מלחמה? הישראלים קנו יותר מכוניות ביולי

רק 200 מכוניות הפרידו בחודש החולף בין BYD החשמלית שממשיכה להתחזק מול יונדאי שמאבדת גובה בשל החרם הטורקי. בחודש החולף הובילה את השוק טויוטה עם 4,003 מסירות והקדימה את קיה, יונדאי, מאזדה ו-BYD. בסה"כ נמסרו מתחילת השנה 180,209 רכבים חדשים

המלחמה המתארכת שסיומה עדיין לא נראה באופק, מוכיחה שוב עד כמה תושבי ישראל מורגלים לנהל את שגרת חייהם תחת לחימה. לאחר חודשים ארוכים של ירידה במכירות הרכב החדש, בחודש יוני נרשם מפנה כאשר לראשונה נמכרו בו יותר רכבים מאשר ביוני אשתקד וגם חודש יולי הפתיע עם צמיחה של 7% במסירות מול יולי אשתקד. בסה”כ עלו לכביש כ-25,064 רכבים חדשים בחודש החולף ומתחילת השנה 180,209 רכבים חדשים, המצביעים על ירידה מתונה יחסית של 8.9% במסירות במדינה שנמצאת במלחמה ארוכה וכואבת.

עוד מ-wheel.co.il

לאחר שנים רבות של שליטה בשוק הרכב הישראלי, נדמה שמותג יונדאי יאבד השנה לראשונה את הובלת שוק הרכב המקומי, כאשר מתחילת השנה צנחו מכירותיו ב-42% והסתכמו ב-19,153 מסירות וירידה למקום השני. הסיבות המובילות הן החרם הטורקי על יצוא המכוניות לישראל ובעיות מלאי של דגמים מבוקשים נוספים. את מקומה של טויוטה בהובלת השוק תפסה טויוטה, שעם 21,350 מסירות, מצליחה לצמוח ב-7% אך גם מסיימת בימים אלה את המלאי הגדול שהצליחה לייבא לארץ רגע לפני שנכנס לתוקף החרם הטורקי, ומעניין יהיה לראות איך יראו המסירות בחודשים הקרובים ללא דגמי מפתח כמו קורולה ו-C-HR המגיעים אלינו מטורקיה.

עוד מאוברדרייב >>>

גם במותג קיה הממוקם שלישי בטבלת המסירות רושמים ירידה חדה של 21% במכירות מתחילת השנה ו-19,125 מסירות עד כה, אולם חודש יולי היה מוצלח במיוחד עם 2,926 מסירות שאולי מצביעים על שינוי במגמה. BYD הממוקמת רביעית, מצליחה למרות התחרות האדירה בשוק החשמליות לצמוח ב-9% ומסרה מתחילת השנה 11,871 מכוניות, מהן 1,693 ביולי, שמספקות לה גם את הובלת שוק החשמליות. סוגרת את החמישיה הפותחת סקודה, המותג האירופאי הנמכר בישראל, שבתקופה הנוכחית נהנה ממלאי זמין ומהיעדר בעיות יבוא מטורקיה או מהמזרח, ומצליח לצמוח ב-20% ו-11,791 מסירות.

צילום: ששי כהן wheel

בהמשך רשימת 10 המותגים הנמכרים, מאזדה במקום השישי עם ירידה של 14% ו-9,538 מסירות, צ’רי עם ירידה של 18% ו-7,379 מסירות, מיצובישי ששומרת על כוחה עם 7,296 מסירות, סיאט שמזנקת ב-44% ועם 6,136 מסירות ו-MG שסוגרת את העשיריה הפותחת ומזנקת עם צמיחה דרמטית של 80% ו-5,884 מסירות.

עדכונים גם בפייסבוק

בשוק היוקרה העניינים עוד פחות מלהיבים ומבין חמשת המותגים המובילים, רק לקסוס מציגה צמיחה במסירות. מרצדס ממשיכה להוביל את השוק עם 2,860 מסירות (17%-) ומקדימה את BMW עם 1,820 מסירות (1%-), אאודי עם 1,711 מסירות (28%-), לקסוס עם 1,531 מסירות (38%) ו-וולוו שסוגרת את החמישיה הפותחת עם 1,106 מסירות (17%-).

לערוץ הרכב ב-YouTube 

מבין מותגי הספורט היוקרתיים פורשה מאבדת 50% ומוסרת רק 101 מכוניות, מזראטי מאבדת 43% ומוסרת 21 מכוניות, פרארי מסתפקת ב-6 מסירות בלבד, כשליש בדיוק לעומת אשתקד ואסטון מרטין ללא שינוי ועם 3 מסירות. בקרב המותגים הספורטיביים העממיים יותר, אלפין הצליחה למסור 7 מכוניות לעומת מכונית בודדת בלבד אשתקד, אבארט צונחת ב-44% ל-34 מסירות בלבד, מתוכן 7 חשמליות.

נתח השוק של החשמליות עומד מתחילת השנה על 24.8% מכלל המכירות, עם 44,223 מסירות מתחילת השנה. BYD מובילה את השוק ובגדול עם 11,871 מסירות ומקדימה את MG שמסרה 5,715 מכוניות, טסלה עם 3,211 מסירות, ג’ילי עם 2,935 מסירות וצ’רי עם 2,487 מסירות. נתונים מרשימים נוספים מספקים קיה עם 2,139 מסירות, זיקר עם 1,702 מסירות, יונדאי עם 1,652 מסירות, טויוטה עם 1,265 מסירות וסרס עם 1,259 מסירות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...