פברואר קריר בשוק הרכב: ירידה של 5.9% במסירות הרכב החדש

בחודש החולף עלו לכבישי ישראל רק 24,611 כלי רכב חדשים, מתוכם רק 3,607 מכוניות חשמליות. יחד עם זאת, מתחילת השנה נמצא שוק הרכב דווקא בעליה עם 71,224 מסירות ועליה של 12.2% מול התקופה המקבילה אשתקד.

חודש פברואר החולף לא היה קל בענף הרכב. למעשה עם נתון של 24,611 מסירות הרכב החדש מדובר בחודש פברואר החלש ביותר מאז 2020. יחד עם זאת, עדיין קשה להצביע על מגמה חדשה של ירידה במכירות, משום שחודש ינואר 2025 נפתח חזק ובסיום החודשיים הראשונים של השנה, ניכרת אפילו עליה של 12.2% במסירות לעומת אשתקד. חשוב לזכור גם שבחודש החולף נמסרו כמות לא מבוטלת של דגמי “0 ק”מ” שעלו לכביש בחודשים האחרונים של 2024, אשר נכללו בדו”חות של אשתקד ואינם מופיעים ברישויים של 2025 ומדובר בכמה אלפי מכוניות, שעוד ימשיכו לעלות על הכבישים גם בחודשים הקרובים.

עוד מ-wheel.co.il

את צמרת טבלת המסירות מתחילת השנה ממשיכה לתפוס יונדאי בבטחה עם 9,251 מסירות ועליה של 1.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, למרות היעדרם של דגמי ה- i10, i20 והבאיון החשובים מאוד לשוק הישראלי, אשר עזבו את הארץ לפני קרוב לשנה בשל החרם הטורקי. גם טויוטה הממוקמת במקום השני, הצליחה לזנק ב-38.4% במסירות ולהעלות על הכבישים 7,736 מכוניות חדשות, למרות היעדרותן של הקורולה וה-C-HR, שוב בשל החרם הטורקי. קיה במקום השלישי עם ירידה של 13.1% ומסירה של 6,489 מכוניות, מאבדת גובה וכמעט גם את המקום השלישי בטבלת המסירות, בשל פער של 105 מכוניות בלבד מסקודה שזינקה ב-72% ומסרה 6,384 מכוניות. סוגרת את החמישיה הפותחת צ’רי, המותג הסיני הנמכר בישראל מתחילת השנה, עם זינוק של 140% ו-3,975 מסירות.

במקום השישי מאזדה שיורדת ב-5.7% ומוסרת 3,564 רכבים, ג’אקו, ששיווקה החל רק בקיץ האחרון וכבר מתמקמת במקום השביעי והמכובד עם 2,884 מסירות, סיאט שלמרות היעדר דגמים חדשים באולם התצוגה, ובזכות מלאי זמין ומחירים נוחים מזנקת ב-131% ל-2,631 מסירות, ו-BYD שנפגעת חזק בשל עליית המס על הדגמים החשמליים וצונחת ב-51% ל-2,631 מסירות. סוגרת את העשיריה הפותחת מיצובישי, שלמרות 3 דגמים בלבד באולם התצוגה, ללא אף דגם חדש ועם ירידה של 22.8% במסירות, רשמה 2,279 מסירות.

עוד מאוברדרייב >>>

לאחר שנהנה מנתח שוק שנע סביב ב-25% מסך מכירות הרכב החדש אשתקד, פתח ענף החשמליות את השנה עם ירידה משמעותית במסירות עם 11,008 מסירות מתחילת השנה (מהן 3,607 בפברואר) וירידה חדה לנתח שוק של 15% בלבד. הסיבות העיקריות כמובן הן העלאת מס הקניה החדה מ-30% אשתקד ל-45% השנה, לצד ביטול הטבת אגרת הרישוי המוזלת שייקרה את המכוניות באלפי שקלים, ואל אלו כמובן ניתן לצרף את העובדה שאף אוניה של טסלה עוד לא הגיע לישראל מתחילת השנה, וכשמדובר במותג הרכב השני בחוזקו בארץ בשוק החשמליות, יש לכך השפעה ברורה על נתח השוק המצטמצם של החשמליות. כאשר יגיעו המשלוחים הראשונים לארץ, הם צפויים לכלול לפחות 3,000 מכוניות שכבר הוזמנו (רובן מדגם המודל Y החדש), נתון שיגדיל שוב את נתח החשמליות בשוק.

מי שמוביל בינתיים את מכירות החשמליות מתחילת השנה, הם BYD עם 2,386 מסירות (וירידה של 51%), שמקדימה את אקספנג עם נתון מצוין של 1,592 מסירות (+199%). למקום השלישי מזנקת לינק אנד קו (351%+) עם דגם ה-02 שרושם פתיחה מרשימה מאוד עם 1,075 מסירות, המקדים את צ’רי עם 934 מסירות ו-ZEEKR שסוגרת את החמישיה הפותחת עם 556 מסירות (45%+).

את שוק היוקרה מובילה BMW שמסרה 984 מכוניות, וולוו שזינקה למקום השני עם 609 מסירות (מתוכן 274 חשמליות) והקדימה את לקסוס עם 605 מסירות.  אחריהן אפשר למצוא את אאודי עם 450 מסירות, ומרצדס שמסרה רק 409 מכוניות, מהן רק 8 חשמליות. בקצה העליון של היוקרה, פורשה מסרה 63 מכוניות, בנטלי מסרה 5 מכוניות, אסטון מרטין 2 ופרארי הסתפקה במכונית בודדת. מזראטי ללא מסירות עדיין מתחילת השנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...