לראות את הדמיון לאחים הגדולים יותר במשפחה וזה בהחלט מוסיף לו נופך ייחודי. כניסה לתא הנוסעים חושפת מרווח טוב מאוד מלפנים, מפתיע נוכח המידות. התחושה בתא מעורבת מצד אחד יש כאן אווירה עדכנית, איכות וטכנולוגית. מצד שני דיפוני הפלסטיק קשיחים למדי. המושב האחורי חושף מרווח מפתיע גם הוא. העובדה כי הוא נע על מסילות, מאפשר מרווח מכובד לנוסעים מחד, או הגדלת תא המטען מאידך.

יחידת ההנעה הזו, מצליחה להפתיע כל פעם מחדש. למרות הנפח הנמוך התוצאה זריזה בהחלט כשהדברים אמורים בעיקר לגבי תאוצות הביניים. תלונות? התיבה הזו אוהבת לעבור להיל’ גבוהים יותר מהר יחסית בכדי לשפר את צריכת הדלק. קיים צל של פעולה לא רהוטה בתחילת נסיעה אבל מעבר לזה ההעברות חלקות ונעימות. התנהגות הכביש יכולה להיות מוגדרת כסולידית, עם אחיזה טובה, אדישות לפרובוקציות וריסון ראוי. גרסת המבחן עם חישוקי 17 אינץ’ לא הצליחה להעלים את תחלואי האספלט העירוני ואפשר לשער שדווקא הגרסה הזולה יותר, עם חישוקי 16 אינץ’, תשפר את הרושם הזה.
שורה תחתונה
פולקסוואגן טי-קרוס הוא מתמודד חדש וחזק בקטגוריה רוחשת וגועשת. מול נוחות הנסיעה העירונית והחומרים שמרגישים פשוטים בתא, הוא מרשים עם ה-DNA של פולקסוואגן. זה כולל מערכת הנעה מודרנית ותחושה טובה על הכביש. כל זה ארוז במראה נכון ותכנון חכם של תא הנוסעים. אנחנו מעדיפים את הגרסה הפשוטה יותר. היא גם מגיעה עם חישוקים קטנים יותר וצמיגי בחתך גבוה יותר, מה שישפר את נוחות הנסיעה. וגם זולה יותר, ב-10,000 שקלים.
פולקסוואגן טי-קרוס
מנוע: 1.0 ל’, מוגדש טורבו
הספק: 115 כ”ס ב-5,500 סל”ד
מומנט: 20.4 קג”מ ב-2,000 סל”ד
בסיס גלגלים: 255 ס”מ
מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.2 ש’
מהירות מרבית: 193 קמ”ש
צריכת דלק (מבחן): 13.3 ק”מ/ל’
מחיר (בסיס): 130,000 שקלים
+ עיצוב, תא נוסעים
– מחיר