קופרה לאון במבחן

הקומפקטית הספורטיבית המצליחה של סיאט ממשיכה לעשות את מה שעשתה תמיד ועוד

קופרה המותג החדש של סיאט, רשם לעצמו כניסה מוצלחת למדי לשוק המקומי בחודשים האחרונים. השם קופרה, שירת את דגמי הביצועים של סיאט, ושירת טוב. סיאט לאון קופרה לדורותיה, הפכה להיות הדרך להשיג ביצועים זמינים במחיר נגיש יחסית. בעשותה כן, צברה לה קהל מעריצים אדוק, גם במחוזותינו. אפשר להבין אם כן, שהסיאט לאון קופרה סללה את הדרך למותג הזה. וכעת, דגם הביצועים הזה, הוא חלק משפחת דגמי קופרה החדשה. אז לסיאט אין יותר לאון קופרה, אבל לקופרה יש לאון, שדי דומה לסיאט לאון קופרה. מבולבלים? לא נורא.

עוד מאוברדרייב >>> 

הקופרה לאון משתמשת בפלטפורמה המוכרת של הלאון החדשה של סיאט, זו שמשמשת גם את הגולף החדשה ועוד דגמים בקונצרן פולקסוואגן. ואולי חשוב יותר – היא משתמשת בגלגול העדכני של מנוע ה-2.0 ל’ מוגדש הטורבו, שמפיק כאן 300 כ”ס. ההספק הנאה הזה עובר אל גלגלים הקדמיים דרך תיבה רובוטית כפולת-מצמדים בעלת שבעה יחסי-העברה אל הגלגלים הקדמיים. נשמע מוכר.

עם הפלטפורמה החדשה מי שבוחר בקופרה הזו עכשיו מחויב למרכב בעל 5 דלתות שימושי ואין אופציה לשלוש דלתות כבעבר. אפשר להתנחם בכך שהבסיס למכונית הזו מרשים מאוד ומציע אווירה מצוינת בתא הנוסעים. זה אומר שיש כאן את כל הטכנולוגיה העדכנית של הפלטפורמה הקומפקטית של קונצרן פולקסווגן. עליה, קופרה מוסיפים את השפה והדרך שלהם. התוצאה מצוינת, מבחוץ היא נראית אפלה ומרשימה – בייחוד עם הצבע של מכונית המבחן (תוספת של 14,000 שקלים). מבפנים היא מרגישה איכותית, עם הנגיעות הספורטיביות המתבקשות כאן.

אם עד כאן אפשר לחשוב שזו בסה”כ אותה גברת מוכרת בשינוי אדרת, מגיעה ההנעה ומשנה את ההרגשה האמורה. במצב הנהיגה הקיצוני ביותר שלה (הקרוי קופרה כמובן) היא הופכת להיות חיה קיצונית יותר משהכרנו. התגובות לדוושה אגרסיביות, הטיפוס במעלה הסל”ד מהיר, הצלילים הממלאים את התא לא משתמעים לשתי פנים והקופרה הזו טסה אל האופק.

אבל זו לא רק יחידת ההנעה שתוקפת את כל החושים כאן, בצורה חדה יותר. יש כאן גם מתלים אדפטיביים, ואלו מרגישים קשוחים ולא הגיוניים בכל מקום – למעט על כביש איכותי ומפותל. שם, יחד עם ההגה המהיר ואותה יחידת הנעה מלהיבה, הם מייצרים קצב אדיר, עם מעט מאוד דרמה. הקופרה מכוונת וטסה, מסיבוב לסיבוב, עם יכולת הצמדות יוצאת דופן לאספלט. הצד השני של הכיול הזה, הוא אספלט לא איכותי, שם במצב הקשיח ביותר אין מה לחפש. במצבי ההגיוניים יותר של מערכת המתלים האדפטיבית זה משתפר, אבל הלאון היא עדיין מכונית קשיחה למדי, שיושבת על חישוקים גדולים עם צמיגים נמוכי חתך – וזה אף פעם לא מתכון טוב להצמדת גלגלים לכביש משובש.

הקופרה לאון אם כך, לקחה את המתכון של הלאון קופרה הקודמת, ולקחה אותו צעד לפנים. מי שהתמכר לביצועים האבסולוטיים והזמינים, יתאהב שבעתיים בזאת. היא חדה יותר, קיצונית יותר ומבצעת יותר. בעשותה כן, היא ממשיכה לצקת תוכן, לתוך המותג שהיא עצמה יצרה.

מנוע 4 ציל’, טורבו, 1,984 סמ”ק הספק 300 כ”ס ב-5,300 סל”ד מומנט 40.8 ב-2,000 סל”ד משקל 1,490 ק”ג 0-100 קמ”ש 5.7 שנ’ מהירות מרבית 250 קמ”ש מחיר בסיס 240,000 שקלים

בעד מהירה ואיכותית

נגד כבישים משובשים

שורה תחתונה הכי הרבה ביצועים לשקל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...