ת”א עדיין מובילה: זינוק בניסיונות גניבת רכבים

חברת האיתור פוינטר מסכמת את הרבעון השלישי של השנה ומדווחת על זינוק של 37% בנסיונות גניבת הרכב ביחס לרבעון השני. ת"א ופ"ת מובילות בנסיונות הגניבות, בעוד הפופולריות של החשמליות על כבישי ישראל "זוכה" לפופולריות גם בקרב חוליות גנבי הרכב

המערך המבצעי של חברת האיתור והשבת כלי רכב הגנובים פוינטר, מסכם רבעון נוסף של השנה עם זינוק של 37% בנסיונות גניבת הרכב ביחס לרבעון השני. עפ”י פוינטר, בחברה רואים את המשך מגמת העלייה של שנת 2023 בה כנופיות הגנבים הסתגלו למצב המלחמה בדרום ובצפון, למדו את מערכי הכוחות, את שיגרת הפעילות בשטח ולמדו שיטות התחמקות המאפשרות להם לחזור לפעילות מלאה.

עוד מ-wheel.co.il

הביקוש הגבוה לדגמים חשמליים ששבר השנה שיא נוסף במכירות, מתורגם בשטח גם לביקוש גבוה בקרב חוליות גנבי הרכב שסימנו את החשמליות כ”מנוע הצמיחה” החדש בפעילותם, כאשר רכבים חשמליים רושמים גידול של 28% בניסיונות הגניבה ביחס לרבעון הקודם ומהווים כבר 9% מהגניבות.

אם אתם גרים בתל-אביב או פתח תקווה ומחזיקים ברכב משנת הייצור 2023, הסיכוי שלכם לצאת החוצה ולגלות שרכביכם נגנב גבוה מתמיד, ובכלל השנתונים המועדים במיוחד לגניבות הם 2019-2023. לפי נתוני החברה, כלי רכב משנת מודל 2023 הפכו לפופולאריים ביותר אצל גנבי הרכב ומהווים כ- 20% מסך הגניבות עלייה של 82% ביחס לרבעון הקודם. כלי רכב משנת מודל 2022 מהווים 14% עם ירידה של 28%, כלי רכב משנת מודל 2021 מהווים 18% מכלל הגניבות (ללא שינוי), כלי רכב משנת 2020 מהווים 13% מגניבות הרכב עם ירידה של 15% ביחס לרבעון השני, כלי רכב משנת מודל 2019, מהווים 11% מכלל הגניבות עם ירידה של 45%.

תמונות: פוינטר

תל אביב עדיין מובילה בנסיונות גניבת הרכב עם 16% אך רושמת ירידה של 11% ביחס לרבעון השני של השנה. פתח תקווה וראשון לציון בגידול משמעותי של כ-80% עם 11% ו -9% בהתאמה מסך הגניבות בישראל ביחס לרבעון השני של השנה. כפר סבא מפנה את מקומה לנתניה שעומדת על 5% מסך הגניבות לרבעון זה. רק 4% מסך הגניבות היה במחוז ירושלים, ירידה של 50% ביחס לרבעון הקודם. אזור צפון מנגד, עם כ – 8% – עלייה של פי 2 ביחס לרבעון השני של שנת 2024 וחזרה לכמות הגניבות טרום מלחמת “חברות ברזל”.

גם בפייסבוק >>>

תופעת גניבות הרכב בכל שעות היום ממשיכה כרגיל. בעבר רוב ניסיונות הגנבות היו בשעות המאוחרות של הלילה עם תנועה דלילה של כוחות שיטור ואכיפה, כיום הגנבות מפוזרות באופן כמעט שווה לאורך כל חלקי היום ולא חשש של חוליות הגנבים. שיטת הגניבה הפופולארית ביותר היא שיבוש סלולרי היוצר מיסוך על הקליטה הסלולרית ותשדורת, המשולב עם שכפול מפתח “גולם” בתהליך הגניבה, תוך כדי התחברות לשקע OBD שבאמצעותו מתחברים למחשב הרכב או באמצעות מכשיר אלקטרוני חכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר