ספרדי מעורב: קופרה טווסקאן

טווסקאן הוא הפרשנות המפולפלת לדגם הפנאי-קופה החשמלי של קונצרן פולקסווגן, אבל האם הוא באמת מציג אופי ספורטיבי כמתבקש מקופרה למרות שהוא בכלל מיוצר בסין?

פולקסווגן הייתה מהיצרניות בראשונות באירופה להציג פלטפורמה חשמלית מלאה וזה קרה ב-2019 עוד לפני משבר הקורונה. מאז כבר מהווה את הבסיס עבור 12 דגמים שונים בקונצרן, מפולקסווגן, סקודה, קופרה ואודי ואפילו משרתת את שיתוף הפעולה עם פורד באקספלורר החשמלי.

עוד מאוברדרייב >>>

קופרה טווסקאן הוא הדגם הכל-חשמלי השני של המותג הספרדי (אחרי הבורן), והתוספת החדשה לשוק רכבי הפנאי-קופה שנהנה מביקושים שהולכים וגדלים. למעשה קופרה טאווסקן הוא הגרסה הספרדית לפולקסווגן ID.5 ששיווקו החל בארץ לאחרונה. בתור המותג הלטיני, יש ציפיה לקורטוב פלפל מהטווסקאן. אז יצאנו לפגוש אותו להשקה הרשמית לבדוק האם מדובר בתיבול שטחי או שהוא הצליח לחדור גם עמוק יותר.

הטווסקאן הוצג כקונספט עוד בתערוכת פרנקפורט ב-2019 וגרסת הייצור מצליחה לשמור על סממני עיצוב דומים גם אם לא סקסיים כמו אותו קונספט שנראה נהדר. מאפייני ה”קופה” באים לידי ביטוי בגג המשתפל אחורנית ועכוז הנקטע בחדות. תוספת הכנפון מעל פס התאורה האחורי, אמנם נראה קטן ושולי אבל בהחלט עוזר לתת נופך יותר ספורטיבי לעיצוב. מלפנים הסמל זוכה לתאורה וכנראה שאני בדעת מיעוט, אבל אני מתקשה להבין למה חושבים שזה מוסיף ולא גורע מהעיצוב. בכל מקרה, אין ספק שבניגוד לאחיו הגרמנים והצ׳כי, הטווסקאן הוא בעל הרבה יותר בולט וייחודי.

הצטרפו לערוץ ה-YouTube שלנו !

גם בתא הנוסעים השקיעו לא מעט בעיצוב הכללי, ובעיקר בדשבורד החובר לקונסולה בין המושבים ונראה מאוד הומוגני. ישנם שלל עיטורי נחושת נאים בדלתות, בקונסולה המרכזית ובמושבים שמחזקים את הקשר למותג הספרדי. למראה העדכני תורם למסך 15 אינץ’ ענק התופס מיד את עין ועושה שימוש בדור החדש של מערכת ההפעלה של הקונצרן. בניגוד לדור הראשון שהיה די נוראי הפעם המערכת הרבה יותר ידידותית ונוחה. בנוסף אליו יש גם עוד מסך קטן המשמש כלוח מחוונים מול הנהג שמתכוונן עם מוט ההגה כך שהוא לא מוסתר אף פעם, וישנה גם תצוגה עילית. מאחור אין בעיית מרווח לזוג מבוגרים מלבד לכפות הרגליים אם היושבים מקדימה הורידו את גובה הכיסאות, כשלמרות הגג המשתפל תא המטען עדין מציע מרווח נדיב ושימושי של 540 ליטר. איכות החומרים הכללית מרגישה מעט זולה, עם שימוש נרחב בפלסטיק קשיח וחלול. גם איכות ההרכבה בכמה מקומות הייתה פחות הדוקה ממה שהורגלנו לקבל מהמותג בעל היומרה היוקרתית.

עם משקל עצמי של מעל 2.2 טון קופרה טווסקאן אינו רכב ספורטיבי בשום אופן. מדובר ברכב פנאי נהדר לשימוש יום-יומי עבור מי שלא מחפש בהכרח את התחרות ברמזורים. בידוד הרעשים מצוין גם במהירויות בינעירוניות, ומלבד רעש צמיגים קל, לא צריך להרים את הקול בשיחה. אפשר לבחור בין 10 מצבים לרמת הרכות של המתלים שבכולן מוצגת יכולת ספיגה טובה הן על השברים החדים בעיר והן של הגלים בכבישים הבינעירוניים.

אוברדרייב בפייסבוק

גרסת ה-VZ היא בעלת הנעה כפולה וצמד מנועים חשמליים שיחד מפיקים 335 כ״ס ו-55.6 קג״מ (יש גם גרסה מוזל עם מנוע בודד מאחור). זה מספיק בשביל 5.5 שניות ל-100 קמ״ש מעמידה, וגם מעבר לכך היא ממשיכה לצבור מהירות בקלות. קופרה מצהירה על טווח של 512 ק״מ מסוללת 77 קוט״ש. במבחן שכלל לא מעט נהיגה ספורטיבית קיבלנו 19.5 קוט״ש ל-100 ק״מ שמתורגמים לכמעט 400 ק״מ. אין ספק שניתן לחלץ יותר בנהיגה מתונה. מצב נהיגה “קופרה” הרגיש בפועל מוגזם, עם תגובת מצערת חדה ולא לינארית ותוספת משקל להגה שמרגישה מלאכותית. דוושת הבלם לא לינארית עם מעט מאוד תגובה בתחילת המהלך ותגובה משתנה בהמשך מהלכה בין לחיצה ללחיצה, לא משרה ביטחון כשהקצב עולה.

אז האם קופרה טווסקאן היא רק נוצות והדר למראה עין? לגבי תוכן החבילה, זהו לא רכב ספורטיבי מלבד (אולי) המראה. אבל זהו כן רכב פנאי-קופה משפחתי מעולה לשימוש יום-יומי, המציע נוחות נסיעה ובידוד רעשים מרשימים ויחד איתם טווח נסיעה ראוי ומספיק כוח לכל סיטואציה שתתקלו בה.

קופרה טווסקאן VZ – תעודת זהות

מנוע: שני מנועים חשמלים

הספק משולב: 335 כ”ס

מומנט משולב: 55.6 קג”מ

תמסורת: ישירה, הנעה כפולה

בסיס גלגלים: 276.6 ס”מ

משקל: 2,273 ק”ג

מ-0 ל-100 קמש: 5.5 שניות

מהירות מרבית: 180 קמ”ש

צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 16.8 קילוואט ל-100 ק”מ

 מחיר משוער: 250 אלף שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר