ב.מ.וו חיזקה לאחרונה את מערך הדגמים של סדרה שלוש, מהצד הנמוך יותר של טבלאת המחירים. תוספת אחת כזו היא ה-320e הנבחנת כאן היום. אותה סדאם פרימיום רבת יכולת אבל בסימן פחות.
האם מכונית פרימיום יכולה להרגיש ככזו, גם כשמדובר בגרסה בסיסית יותר? שאלה מצויינת. עוד שאלה שמסתתרת תמיד מול מכונית כמו סדרה 3, היא האם הגרסה הזו ראויה למוניטין האדיר שנושאת המכונית הזו כבר עשרות שנים, מקבל כאן ביטוי.
גישוש ראשוני
ה-320 הזו מגיעה לישראל ברמת אבזור M, שמעניקה לה נגיעות קלות עם ניחוח ספורטיבי. עוד מושך את תשומת הלב הוא פתח הטעינה ליד הגלגל הקדמי-שמאלי. מאחור, שתי יציאות מפלט בשרניות. שכחנו כבר איך אלו נראות – בעידן החשמלי, ממהרות יצרניות להסתיר מרעין-בישין שכאלו. כאן לא, ואולי זה רמז לבאות.

תא הנוסעים ירגיש מצוין גם למי שביקר כבר ב-330e. קודם כל תא הנוסעים של ה-3 הוא מקום נעים ומרשים. כזה שמציע תנוחת נהיגה מצוינת, הנדסת אנוש שמצליחה לצלוח את תוספת האפשרויות שמוצעות כאן בקלות. התלונה היחידה היא קלפי מושב אחורי קצת צפוף. מעבר לזה, האבזור מרגיש נדיב למדי ורשימת החוסרים לעומת הגרסה הבכירה לא נראה לעין. הוא מתרכז בעיקר באפשרויות שלא נראות לעדין. לדוגמה המושבים הקדמיים חשמליים יש גג שמש וכו’. בקרת האקלים הלא מפוצלת או את זה המערכת הזיהוי בשטחים המתים לא מציעה תיקון אקטיבי, לא מרגישים כשיושבים בתוך התא. במילים אחרות – החיסכון במחיר לא ממש נראה כאן.

חשמל לפרקים
הגרסה הזו משתמשת באותה יחידת הנעה היברידית נטענת שמוכרת לנו מהגרסה היקרה יותר, כאן בכוונון להספק משולב נמוך יותר. הביצועים עדיין טובים והתפקוד של מערך ההנעה הגיוני ויעיל. זה אומר שיש מספיק כוח כשרוצים למהר ומצד שני יש יכולת חשמלית טהורה אמיתית כשצריך אותה. על טהרת החשמל ניתן להאיץ ולשייט עד 140 קמ”ש ולפי המבחן אפשר לעשות זאת במשך כ-45 ק”מ. לבימר הזו יש מצבי נהיגה שונים, כולל מצב שמירת סוללה, שמטעין אותה מהר למדי. סה”כ צריכת הדלק בימי המבחן המהירים הייתה מרשימה למדי. את המחיר על היכולת הזו משלמים בתא המטען, שמאבד מנפחו. התוצאה היא תא מטען שטוח, עמוק ולא מרשים במיוחד.

ובכל זאת
גם בגרסתה זו מציגה סדרה 3 יכולת דינאמית טובה. למרות המשקל הנוסף והכיול שצריך לשאת בעומס הזה, הנוחות טובה, השלדה מציגה תגובות מדויקות והציון גבוה למדי, לעומת זאת הבלמים הרגישו קצת ספוגיים ולא ראויים ליכולת הכללית.

ההרגשה בסוף ימי המבחן הייתה חיובית. זו מכונית טובה שמציגה תשובה ראויה למי שרוצה יכולת חשמלית מסוימת. יש גם אבל. המחיר בו היא מוצעת יכול היה להיות רחוק יותר מהגרסה החזקה יותר ובכלל.
ב.מ.וו 320e
מנוע: טורבו, 1,998 סמ”ק, היברידי נטען
הספק משולב: 204 כ”ס
מומנט: 27 קג”מ
גיר: אוט’, 8 היל’
הנעה: אחורית
בסיס גלגלים: 285.1 ס”מ
תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.6 ש’
מהירות מרבית: 225 קמ”ש
צריכת דלק (מבחן): 12.8 ק”מ/ל’
מחיר : 290,000 שקלים
בעד: יכולת מוכרת, חשמל יעיל
נגד: בלמים ספוגיים
שורה תחתונה: צריכה להיות זולה יותר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו