לינק 02 במבחן: להיט תורן

החשמלית הראשונה של לינק אנד קו נכנסת לשוק תחרותי וצפוף, אבל מצליחה להתבלט לא רק בעיצוב אלא גם בתמחור תחרותי

המון מותגי רכב סיניים פועלי בישראל היום. כ-30 מותגים והיד עוד נטויה. ריבוי המותגים והדגמים הפך את שוק הרכב בישראל לצפוף מאי פעם כאשר עשרות דגמים מתחרים על ליבו של רוכש הרכב הממוצע בלב המיינסטרים הישראלי. מציאות זו משרתת את טעמו של הלקוח הישראלי שמאז ומתמיד חיפש דיל טוב ומקסימום תמורה לכסף.

עוד מאוברדרייב >>>

מהבחינה הזו יצרניות הרכב הסיניות קולעות בדיוק לטעם הישראלי, כשהן מציעות לו הכל, בגדול גם אם לא תמיד ממש בזול. אבל עם המספרים אי אפשר להתווכח. בשנתיים האחרונות המכונית הנמכרת ביותר בישראל היא קרוסאובר סיני חשמלי המציע טכנולוגיה עדכנית, אבזור ונראות במחיר נמוך מזה של קרוסאוברים קוראנים או יפנים מונעי בנזין.

אלא שכאמור המגרש לא ריק, ומצטרפים אליו כל העת עוד ועוד שחקנים. אחד משחקני המפתח נכנס לשוק הישראלי לפני מספר שבועות במטרה להשאיר חותם. מדובר בלינק אנד קו 02 (או בקיצור לינק 02). זהו הדגם החשמלי הראשון של המותג הסיני שמגיע לאירופה ולישראל ומכוון למרכז. ממש למרכז.

כמו דגמים נוספים של המותג, גם לינק 02 בנוי גם על בסיס פלטפורמה שהמשמשת את וולוו. זו אותה פלטפורמה עליה בנוי ה-EX30 הקומפקטי, אבל גם דגמים של סמארט המתחדשת וזיקר X, החולקת עם לינק 02 את אותו פס ייצור וגם לא מעט קווי עיצוב משותפים.

צילומים: אופיר דואק, אוברדרייב

זה יהיה ארוך, מיותר ומבלבל להיכנס עכשיו להבדלים בין לינק לזיקר ולהבדלים במיצוב בינהן. אלו דברים שיהיו בהירים רק לאנשי השיווק הסיניים. לכן צריך להתמקד במה שחשוב. למרות קווי עיצוב דומים בחזית, ללינק צללית דמוית קופה עם קו גג מעוגל ואחוריים גבוהים שמזכירים את טויוטה C-HR וזו בהחלט מחמאה. תא הנוסעים מפגין קצת פחות מקוריות, כשאם נתעלם מההגה הקטן בעל הצורה המוזרה גם כאן תמצאו את השילוב בין מסך גדול במרכז למסך נוסף המשמש כלוח מחוונים (עם גופנים קטנים מידי כרגיל בסין).

העיצוב נקי, עם מינימום מתגים כאשר תפעול רוב המערכות מרוכז כמקובל במסך המרכזי. גם כאן תמצאו לא מעט פונקציות ותפריטים לצד פאולים מרגיזים כמו תפעול פתחי המיזוג מהמסך. מצד שני, ישנה גישה קבועה לתפעול בקרת האקלים בתחתית המסך ותפעול פיזי למגבים וכיוון מראות הצד, אבל לא לאורות הדרך. גם הצד הפרקטי זוכה למענה הולם כשיש כאן תא כפפות שלא תמצאו באחות עם סמל זיקר, קונסולה מרכזית גדולה עם חלל אחסון גדול ומרחב נדיב לרגלי היושבים מאחור (אבל קצת פחות לראש). שילוב הגוונים נעים לעין והאיכות החומרים הנעימים למגע טובה ברובה, מה שמשלים תא נוסעים מוצלח למדי.

הפלטפורמה כאמור זהה לאחיות. זה אומר שגם כאן תמצאו מנוע חשמלי אחורי בהספק של 272 כ”ס בשילוב סוללת 66 קוט”ש. זה מספיק בשביל 5.5 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש עם זמינות כוח מיידית והורדה חלקה של הכוח לכביש. היצרן מצהיר על טווח נסיעה של 465 ק”מ בגרסה המאובזרת אותה בחנו (435 ק”מ בגרסה הבסיסית בעלת ממיר מתח שונה), אך בפועל הטווח המעשי הוא באזור 400 ק”מ עם צריכת אנרגיה ממוצעת של כ-17 קילוואט ל-100 ק”מ.

כיול המתלים של לינק 02 מעט רך וזה מאפשר ספיגה טובה במהירויות עירוניות על אף צמיגים בחתך נמוך. מצד שני, במהירויות גבוהות יותר מורגש חוסר ריסון מספק שמתורגם ליותר מידי תנועה על המתלים בכבישים גלים או במעבר מהיר על פני מהמורות. רמת האחיזה גבוהה, ההיגוי מהיר ובעל תגובה ראשונית טובה להפניה, אך אין מה לצפות למשוב מספק מכיוון ההגה והבלמים שמספקים דווקא יכולת נשיכה טובה.

לינק 02 מצליח להציע חבילה שמתומחרת נכון לעתה באופן תחרותי לא רק בהשוואה לאחיות לפלטפורמה. החבילה הזו מגובה בביצועים טובים, תא נוסעים איכותי ומרווח ןכבונוס, גם עיצוב המספק את הנראות הנחוצה כדי להתבלט עבור חובבי הז’אנר. דווקא הגרסה הבסיסית, שתמורת ויתור על כמה פיצ’רים של אבזור וכמה ק”מ בטווח, מציעה במחיר של 170 אלף שקלים את אחת העסקאות המעניינות למי שמחפש קרוסאובר חשמלי משפחתי.

לינק אנד קו 02 – תעודת זהות

מנוע: חשמלי אחורי

הספק 272 כ”ס

מומנט: 35 קג”מ

תמסורת: ישירה, הנעה אחורית

בסיס גלגלים: 275.5 ס”מ

משקל: 1,820 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 5.5 שניות

מהירות מרבית: 180 קמ”ש

צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 18 קילוואט ל-100 ק”מ

מחיר: 170 אלף שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר