שוק המוכניות המשומשות בישראל מתאושש גם הוא ממצב הלחימה וחזר לפעילות כמעט רגילה וסקר חדש של שערכה חברת 'גלגלים' באמצעות אתר CarDate מגלה כמה נתונים מעניינים לגבי התנהלות השוק. הסקר נערך בקרב 611 רוכשי ומוכרי מכוניות מאז תחילת השנה ובדק את כל ההיבטים בתהליך הרכישה של הרכב.
על פי הסקר 50% מעסקאות היד השניה בישראל מתבצעות בין מוכרים פרטיים כאשר 50% מרוכשי המכוניות המשומשות מצא את רכבו דרך לוחות ואתרי מודעות מכירה ברשת. 45% מהעסקאות התבצעו אצל סוחרים במגרשים, טרייד אין של חברות ליסינג והשכרה והיתר במחלקות הטרייד אין של היבואנים. עם זאת רק 30% מכלל עסקאות היד שניה כללו טרייד אין.
מחירוני הרכב משמשים 80% מהרוכשים כדי להעירך את שווי הרכב המבוקש, אך מסתבר שמחיר המחירון הוא רק המלצה. רוב המכוניות המוצעות בשוק הרכב המשומש מתקשות להשיג “מחיר מחירון”. על פי הסקר 58% מעסקאות הרכישה של מכוניות משומשות מתחילת השנה הסתכמו כאשר הרכב המוצע נמכר במחיר נמוך יותר ממחיר המחירון, זאת זמן שב-50% מהמודעות שפורסמו דרשו המוכרים מחיר מחירון. על פיה נותים, לבסוף רק ב-27% מהעסקאות שבוצעו ענו הנשאלים כי שילמו את מחיר המחירון המלא זאת
נתונים אלו יכולים להעיד על כושר ההתמקחות של קונים, בטח בתקופת מלחמה שבה המצב הכלכלי דחוק יותר, אלא שבאופן מעניין ובניגוד לתפישה שהצרכן הישראלי לא אוהב “לצאת פראייר”, 40% מרוכשי המכוניות המשומשות כלל לא לקחו את רכבם לקניה לפני בדיקה.
צילום: יח”צ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו